poster

Kes

  • Velká Británie

    Kes

  • Slovensko

    Kes

Drama

Velká Británie, 1969, 110 min

Režie:

Ken Loach

Předloha:

Barry Hines (kniha)

Kamera:

Chris Menges

Hudba:

John Cameron

Producenti:

Tony Garnett

Střih:

Roy Watts
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Phobia
    ****

    O filmu už bylo napsáno dost ostatními uživateli, nemusím tedy opakovat fráze "působivé sociální drama" a podobně. Obvykle mám při sledování filmů v pozdních hodinách problém neusnout, "Kes" však moji pozornost udržela. Oslovila mě depresivní atmosféra i prostý příběh... Jenže pak přišel useknutý závěr, který z poměrně detailního a komplexního pohledu na život jednoho mladičkého outsidera, nesoustředěného mimoně bez budoucnosti, udělal jen neuzavřenou epizodu. Takhle film uříznout v podstatě uprostřed nějaké scény, to mi nepřišlo jako nejšťastnější krok. Byla jsem rozhodnutá srazit hodnocení na 3*, ale prostě se k tomu nedokážu donutit. "Kes" ve mně zkrátka něco zanechala. 71%(10.4.2009)

  • kaylin
    ****

    Vyrůstat v tomhle prostředí a v tomhle vzdělávacím systému, tak člověku prostě jebne. Když vidím podobné filmy, tak si vždycky říkám, jaké jsem měl štěstí, že jsem měl vždycky rodiče, kteří mi dávali lásku a kteří se o mě starali. Hlavní hrdina tohle má, ale ve velmi pokroucené podobě. A pak má ještě tragický osud, u kterého si jen můžete domýšlet, jak se zvrtne. Drsné, bohužel jen proto, že se lidé chovají jako hovada.(18.7.2015)

  • monolog
    *****

    Scénárista tohoto snímku, Barry Hines, byl vůbec hodně sociální autor. Vlastně od něj neznám nic, co by nebylo sociálně kritické (viděl jsem ještě Threads). Mimochodem odmítl prodat práva Disneymu, protože to chtěli předělat podle svých šablon, s dobrým koncem a radostnej. A to není. Film je syrová výpověď o lidech, kteří se ze svýho svrabu ani nemůžou vyhrabat prostě proto, že ani neví jak a když už na to náhodou připadnou, osud nebo okolí stojí proti nim a nejsou jim nijak nakloněni a ještě je spíš osočují z podivínství a snahy vymanit se předepsanému životu a třídě. Atmosféra filmu je hutná, opravdu hutná, kdo se na něj začne dívat s rozjařenou náladou patrně rychle přepne, nebo mu ji to zkazí. Člověk se taky nakonec musí zamyslet, jestli mu vůbec jsou k něčemu ty vymoženosti, na co to vlastně je. A mně ještě po letech zůstala v paměti hláška staršího bratra hlavního hrdiny, když se upravuje kvůli večerní zábavě a dívá se do zrcadla: Jsem prostě kořen. (Mimochodem to byla poštolka a taky jsem to viděl dopoledne na Nově, když jsem si náhodou hodil marod.)(11.4.2006)

  • DwayneJohnson
    ****

    Dojemný i smutný příběh o zlomu v životě mladého chlapce, který vůbec není, jak dál. Až setkání s mladou poštolkou ho naplní zájmem a odhodláním pro něco, co do té doby vůbec nepoznal. V jeho tak těžkém světě, je to takové malé světýlko na konci tunelu. I kdyby mělo svítit jen pár dnů, či týdnů. Přejme mu to.....(12.2.2015)

  • asLoeReed
    *****

    Některé filmy (ale nejen filmy, Kes je Loachovým zpracováním knihy Barryho Hinese, takže i texty, dramata, obrazy apod.) nestárnou, protože jejich témata jsou univerzální. Realita ukázaná ve filmu se navíc nijak v dohledné době měnit nebude, proto je triumfem autorů (kolektivu produkční skupiny Woodfall), že snímek starý dvě generace působí silně a čile dnes, stejně jako určitě zapůsobí za dvě, tři generace příští. Tato kinematografie si vždy s ohledem na humanismus svých motivů a raison d'être najde místo. K ocenění jsou též kromě režie (i hudební stránky) fascinující herecké výkony dětí i dospělých, i poštolky.(8.9.2010)

  • - Režisér povedal, že pri tvorbe tejto snímky sa chcel vizuálne priblížiť štýlu českých filmov. (ash99)

  • - Spoiler: Tvůrci měli pro film k dispozici tři poštolky a představitel hlavní role David Bradley (Billy) se podílel na jejich vycvičení. Když mělo dojít k natáčení závěrečné scény, kdy Billy najde Kes mrtvou, bylo Davidu Bradleymu řečeno, že jedna poštolka byla zabita kvůli této scéně filmu. David Bradley byl zprávou, že jedna z poštolek, které pomáhal trénovat, byla zabita, velice šokován. Šlo však pouze o záměr režiséra Kena Loache umocnit smutek ze ztráty věrného přítele, jakým Kes pro Billyho byla. Ve filmu tak není vidět při této scéně pouhý herecký výkon, ale opravdové rozhořčení, naštvání a smutek. Později se David Bradley dozvěděl, že se jednalo o jinou poštolku, která uhynula z přirozených důvodů. Poštolky použité pro natáčení byly všechny v pořádku. (Šindy)

  • - Oblíbený film Krzysztofa Kieslowskiho. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace