Režie:
Charlie McDowellScénář:
Justin LaderKamera:
Doug EmmettHrají:
Mark Duplass, Elisabeth Moss, Ted Danson, Mary Steenburgen, Marlee Matlin, Charlie McDowell, Jeremy Mackie, Mel Eslyn, Jennifer SpriggsObsahy(2)
Ethan a Sophie (Mark Duplass a Elisabeth Mossová) se po letech soužití ocitnou na pokraji rozvodu. Vydají se na víkend do krásného prázdninového domku, aby se pokusili zachránit své manželství. Na první pohled romantický a poklidný únik z reality se záhy promění v neskutečné drama, když je nečekaný objev donutí podrobit svůj vztah i společnou budoucnost těžké zkoušce. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (55)
„Teď už ti to připadá divný?“ Taky jste vždycky chtěli vědět jaké to je, když vám partner/ka zahne, ehm s vámi? McDowellův celovečerní debut může napovědět. Těch 5 žánrů, které se zde na čsfd uvádějí, opravdu odpovídá, každý z nich je v The One I Love nemalou měrou obsažen a přitom dohromady tvoří funkční mix. Nicméně, především je tento film dokladem toho, jak stačí originální nápad/pointa, de facto jen 2 postavy (+ domky) a člověk se může velmi za (po) bavit. A nebýt rozlišení pomocí brýlí, mohlo to mít díky divákově neustálému hádání ještě zábavnější (pak by to ovšem zase možná utrpělo na přehlednosti). Jde o jeden z těch filmů, ve kterém rozhodně nedostanete odpovědi na své otázky (jen náznaky a pak je to na vaší fantazii), ale přesto, měl jsem s pravidly tohoto světa trochu problém, přišlo mi, že se pozvolna mění/popírají (začalo to komunikací pomocí mobilu, vstupem ve stejný okamžik a pak jakoby zdejší zákonitosti skoro přestaly platit, což se dá vysvětlit jedině vývojem a nutno dodat, že poněkud zvláštním). Film v určité fázi dokonce začne hrát na zlověstnou thrillerovou notu (tj. už 6 žánrů), bohužel se také dostaví určitá předvídatelnost (i když samotný závěr rozhodně překvapí a já osobně si nejsem jistý, co si mám především o vyznění filmu myslet...no ostatně i o té Sophiině volbě). Tak či tak, většina snímku mě opravdu bavila a ucítil jsem u jeho sledování svěží závan, takže to nakonec vidím na slušné 4*. ()
Žánrová kukačka, co se uhnízdila jinde, než by letmý pohled napovídal... Aby se ve výsledku přeci jen vyprofilovala jako to, čím se na počátku zdála být; tedy kvalitní indie vztahovkou (či spíše "indie vztahovkou"), u které byste si měli sakra dobře rozmyslet, zda ji opravdu vidět spolu s drahou polovičkou. Mohli byste se totiž jeden o druhém dovědět věci, které snad raději ani znát nechcete aneb "kolik procent ti schází do mé ideální představy tebe". ()
Miláčku ta věc v domě je přesvědčená o tom, že jsi to ty. Solidní úlet. Koukám, že v poslední době se z těmi takzvanými mindfuck filmy roztrhnul pytel. Za chvíli z toho bude samostatný žánr. Každopádně já se filmům z podobnou tématikou nebráním a musím říct, že tenhle mě opravdu vtáhnul do děje. Akorát musím souhlasit s tím co tu píše většina a sice, že ten konec je opravdu dost předvídatelnej, což je škoda, protože minimálně z tý solidně rozjetý první půlky se dalo vytřískat i víc. I když na druhou stranu ta finální hláška : Tak já ti připravím vajíčka se slaninou mě celkem rozsekala i když mi vlastně potvrdila, že to dopadlo přesně tak jak jsem si myslel, že to dopadne. Nicméně i přes pár nedostatků jsem celkem spokojenej. Navíc film je důkazem, že pokud máte atraktivní námět, tak se v pohodě obejdete s jedním domem, dvěma herci a právě tím nápadem a vytřískáte z toho velmi slušnej film i bez digitálního bordelu. Zkrátka za málo peněz celkem dost muziky.70% ()
film, který je přesně tím, čím se ze všech sil snaží nebýt - odporně předvídatelný a to včetně pointy, kterou divák s trochou přehledu a diváckých zkušeností tuší ještě před polovinou, jelikož přesně tam to celé krůček po krůčku logicky ústí. tím jsem už napověděl, že ani originality se tu nelze dopátrat v žádoucím množství. ale neoriginalita ani předvídatelnost nikdy nepatřily mezi kritéria, na která kladu významnější zřetel, takže to jen pro úplnost. tím spíše ne, jsou-li takto relativní a podmíněné individuální diváckou zkušeností. a našla by se vlastně i řada aspektů, které by si zasloužily naopak chválu, zvláště s ohledem na nezávislou produkci, v níž snímek vznikl. mezi ty hlavní patří výkony herců, na kterých především stojí celé to dovedně rozdmýchané drama. malou zmínku ale věnuji i hudbě a jejímu kreativnímu využití. nicméně přese všechny nepodstatné zápory a podstatné klady mi to nedá, abych své hodnocení opřel především o dva pocity. zaprvé, z toho námětu šlo vytěžit nekonečně víc. úplně vidím tu cynickou, subverzivní facku všem pokrytcům žijícím své partnerské vztahy ve lži, v kterou šlo scénář jen s malou trochou úprav přeměnit. a s tím souvisí i "zadruhé" a sice pocit, že scenárista - ani se nemusím dívat do databáze, aby mi bylo zřejmé, že to byl muž - má extrémně stereotypní představy o genderech, což z filmu, který se ze sebe snaží dělat cosi svěžího, chytrého a alternativního, zkrátka vysává všechen ten wannabe půvab. ()
Něco mezi Your Sister's Sister a Safety Not Guaranteed. Prvek mysteriozity filmu určitě sluší, nicméně se s ním pracuje dost nesystematicky a lájdácky. Výsledný dojem je někde mezi "Dělají si tvůrci ze mě legraci?" a "A proč zrovna takhle, vždyť je to tak průhledný." Prostě potenciál obrovský, výsledek nemastný, neslaný. Duplass Bros. ale pořád fandím. ()
Reklama