poster

Humr

  • Řecko

    Ο Αστακός

  • Irsko

    The Lobster

  • Nizozemsko

    The Lobster

  • Velká Británie

    The Lobster

  • Francie

    The Lobster

  • Slovensko

    Homár

Drama / Komedie / Romantický / Sci-Fi

Řecko / Irsko / Nizozemsko / Velká Británie / Francie, 2015, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JohnMiller
    ****

    Clockwork Orange meets 1984 a možno ešte aj tak trocha Cloud Atlas. Čudná kombinácia, to beriem ale samotný film nieje o nič normálnejší. Svet sa nachádza v alternatívnej blízkej budúcnosti kde každý musí mať svoj pár a byť zamilovaný. Kto sa v tamto blaženom stave nenachádza a nevie si nájsť partnera, je zo štátnej povinnosti odvlečený do hotela, kde si v nasledujúcich 45 dňoch musí nájsť partnera medzi ostatnými zúfalcami. Pokiaľ sa mu to nepodarí, tak je pretransformovaný na zviera, ktoré si sám vyberie podľa vlastného úsudku. Hlavná postava David sa takto dostáva medzi neskutočne čudnú skupinu ľudí, pri ktorých nieje divák prekvapený, že sú sami, a pokúša sa nájsť nejakú ženu. No výber je dosť chabý. Rozhodne sa, že keď sa mu to nepodarí, tak sa chce zmeniť na homára pretože sa dožíva vyše stovky a je plodný do konca svojho života. Táto utopistiká čiernočierna komédia je svojim spôsobom rozdelená na dve časti. Jedna sa odohráva v hoteli kde si hlavná postava hľadá partnerku márne a druhá časť sa odohráva zase v lese kde sa nachádzajú nelegálny samotári, ktorý sú proti vzťahom a tam sa hlavná postava zamiluje. Prvá časť je vo všetkých aspektoch originality dokonalá, škoda, že tá druhá časť je pomerne nudná a po chvíľke diváka prestane baviť, keďže bol ohúrený prvou hodinou. Tá druhá hoci nieje zlá, už tak úderná nieje. Je to satyra na dnešnú západnú spoločnosť veselá aj smutná zároveň.(23.3.2016)

  • castor
    ****

    Surrealistické, nápadité, ujeté. Někdy je fajn vzpomenout na studentská léta a nechat se překvapit nějakou bizarností, která má (což řada klubových kousků z oněch vysokoškolských let neměla) co sdělit. Vztahy jsou sakra křehké, a když se do nich pustí cyničtí hrdinové zvrhlého Hotelu, solidně se do diváka zakousnou. Alespoň v „lepší“ první polovině. To s cukajícími koutky pozorujeme hledání druhé polovičky – pokud to za určitou dobu neklapne, stanou se z klientů zvířata dle vlastního výběru. Divák se ze situací mezi hotelovými zdmi baví náramně. A tvůrci přikládají do kotle pomocí neotřelých (ale furt snesitelných) nápadů. Škoda, že v přítomnosti revoltujících lesních Samotářů zvolníme a na originalitu úvodu se už nedostaneme. I tak brilantní satira dnešní společnosti s výbornými herci.(8.1.2016)

  • ScarPoul
    *****

    Presne ten typ filmov aké mám rád. Divné, pomalé, konverzačné. Lanthimos má cit pre mierne vybočenie z reality a na ňom stavia svoje príbehy. Jedná sa vždy o uzavreté spoločenstvá ľudí, kde každí má akúsi vnútornú motiváciu niekam patriť. Veľmi ma teší že Farrell stvárnil ďalšiu výbornú úlohu. Plejáda rôznych hercov a všestranných situácií, ktorá sa delí na dve roviny - tú v hoteli a tú v lese. Obidve sa dopĺňajú navzájom a zároveň určujú filmu iné tempo. Tým pádom príbeh nenudí. Stále sa v ňom niečo deje a má precíznu vnútornú dynamiku. A hlavne množstvo silných scén - zabitie psa, pád z okna. Komerčný art v pravom slova zmysle. Urobený ale špičkovo. Bakatakisova kamera pekne vzťahuje do deja. Jeho lesné scény sú takmer dychberúce.(20.3.2016)

  • JASON_X
    ***

    Moje první setkání s režisérem Lanthimosem dopadlo uspokojivě, mám totiž slabost pro nejrůznější magory a podivíny. A u tohohle pána mám hned několik nesmělých tipů na diagnózu: Schizoidní porucha? Autismus? Klinická deprese? Sadomasochismus? Možná i depersonalizace nebo derealizace? Prostě zajímavá osoba, to se musí uznat. Ještě před sto lety byli podobní jedinci drženi v klecích a hlubokých sklepeních pochmurných novogotických blázinců, no a dneska si panečku běhají volně po svobodě a dokonce i natáčejí filmy, to je holt pokrok. Ba ne, vážně, zajímavý artově bizarní zážitek. Dokonce musím vzít tentokrát na milost i Sagvana Tofiho Farrella s očima sousedovic jezevčíka, který se mi snad poprvé herecky docela líbil, respektive mi nevadil. A Rachel W. je samozřejmě skvělá jako obvykle. K tomu čarovné irské hvozdy a nádherná hudba, třeba píseň Apo Mena Pethamenos s "chopinovským" začátkem je skvostná. Nebýt chaotické stavby scénáře a nevstřícné komunikace s divákem, připomínající mi nějakého Godarda nebo jiného novovlnného filmového anarchistu, neměl bych problém dát čtvrtou.(11.1.2016)

  • luka4615
    *****

    Stanley Kubrick konečně našel sobě rovného? Tuto otázku jsem si v průběhu filmu neustále pokládal. Režisér Yorgos Lanthimos totiž pojal snímek The Lobster jako jedno velké utopické drama, ve kterém účastníci, potažmo i vypravěčka samotná, vypráví své příběhy a pohnutky zvláštně neosobním způsobem. První polovina, která se odehrává v Hotelu, je jednoduše geniální - po celou dobu jsem filmu neměl co vytknout, jelikož režisér nám servíruje jednu excelentní scénu za druhou. Nicméně, v polovině druhé, kdy dojde na nějaké city, to začne lehce drhnout. Neříkám, že to snímek úplně pohřbilo, to ne, avšak po strhující neosobní a utopické první polovině mi projevené city herců přišli jako velmi rušivý element celého snímku. Až na tento prvek jsem zcela ohromen. Jsem si téměř jist, že za pár let bude The Lobster brán jako utopický, geniální a zvláštním způsobem divný film, jenž měl velký potenciál, který do puntíku využil. „We dance alone. That's why we only play electronic music.“ (4.1.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace