poster

Hledání

  • francouzský

    The Search

  • slovenský

    Pátranie

    (festivalový název)

Drama

Francie, 2014, 135 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ***

    Francouzský režisér Michel Hazanavicius pokračuje po Artistovi, který plnil kinosály nefalšovaným optimismem, v netriviálních látkách, aby nám dokázal, že pocta desítkami roztomilých citací a odkazů němému filmu nebyla náhoda. Rusko-čečenská válka, neustálé úprky civilistů, ztracené děti, místo, na které svět (úplně) nezapomíná, neúcta k právu a lidskému životu. Obsah je stejně jako u The Artist slabší. Některé scény vyznějí do prázdna, jiné jsou neúčinně dlouhé. Další jsou pak až zbytečně polopatické. Navíc chápu, že mnohým může vadit, když se jde na diváky přes smutný dětský kukuč. Ten patří chlapci, který přišel o celou rodinu a kterého se dočasně ujme bojovnice za lidská práva. Druhou velkou linií je deformace mladíka na vojenské vraždící pako. Linie nejsou nezajímavé, ale strhnout nedokážou. To úvodní scéna s videokamerou bude mít nečekanou dohru. Kromě Bérénice Bejo (manželka režiséra), na kterou je znovu radost pohledět, se jiných přidaných hodnot prakticky nedočkáme.(13.12.2016)

  • blondboss
    ***

    Taký obyčajný festivalový artovo ladený vojnový snímok, ktorý zachytáva tému, ktorú veľa filmárov ešte neotvorilo, ale ktorá zároveň tu už bola v rámci iných podobných vojnových udalostí. Takže príbeh štyroch ľudí v čase vojny síce námetovo fajn, ale nič nové to veľmi neprinesie, akurát je to trošku zdĺhavo a nudne natočené. Preto u mňa len ľahký nadpriemer v rámci žánru. 55 %(18.10.2017)

  • tlesk
    ****

    Hledání je plné silných, ale i lidských momentů, jež dokáží celé dramatično značně prohloubit. Jedním z nich budiž kupříkladu odlehčující scéna, v níž je několik Čečenců schováno v domě uprostřed obléhaného městečka, a jedna z žen vtipkuje o Rusech s tím že doufá, že jí nevymlátí okna. Kamarádka ji uklidní radou, že si tam přece může dát igelit. V tomto prostém odlehčeném dialogu se tak odráží nejen humor, ale i hrdá vzdorovitost Čečenců. Smutek ze smrti rodičů pak mladý Hadji nejlépe ztvární tím, že namísto aby si kreslil, přečmárá Carolin obrázek domu a rodičů. Ačkoli se jedná o silný a kvalitně natočený zážitek, jde spíše o festivalovou záležitost, kterou pochopitelně ocení nejvíce ten, kdo se nějak o danou problematiku zajímá. Což je škoda, ale bohužel je to asi úděl podobně laděných válečných dramat. Nutno dodat, že konečné shledání sourozenců zachycuje naději, které by se všichni měli držet, ať už žijeme jakkoli a kdekoli. Více zde: http://nafilmu.cz/2016/04/recenze-hledani-2014-francouzske-drama-o-valce-v-cecensku/(13.7.2017)

  • Aljak
    ***

    To čečenské prostredie, do ktorého bol celý film zasadený, ma dostalo. Aj ten koncept akoby štyroch osudov bol veľmi pútavý, aj keď 3 osudy boli úzko späté a príbeh vojaka Kolju bol úplne mimo ostatných osudov. Škoda, že sa o čečenskej genocíde akosi vôbec nerozpráva, ale Rusom už bolo toho toľko odpustené, až je to na zaplakanie. Film mi prišiel v podstate realistický, čo je obrovské plus, naopak mal kopu slabších fáz, kedy sa nič nedialo a išlo to akoby na autopilota. To by sa filmu takéhoto formátu a námetu asi stať nemal. Aj preto, len 3*.(18.12.2016)

  • Othello
    ***

    Zde udaná stopáž je mylná, protože po katastrofálních reakcích v Cannes a komerčnímu průšvihu po nasazení ve Francii byl The Search přestříhán na 135 minut a Hazanavicius údajně dokonce prohlásil, že se nám na tu filmařinu může taky už vysrat. Inu děkujeme panu profesorovi za jeho závazek, nicméně na rozloučenou bych se ho ještě rád optal, proč opět jako každý druhý natáčí film o humanitární katastrofě způsobem, který se tváří, jakoby jiné filmy tohoto typu neexistovaly. Je možné, že se předem počítá s tím, že tato témata oslovují vyloženě specifické publikum, které primárně chodí na podobné snímky žehrat nad neutěšenou situací kdesi za horami namísto obvyklých filmových diváků, vnímajících toto médium i jinak než jako observační melodrama. Ono vážně irituje vidět dvacátý snímek o konfliktech posledních tří dekád, který na diváka jde přes děti, utrpení nebohých civilistů a odvrácené tváře světových lídrů. Neříkám, že je nutno se automaticky schovat do ulity pohodlného cynismu, ale demonstrovat válečné hrůzy na jednom národu skrze sklopené mlčící tváře špinavých otrhanců, tiše úpících pod kalachy zlého vojáka provádí celé té tragédii také medvědí službu. Budou-li se opuštěné děti stávat pravidelnými spouštěči diváckých emocí, brzy se veškeré pokusy o poselství rozmělní v otrávenou diváckou apatii. Nakonec to dopadne tak, že se při sledování protiválečných filmů budeme paradoxně těšit na každý další výbuch, který nás probudí ze stereotypní letargie. PS: abych jen nekecal, tak za ideální přístup k problematice čečensko-ruského konfliktu doporučím Michalkovovo '12'. PPS: mimochodem na to, jaký je to jinak nevybočující snímek, tak má Search překvapivě slušné produkční hodnoty (masky, efekty, výprava) a taky linie s deformací mladíka na vojenskou gumu je sama o sobě dost zdařilá. Tolik klady.(5.7.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace