poster

Chungking express

  • Hong Kong

    Chongqing senlin

  • Hong Kong

    重慶森林

  • Hong Kong

    Chung Hing sam lam

  • anglický

    Chungking Express

Drama / Mysteriózní / Romantický

Hong Kong, 1994, 97 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ketri
    *****

    Já vůbec nevím jak začít a přitom bych toho chtěla tolik napsat. Jenže nevím jaká slova pro popis pocitů z tohoto filmu zvolit a ani nevím zda je má český jazyk vůbec k dispozici. Tak jen několik postřehů. Mladý Takeshi mohl uplatnit v tomto filmu své úchvatné lingvistické dovednosti a Cranberries v kantonštině zněly pomalu lépe než originál.(26.6.2011)

  • Superpero
    ***

    První povídka zaujme hlavně hitovkou Things in Life od Dennise Browna. Druhá povídka se mi líbila více, hlavně díky roztomilé Faye Wong. Když si tam tancuje na California Dreaming, tak je fakt cool. Ze začátku jsem byl unesen živou atmosférou Hongkongu, ale postupně mě to přestávalo bavit. U těchto filmů, bez děje, jsou vždycky určité pasáže naprosto super, ale jako celek to prostě (alespoň pro mne) nefunguje.(7.4.2015)

  • ad-k
    *****

    Mladší sestra / bratr (cokoliv je vám bližší) následujícího "Kar-Waie", a sice Fallen Angels. Ano, oba filmy mají mnoho společných jmenovatelů; např. podobný způsob natočení, několik stejných exteriérů, interiérů či motivů (prošlý ananas, scény s fastfoodem, bar / jukebox, totožná banka, postava letušky, procházející Indové...). Že by výsledek natáčení v přibližně stejné době? Chungking Express je však mírně odlehčenější, jedna příběhová linka sice vykazuje jistou dramatičnost, ale ta další... vás pohladí (byť v obou jsou jemné tóny melancholie). Romantika je zde hmatatelná a Kar-Wai s ní umí pracovat stejně jako s ženskou krásou (a ve výběru je stejně neomylný jako třeba Lynch). Stejně jako u Fallen Angels nezáleží na nějakém hlubokém poznání příběhu, resp. nezáleží na složitosti příběhové koncepce. Vše je tedy docela prosté (zvláště v druhé půlce), ale nechybí ani cit pro nedořečenost i moment překvapení. A věřím, že i ta asijská obdoba Dreams od Cranberries (jako kdyby čínský cover "berlínského" Take My Breath Away v režisérově debutu byl málo), všudypřítomní Mamas and Papas i filozofická moudra ("Když pláče člověk, je třeba kapesníku... když pláče byt, je s tím spousta práce.") pro vás nakonec budou potěšením. Já se sledováním bavil a bezchybný závěr s letenkou vše jen podtrhl. │90%(5.11.2007)

  • kikuka
    *****

    ..snove..mala som pocit prvej a tretej osoby zaroven..hoci som film pozerala aj prvy raz, bol mi znamy..a predsa novy..skutocne ma fascinuje nielen vizualna stranka wongovych filmov, ale aj jeho sposob prace s hudbou a hudobnymi motivmi..what a differance a day made..24 little hours..brought me sun and the flowers where there used to be rain..(18.7.2007)

  • ScarPoul
    *****

    Absolútna vizuálna a emotívna pecka. Film sledujúci dve odlišné dejové línie, ktoré majú podobné viac ako sa môže zdať ale každá je poňatá úplne iným spôsobom. ale spolu tvoria jeden absolútne bezchybný film. V prvom príbehu je všetko viacej roztrasené, viacej temnejšie a zo všadiaľ cítiť špinu mesta, v ktorom sa hlavný hrdinovia prechádzajú. Ich životy ako keby tvorili akýsi kontrast v prostredí v ktorom sa nachádzajú. Druhý je omnoho optimistickejší a viacej pôsobí ako typická východná lovestory - ktorá ma veľa podarených momentov a niektoré prvky z radosťou využíva na to aby sa divák viacej stotožnil s tým čo vidí. Scenár je bezchybný. Každá z postáv hovorí vo vetách, ktoré nie sú úplne všedné ale ktoré pôsobia uveriteľne. Herci prezentujú svoje emócie z ľahkosťou. Do popredia sa samozrejme dostáva dvojica hlavných predstaviteľov - Kaneshiro a Tony Leung a rovnako aj krátkovlasé pobláznené dievča - Faye Wong. Film, ktorý miesi západný štýl z tým východným. Prezentuje ľudskú samotu a náklonnosť. Nevyhýba sa ťažkým témam - pašovanie heroinu, vraždy, ale aj napriek tomu film nikdy neskĺzavá do iného žánru ako by mal. Je to film o vzťahoch a o meste, ktoré v živote hrdinov zohráva dôležitú úlohu, rovnako ako aj byty v ktorých žijú a ktoré odrážajú ich vnútro. Film, ktorý dokazuje Wong Kar - waiovú genialitu a filmársku zručnosť v každom jednom frame - e.(10.12.2010)

  • - Film měl být původně třídílný. (Kulmon)

  • - Film byl natočen za 23 dní. (Kulmon)

  • - Kaneshiro Takeshi mluvil ve filmu čtyřmi jazyky: mandarínsky, většinou mluvil kantonským akcentem, když volal přítelkyni japonsky a jednu větu říká anglicky. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace