Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hoax (Stephen Geoffreys) je obyčejný americký teenager. Žije se svou matkou, panovačnou náboženskou fanatičkou, vzhlíží k svému staršímu frajerskému bratranci jezdícímu na motorce, ve škole plaše pokukuje po krásné ředitelce a jako jeden z mnoha dostává pravidelně kapky od místního gangu. Pak ale jednou zavolá na telefonní horrorskop a hlas ve sluchátku mu poradí, jak získat vše co kdy chtěl. Za pranepatrnou cenu. Jeho duši.

Režijní debut představitele slavného Freddyho Kruegera Roberta Englunda podle scénáře později známého scenáristy (L.A.Přísně tajné) a režiséra (Příběh rytíře)Briana Helgelanda a s maskami od Freddyho dvorního maskéra Kevina Yaghera. Film se v roce dočkal volného pokračování v režii notorického béčkaře Jima Wynorského. (choze)

(více)

Recenze (35)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Netušil som, že "Englund" sám režíroval, no dnes už viem (a zrejme si to uvedomil aj on sám), že toto nebola cesta pre neho. Za mňa je "deväťsto-70-šestka" z 80% neskutočne nevýrazným počinom. Ten look osemdesiatok velebiť nebudem, lebo ten je samozrejmý. Pre milovníkov "starín" možno dostatočné, ostatní môžete smelo skočiť na 65 minútu, pričom ani tá posledná štvrtina nie je nijak výnimočná. Ušetril som Vám hodinu života aj nejaké drobné. NEMÁTE ZAČO .. ()

choze 

všechny recenze uživatele

976 patří k hororům, které jsem měl rád v pubertě a jeden z mála těch, na které se docela příjemně kouká i dnes. Námět až nápadně připomíná CARRIE - šikanovaný teenager s dominantní matkou - náboženskou fanatičkou získá nadpřirozené schopnosti a pomstí se svému okolí. Že výsledek připomíná spíš PŘÍBĚHY ZE ZÁHROBÍ nepovažuju za selhání Englunda jako režiséra, ale za jeho umělecký záměr. Mohl vystřihnout solidní drasťák, ale on si zjevně chtěl natočit jen zábavné béčko a to se mu každopádně podařilo. Film má pěknou groteskní atmosféru, sympatické postavy i herce, je docela vtipný a i když se v něm nic moc neděje, vůbec nenudí. Nápad s telefonním horoskopem je dobrý, sami určitě taky znáte někoho, kdo na ty nesmysly věří a řídí se jimi. Podle mě by ale bylo mnohem lepší, kdyby se ze scénáře vyškrtlo veškeré nadpřirozeno. Hoax by prostě jen jednal podle instrukcí obdržených od hlasu z telefonu, ale nepoužíval by žádnou magii a ani by se neproměnil v žádnou zrůdu a své mučitele by třeba postřílel ve stylu Columbine. Každopádně velkým plusem snímku jsou herci, zejména excelující Stephen Geoffreys, který má solidní komediální talent a jeho filmová proměna (do jakéhosi znetvořeného Freddy Kruegera s drápy - to asi nebude náhoda, co? Mimochodem Hoaxův make-up dělal Kevin Yagher, který ho dělal i Freddymu) je velmi přesvědčivá. Geoffreys, který měl v druhé polovině 80. let našlápnuto ke dráze hororové ikony a la Jeffrey Combs, ji po HRůZNÉ NOCI, PŘEDVOLBĚ 976 a MĚSÍCI 44 vyměnil za kariéru v gaypornu. To je asi první případ, kdy nějaký herec u porna nezačínal, ale skončil. Jedna hvězda navrch z nostalgie. Film má jedno o dost slabší pokračování od Wynorského. ()

Reklama

Ruut 

všechny recenze uživatele

Pokaždé když narazím na něco v čem hraje Robert Englund nebo co si dokonce sám režírova,l tak vyjma jeho životní role Freddyho, je to nehorázná patlanina nebo v tom lepším případě průměrná záležitost. Předvolba 976 je podprůměrný teanegerovský horor. Mládež se klasicky chová buď jako totalní retardi nebo přesně podle šablon sígři versus šprt. Akce je během filmu pomálu. Trochu se snaží vylepšit dojem finále. Jenže taky není nijak světoborné a dojem z mdlého filmu už nezachrání. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Robert Englund je vo filmovom svete známy predovšetkým ako predstaviteľ kultovej horrorovej postavy Freddyho Kruegera zo série "Nočná mura z Elm Street". Túto úlohu zvládol vskutku geniálne. Bohužiaľ sa to nedá tvrdiť aj o jeho ďalších hereckých výkonoch. Tie väčšinou dopadli dosť tragicky. Rozhodne to nie je žiaden excelentný, všestranný herec. Takže buď dokonalosť v podobe Freddyho Kruegera alebo radšej nič. V roku 1988 si skusil Robert Englund sadnúť i na režisérsku stoličku. Samozrejme, že so svojimi bohatými skúsenosťami zostal plávať v horrorových vodách. Myslím, že pán Englund si za tento svoj celovečerný režisérsky debut zaslúži tri hviezdičky. *** ()

monolog 

všechny recenze uživatele

No, nevim, jestli by tomuto hodnocení odpovídal i dnes, ale když mi bylo deset a viděl jsem to poprvý a zatím naposled, tak jsem to nedokázal ani dokoukat, jak jsem se toho opravdu bál. A to jsem měl na kontě už aspoň sto jiných hororů, takže se dá říct, že jsem byl docela ostřílenej hoch. JEn mála hororrů jsem se vlastně za život doopravdy bál. Dokonce ani Evil dead 1 nebo Pátku třináctýho, který jsem poprvý viděl asi někdy kolem pátýho šestýho roku svýho dosud krátkýho žití (i když podle mě bude krátký i až mi bude stopadesát). Tehdy jsem byl tak vyděšenej, že jsem si dokonce musel potom pustit kreslenou Sněhurku, abych se trošku uklidnil. Tohle mi udělal už jen jeden horor, jmenuje se Mrtvá jáma (tehdy však známý pod pojmem Černá jáma) a ten mi tehdy taky dal. Pravda však zůstává, že jsem se tehdy bál naposled. A i když si dneska u hororrů lidi stěžují, jak se u nich vůbec nebojí, myslím, že v skrytu duše jsou za to rádi. Protože je rozdíl mezi mrazením nebo lekačkama a opravdovým panickým strachem zařezávajícím se až do morku kostí kterej člověka neopouští několik dní. Tehdy jsem si taky vypracoval teorii, že když malý dítě už náhodou vidí nějakej horor, mělo by ho dokoukat, protože když na konci to zlo nebo důvod strachu umře nebo je zničený, pro to dítě tím končí důvod strachu. A taky jsem to od těch deseti vždycky praktikoval a od té doby už žádnou takovou hrůzu nezažil. Takže pokud je vám deset let a chcete se bát, pusťte si to stejně jako já po půlnoci a koukněte se na to. /spěch v tomto věku zaručen. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (1)

  • Americká kapela Deftones má na svém albu Diamond Eyes skladbu "976–EVIL", kterou pojmenovala po tomto filmu. (Seabeast)

Reklama

Reklama