Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Aljak
    ***

    To čečenské prostredie, do ktorého bol celý film zasadený, ma dostalo. Aj ten koncept akoby štyroch osudov bol veľmi pútavý, aj keď 3 osudy boli úzko späté a príbeh vojaka Kolju bol úplne mimo ostatných osudov. Škoda, že sa o čečenskej genocíde akosi vôbec nerozpráva, ale Rusom už bolo toho toľko odpustené, až je to na zaplakanie. Film mi prišiel v podstate realistický, čo je obrovské plus, naopak mal kopu slabších fáz, kedy sa nič nedialo a išlo to akoby na autopilota. To by sa filmu takéhoto formátu a námetu asi stať nemal. Aj preto, len 3*.(18.12.2016)

  • Vesecký
    *****

    Silný film plný humanismu. Chlapec, kterému ruští vojáci z hecu zabijí rodiče, utíká se svým malým bráškou ce nejdál od tragického místa, dítě ponechá na prahu jednoho domu a sám utíká pryč pryč pryč. Až ho sebere náklaďák s civilními utečenci, kteří jsou soustředěni ve větším městě mimo frontu. Jeho sestře se zprvu podaří nalézt svého nejmladšího sourozence, ale Hadžiho najde až na samém konci filmu. A pak je tu příběh Kolji, násilím vlečeného do konfliktu ruské armády s čečenskými džihádisty. Pozná krutý režim, který vládne v ruské armádě,neustálou šikanu, je mu zle z mrtvých, které vynáší z vrtulníku a nakonec odchází na frontu, která je skutečným děsem... Filmu musím dát pět hvězdiček, třebaže se autoři nezaměřují na původce války, čečenské separatisty, kteří se chtějí odtrhnout od Ruské federace a nastolit islámský stát s právem šaríja. To trošku zkresluje reálnou skutečnost, ovšem reálné jsou jistě krutosti, jichž se dopouštějí Rusové i na civilistech. Film nebyl dabován ani titulkován, protože nejsem schopen svým sluchem rozlišovat jednotlivá anglická slovíčka, diskuse mezi humanitárními pracovníky pro mě byly nesrozumitelné. Ale rusky si pamatuji dost - navíc u tohoto filmu netřeba žádných slov.(22.3.2018)

  • Othello
    ***

    Zde udaná stopáž je mylná, protože po katastrofálních reakcích v Cannes a komerčnímu průšvihu po nasazení ve Francii byl The Search přestříhán na 135 minut a Hazanavicius údajně dokonce prohlásil, že se nám na tu filmařinu může taky už vysrat. Inu děkujeme panu profesorovi za jeho závazek, nicméně na rozloučenou bych se ho ještě rád optal, proč opět jako každý druhý natáčí film o humanitární katastrofě způsobem, který se tváří, jakoby jiné filmy tohoto typu neexistovaly. Je možné, že se předem počítá s tím, že tato témata oslovují vyloženě specifické publikum, které primárně chodí na podobné snímky žehrat nad neutěšenou situací kdesi za horami namísto obvyklých filmových diváků, vnímajících toto médium i jinak než jako observační melodrama. Ono vážně irituje vidět dvacátý snímek o konfliktech posledních tří dekád, který na diváka jde přes děti, utrpení nebohých civilistů a odvrácené tváře světových lídrů. Neříkám, že je nutno se automaticky schovat do ulity pohodlného cynismu, ale demonstrovat válečné hrůzy na jednom národu skrze sklopené mlčící tváře špinavých otrhanců, tiše úpících pod kalachy zlého vojáka provádí celé té tragédii také medvědí službu. Budou-li se opuštěné děti stávat pravidelnými spouštěči diváckých emocí, brzy se veškeré pokusy o poselství rozmělní v otrávenou diváckou apatii. Nakonec to dopadne tak, že se při sledování protiválečných filmů budeme paradoxně těšit na každý další výbuch, který nás probudí ze stereotypní letargie. PS: abych jen nekecal, tak za ideální přístup k problematice čečensko-ruského konfliktu doporučím Michalkovovo '12'. PPS: mimochodem na to, jaký je to jinak nevybočující snímek, tak má Search překvapivě slušné produkční hodnoty (masky, efekty, výprava) a taky linie s deformací mladíka na vojenskou gumu je sama o sobě dost zdařilá. Tolik klady.(5.7.2016)

  • mac000
    ****

    Drama o krutostech života v Čečensku roku 1999. Pozoruhodný hgerecký výkon malého Abdula Khalim Mamutsieva v roli devítiletého Hadjiho, prchajícího z rodné vesnice před hrůzami ruské invaze. Argentinská herečka Bérenice Bejo, ztělesňující roli aktivistky nevládí organizace Carol, je manželkou režiséra Michela Hazanaviciuse a hrála i v jeho předchozích filmech(9.4.2017)

  • tlesk
    ****

    Hledání je plné silných, ale i lidských momentů, jež dokáží celé dramatično značně prohloubit. Jedním z nich budiž kupříkladu odlehčující scéna, v níž je několik Čečenců schováno v domě uprostřed obléhaného městečka, a jedna z žen vtipkuje o Rusech s tím že doufá, že jí nevymlátí okna. Kamarádka ji uklidní radou, že si tam přece může dát igelit. V tomto prostém odlehčeném dialogu se tak odráží nejen humor, ale i hrdá vzdorovitost Čečenců. Smutek ze smrti rodičů pak mladý Hadji nejlépe ztvární tím, že namísto aby si kreslil, přečmárá Carolin obrázek domu a rodičů. Ačkoli se jedná o silný a kvalitně natočený zážitek, jde spíše o festivalovou záležitost, kterou pochopitelně ocení nejvíce ten, kdo se nějak o danou problematiku zajímá. Což je škoda, ale bohužel je to asi úděl podobně laděných válečných dramat. Nutno dodat, že konečné shledání sourozenců zachycuje naději, které by se všichni měli držet, ať už žijeme jakkoli a kdekoli. Více zde: http://nafilmu.cz/2016/04/recenze-hledani-2014-francouzske-drama-o-valce-v-cecensku/(13.7.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace