poster

Pasažéři

  • USA

    Passengers

  • Slovensko

    Pasažieri

  • Velká Británie

    Passengers

  • Austrálie

    Passengers

  • Nový Zéland

    Passengers

  • Kanada

    Passagers

Dobrodružný / Drama / Romantický / Sci-Fi

USA, 2016, 116 min

Režie:

Morten Tyldum

Scénář:

Jon Spaihts

Kamera:

Rodrigo Prieto

Hudba:

Thomas Newman
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • zelvopyr
    ****

    Přes den jsem byl na Star Wars a večer viděl toto... a líbilo se o něco víc. Nicméně, tak dobrý námět + rozehrání dostal direkt kompromisním přístupem resp. odbočkou do mainstreamu, film mohl být o mnoho lepší. Vůbec by mi nevadil odstřih posledních 40% a budování pokřivených vztahů mezi křečky v kleci, další morální problémy a hrátky s psychikou. Probudit jich tak 5 a rozpoutat malou válku nebo ještě hůř, vládu, třeba. Zkrátka cesta, kterou se vydali, byla trestuhodně laciná.(31.12.2017)

  • -bad-mad-wolf-
    ***

    V řeči filmu CRITICAL FAIL... no, začněme od začátku - navzdory tématu se Pasažéři dlouho tváří jako taková "feel-good" pohodovka, přičemž jí to funguje a všechno je fajn. K tomu adekvátní obsazení ústřední dvojky (tady někdo soutěžil v kategorii "obsaď dva nejpopulárnější herce současnosti") a sem tam pěkná sci-fi momentka. Tím to ovšem končí, jelikož závěrečná část vrazí do zásobníku sladkobolnou munici, infikovanou tim nejsmradlavějším klišé z vod katastrofické rutiny. Chápu, že si SF romance za sto mega nemůže dovolit prodělat, ale sakrakurník, tolik, TOLIK zavražděnýho potenciálu! Chci indie verzi od tvůrců, co se toho nebojej - triky ať dělaj třeba v garáži.(20.2.2017)

  • tron
    **

    Manželke sa to páčilo, ale ja mám za to, že matní Pasažieri svojou nudnosťou, mdlosťou a (pod)priemernosťou zabili dovtedy komerčne úspešnú éru vysokorozpočtových sci-fi. Kým dovtedy čo rok, to hitový hollywoodsky sci-fi survival (Gravitácia, Marťan, Prometheus, Interstellar), po Pasažieroch Hollywood o podobné látky plus mínus stratil záujem. V tej dobe zrejme bolo v móde, aby slávni herci prijímali úlohy na hranici postrehnuteľnosti - objavili sa hneď dve sci-fi, kde kapitánov vesmírnych lodí stelesnili známe tváre po dobu troch sekúnd (vo Votrelcovi: Covenant to bol James Franco a v Pasažieroch hádajte kto). Prostredie gigantickej vesmírnej lode je na jednej stránke krásne, ale zároveň pôsobí ako to, čím aj v skutočnosti je: ako na pohľad pekná, ale priehľadná štúdiová kulisa. Po bližšom zamyslení si uvedomíte, načo je na palube preboha bar alebo luxusná reštaurácia, keď loď má jedinú úlohu: prepraviť SPIACICH pasažierov na inú planétu. Čiže pre koho sú tam všetky tie parádne podniky a spôsoby vyžitia v dobe osobného voľna? Prečo preboha systém nebol nastavený tak, aby v prípade technickej poruchy prebudil kapitána lode? Prečo sa napr. každý rok neprebudila po dobu čo ja viem dvoch týždňov časť posádky a neprekontrolovala technický stav lode? Prečo hybernačné „kóje“ nebolo možné použiť opakovane, prečo sa po prebudení už nedali použiť, to čo je za blbosť? Prečo sa tomuto týpkovi vznášali iba ruky, čo bol k posteli pripútaný alebo čo? Prečo neprebudia kapitána, aby problém vyriešil? A jeden „autodoktor“ na 5000 ľudí? Nedajte sa vysmiať. Otázna je i morálka hrdinov, kedy chlapík babu prebudí a odsúdi na „smrť“ a tá ho následne UDIERA PÄSŤAMI DO TVÁRE a KOPE MU DO HLAVY A KRKU (sorry, ale to nebolo ani v Mlčaní jahniat). Nevraviac o tom, že herci sa k sebe nehodia, Jennifer Lawrence je nesympatická a Chris Pratt pri nej pôsobí ako domotaný moták. Pár vecí sa mi páčilo (na konci niekoľko pomerne funkčných dojemných momentov, Laurence Fishburne, posledný záber na „les“, scéna s bazénom mimo gravitácie, barman bol celkom uchádzajúci), ale to je asi tak všetko. O tomto filme sa dlho hovorilo (scenár sa hollywoodskymi štúdiami túlal vraj od r. 2007) a dlho sa chystal. Menili sa režiséri, menili sa herci (Keanu Reeves, Rachel McAdams, Emily Blunt, Reese Witherspoon...). Asi to malo zostať nenakrútené.(11.3.2018)

  • darkrobyk
    ***

    ,,Vesmír má zvrácený smysl pro humor." Snažil jsem se film vnímat jako mírně artové drama, než jako sentimentální příběh od Rosamundy Pilcherové. Občas to nebylo lehké. Monolog, dialog, monolog, dialog, katastrofa.... Skvělé triky (tedy až na ten placatý vesmír okolo lodi v 3D), báječná hudba, výborná kamera. Kosmická loď je správně chladná a přitom vizuálně krásná. Procházka ve vesmíru (první a druhá) je záviděníhodná. Být ještě větší plátno, tak je to na závrať. Ztráta gravitace v bazénu je doslova dechberoucí... V závěru jsem byl rozpolcen - má to skončit jako Armageddon? ne,ne. Jako dojáky od zmíněné dámy? ne, ne. Tak jak? já nevím... vyšší hodnocení bych dal asi tehdy, kdybych byl v období citové rozkolísanosti, což nejsem, tudíž jsem si na konci nepoplakal.(30.12.2016)

  • H34D
    ****

    Výborné ukotvení do sci-fi světa, pěkné prostředí, fajn efekty a hlavně sympatické charaktery! Bez nich by to vůbec nefungovalo. Bohužel když přijdou ke slovu "hardcore sci-fi" aspekty, začíná se zjednodušovat a uchylovat ke klišé, namísto chytrým řešením, kterými se proslavila např. Gravitace. Pasažéří jsou v podstatě takovou méně náročnější, ale za to možná více zábavnou verzí Moon... 7/10(19.2.2017)

  • - Pokud by na lodi byla zásoba jídla pro 250 lidí na měsíc a pro 5 250 lidí na další čtyři měsíce, pak by dva lidi žijící dalších šedesát let na lodi, spotřebovali tolik zásob, že by zbylí pasažéři po konci hibernace měli jídlo pouze na 3,7 měsíce. (katasta)

  • - Na post režiséra byli zvažováni také Gabriele Muccino, Marc Forster anebo Brian Kirk. Pro úspěch filmu Kód Enigmy (2014) byl ale nakonec vybrán Morten Tyldum. (IlMagnifico)

  • - Na plagáte k filmu sú použité aj znaky - 3 bodky, 3 čiarky, 3 bodky. To je celosvetovo uznávaný symbol pre volanie o pomoc - SOS. (beso74)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace