Režie:
Ned BensonScénář:
Ned BensonHudba:
Son LuxHrají:
Jessica Chastain, Viola Davis, Ryan Eggold, Bill Hader, Ciarán Hinds, Isabelle Huppert, William Hurt, James McAvoy, Archie Panjabi, Jess Weixler (více)Obsahy(1)
Conor a Eleanor kdysi tvořili šťastný pár. Následkem osobní tragédie se z nich však stanou dva cizinci, kteří touží po vzájemném pochopení. Film sleduje příběh manželů, jež se pokoušejí získat zpátky život a lásku, která je kdysi pojila. Zmizení Eleanor Rigbyové: Oni je nádherným portrétem lásky, empatie a pravdy. Scenárista a režisér Ned Benson v něm svým vizuálně uhrančivým stylem zachycuje dokonalý obraz vztahu dvou raněných bytostí, které kdysi tvořily šťastný pár. Následkem osobní tragédie se však z Conora (James McAvoy) a Eleanor (Jessica Chastainová) stanou dva cizinci toužící po vzájemném pochopení. Film sleduje příběh odcizených manželů, kteří se pokoušejí získat zpátky starý život a lásku, jež je kdysi pojila, a navázat na tu část minulosti, která už je možná příliš vzdálená. Bensonova poslední verze jejich příběhu v sobě spojuje dva předchozí samostatné filmy s podtituly On a Ona, sjednocuje pohledy obou hrdinů a poukazuje na subjektivní prožívání jedince ve vztahu. (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (47)
Dostala sa ku mne rovno ich spoločná verzia príbehu „Them“, takže nemôžem posúdiť ako pôsobí príbeh čisto z jeho pohľadu (Him) alebo jej (Her). Komplexný pohľad na dianie z obidvoch strán mi však prišiel správne vyvážený a možno nejaké rozdelenie na tri filmy ani nepotreboval (len konštatujem, zmysel „jeho“ a „jej“ verzie posúdim, keď doženiem tieto dva samostatné filmy). Každopádne Disappearance of Eleanor Rigby: Them je odlišnejší film ako som pôvodne čakal. Namiesto „story-driven“ je výhradne „character-driven“ a tak namiesto odhaľovania toho čo sa stalo je zameraný skôr na stav v ktorom sa ocitli postavy a ako ho budú riešiť. Po príbehovej stránke tak Eleanor Riby nijako neprekvapí, zato po tej charakterovej je prepracovaná do detailu. Výkony oboch hlavných predstaviteľov (James McAvoy, Jessica Chastain) sú prvotriedne a ani dvojhodinová stopáž vôbec nevadí. Režisér má jasnú predstavu čo a ako chce natočiť, akurát tá látka mi občas prišla príliš obyčajná. Ako filmový experiment s tromi pohľadmi na tú istú situáciu zaujímavé, ale čakal som o málo viac. Uvidím, či sa prípadne pocity zmenia pri Him a Her. CELKOVO: 3,5* (7/10) ()
Fúze filmů The Disappearance of Eleanor Rigby: Him / Her, tentokrát z pohledu Conora (James McAvoy) i Eleanor (Jessica Chastain) současně. Kromě změny názvu podtitulu není toto spojení ničím invenční. Musím se zopakovat, skvělé herecké výkony, které mě však nebaví (silné téma, a přitom ve mně nevyvolalo žádné emoce). Neskutečná Viola Davis (tyto jediné pasáže stály opravdu za to). Jinak trochu pusto. All the lonely people... Where do they all belong? ()
V podstate ten druh filmu, ktoré tak hrozne nenávidím. Príliš civilné, málo dejové a strašne pomalé. A navyše hrozne z toho cítiť, že sú to 2 rôzne filmy zlepené dohromady. Ale postavy sú sympatické, fantasticky zahrané ,majú úžasnú chémiu a zaujímalo ma čo sa s nimi bude diať a hrozne som im fandil. A to robí tak strašne , ale tak strašne veľa. Už sa veľmi teším na tie rozdelené príbehy. Zatiaľ provizórne 8/10. Po rozdelených filmoch to bude pravdepodobne ešte stúpne a snáď neklesne. UPDATE - Znalosť pôvodného dvojfilmu veľmi pomohla. Ale aj tak sa neviem zbaviť dojmu, že najlepšie by bolo, keby vznikol iba Them natiahnutých o nejakých 20 minút ( tie scény tam sú). Možno by projekt prišiel o svoju unikátnosť ale dostali by sme jeden z vrcholov žánru. Hodnotenie zostáva, a dobrý pocit takisto. Vracať sa budem k tejto verzii ()
Pokud jste neviděli JEHO ani JEJÍ pohled a rovnou jste skončili na tom JEJICH, tak si připočtěte k mému hodnocení jednu až max. dvě hvězdičky. Na mém hodnocení se naprosto jasně odráží skutečnost, že já oba rozdílné pohledy na věc viděl, přičemž si nemyslím, že by na mé hodnocení mělo vliv, že oba tyto pohledy mě nijak neohromily a slízly od mě po **. Tomuhle jsem ale dvě hodiny života navíc nehodlal už věnovat, stačilo mi několik úvodních desítek minut, místy lehce přeskákaných posuvem vpřed, abych zjistil, že tohle fakt nejde. Jde o naprosto špatný ŠPATNÝ sestřih z obou jednotlivých pohledů, ale takový, že chybí naprosto začátek z JEHO pohledu, takže chybí i něco z toho JEJÍHO a jak bez JEHO pohledu nedával ten samotný JEJÍ příliš smysl, tahle společné verze to rozhodně nenapravuje. To jsem tedy čekal naprosto jiný přednes společného děje. Nastříhejte oba jednotlivé filmy na kousky a z každého použijte pro společnou verzi vždy každý pátý ústřižek, voilá, máte JEJICH pohled na věc. Jak byly jednotlivé pohledy nijak zvlášť povedeným JENOM experimentem, tak spojení obou do jednoho je průser a katastrofální vyústění tohoto hokusu-pokusu. ~~~ Souhlas s komentářem od dragon'88. ()
Pročetl jsem si komentáře u On a Ona: ženy kritizují pohled Ona, píší, že by takto nekonaly, neztotožňují se a více se jim líbí mužská verze příběhu. Muži (převážně) naopak za egoistické chování označují mužskou verzi příběhu, lépe hodnotí pohled ženy. ...Provedl bych jediný závěr: režisér prostě nebyl schopen dostatečné empatie a spíš zpopularizoval přístup male&female k tragédii ve vztahu. Jenom za ty herecké výkony a experiment dávám tři hvězdy. ()
Reklama