Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Když globální pandemie zničí civilizaci, přeživší Joel se ujme čtrnáctileté dívky, která může být poslední nadějí lidstva. (HBO Max)

Videa (1)

Z natáčení

Recenze (320)

sugythesugar 

všechny recenze uživatele

Seriálovú adaptáciu populárnej hernej série sledujem od oznámenia showrunnera, ktorý má za sebou geniálny Chernobyl. A nesklamal ani pri tejto náročnej výzve. Úvodný diel je plný emócií a opulentného vizuálu. Ja ako divák som sa postavám ľahko dostal pod kožu a cítil každý ich šrám. Ako človek, ktorý má povedomie o hre, ale nikdy ju nehral musím veľmi pochváliť soundtrack a sounddesign, ktoré sú geniálne previazané a šponuju atmosféru. Celkovo musím pochváliť aj herecké obsadenie, ktoré v čele s Pedrom Pascalom a Bellou Ramsey dotvárajú tento svet plný beznádeje! The Last of Us je veľká namotavka a teším sa na ďalší diel. 8/10 ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Scenárista Craig Mazin sice stojí za druhým a třetím dílem trilogie Pařba, zároveň ovšem i za třetím a čtvrtým dílem Scary Movie čím jím režírovaným Suprhrdinou. Zkrátka se jednalo o takového komediálního režiséra, ke kterému bylo těžce si najít nějaký pevný vztah, Mazin ovšem dokázal překvapit tím, že se stal tvůrcem seriálu Černobyl, jednoho z nejlepších seriálů posledních let. V kariéře Mazina se tak otevřela nová kapitola, která je nově lemována i seriálovou adaptací populární videohry The Last of Us. Sám Mazin se chopil režie pilotní epizody 9-dílného seriálu a ukázal, jak si diváka omotat kolem prstu už na samotném počátku.   S věrností k předloze je to celé kapánek složitější. Základní struktuře děje původní hry je seriálové The Last of Us v rámci pilotu prozatím velmi věrné, Mazin a spol. ovšem především ukazují, jak by se mělo s videoherními adaptaci pracovat. Vzít základní funkční kostru původní hry, rozpracovat nějaké podceněné motivy i pozadí postav. Jen samotným prologem stráví pilog The Last of Us první půl hodiny, krásně si dává záležet s atmosférou, představuje ještě relativně funkční svět, který se neliší od toho našeho, aby následně došlo na lámání chleba, nástup nakažených, a zánik klasické civilizace.   Jakmile pak dojde ke skoku čase a změně politického systému, který snadno evokuje totalitní režim, už díky úvodní expozici do tohoto post-apo světa o poznání více fungují emoce, skrze tento jeden moment je následně zobrazeno zahořknutí hlavního hrdiny, Mazin za psacím stolem spolu s Neillem Druckmannem (tvůrcem dvojice her The Last of Us) jsou přitom skutečně videoherní adaptací věrní zhruba z 80%, kdy nejvýraznější změnou je ve finále o poznání depresivnější atmosféra, kterou zvládá excelentně prodat i soundtrack Gustava Santaolalli, který je též autorem hudby k videoherní adaptaci.   Už na samotném počátku vyvolá seriálové The Last Of Us lepší dojmy nežli většina videoherních adaptací, dopomáhá k tomu už úvodní segment, který především uvádí základní expozici a zabraňuje tomu, aby nebyli nakažení zaměňování za pouhé zombie (i když definicí to zase taková odchylka není). Jakmile poté dojde k té části, kterou začíná původní hra a počátku světa plamene, definitivně se ukazuje, že v lepších rukách adaptace The Last of Us být snad nemohla. Pravověrní fanoušci původních her sice budou mít problém s pár změnami (casting Pedra Pascala i Belly Ramsey víceméně rozdělil komunitu ve dví), Pedro Pascal ovšem zvládá v pilotu prodat tolik různých emocí, Bella Ramsey si po vzoru videoherní Ellie nevidí do pusy (Lyanna Mormont se nezapře), především je ovšem vidno, že načrtnutá chemie mezi nimi bude stát za to a má potenciál emocionálně gradovat.   Už jen v rámci pilotu je možné vybrat několik silných momentů, především v závěru, kdy seriálová adaptace chytře využívá paralelu a PTSD Joela, v seriálu též začíná pandemie spojená s houbou o 10 let dříve, Mazin tak zasazením hlavního příběhu do roku 2023 nezapře inspiraci nejčernější varianty vývoje scénáře s pandemií COVID-19, především ovšem skutečně pilot ani na moment neztratí intenzitu a to ani v momentech, kdy dochází k prokreslování vztahu mezi otcem a dcerou a dochází ke zdánlivě milým momentům, kdy je ovšem celou dobu jasné, že nic nemůže trvat věčně. Zobrazení světa v plamenech to následně potvrdí, zhruba od tohoto momentu je ovšem snadné jen sledovat a říkat si, že líp adaptovat tyto jednotlivé momenty nešlo. Zvlášť když moment, který odděluje prolog a hlavní část příběhu zvládne vyvolat stejně silné emoce, díky prokreslenějšímu vztahu dost možná ještě větší.   Práce s kamerou je pravidelně živá, kdy to celé v momentě panikařících lidí i podivínů s novou chutí na lidské maso přispívá atmosféře i očividným citacím k původní hře. Craig Mazin nadále vyvolává údiv svým očividným tvůrčím vývojem, kdy by mu po pouhé první epizodě člověk s radosti svěřil i adaptace jiných úspěšných videoher. Za pochodu sice Mazin s Druckrmannem netráví většinu času vysvětlováním pravidla za pravidlem, stačí ovšem uvadět fungování světa, které je snadné si z dialogových detailů či vizuálních pokouknutí snadno odvodit. Jde především skutečně o start, který vyvolává naprosto velká očekávání do budoucna, lepší start si seriálové The Last of Us přát nemohlo. Takhle silný pilot tu dost možná nebyl hodně dlouhou dobu.... () (méně) (více)

Reklama

Psychor 

všechny recenze uživatele

Rozvleklé a násilných scén zbavené postapo, které dělá znamenité herní předloze pouze ostudu. Co bylo záměrem tvůrců? Vytvořit konkurenci zombie telenovelám typu The Walking Dead? Osud této nepovedené adaptace byl zpečetěn již během samotné předprodukce, kdy došlo k fatálnímu miscastu jedné z hlavních postav. Bella Ramsey by nepochybně uspěla v konkursu na Voldemortovu vnučku, ale čím si proboha vysloužila roli pohledné a sympatické Ellie? Zdá se, že Druckmann s Mazinem hrubě podcenili některá specifika zdrojového média. Během desítek hodin strávených ve virtuálním prostoru totiž exponenciálně vzrůstá pravděpodobnost, že si k postavám vybudujete o poznání silnější vztah než třeba při čtení krátké povídky o dvaceti stranách. Diváci obeznámení s herní předlohou se tak již s protagonisty do značné míry identifikovali, v důsledku čehož nyní zákonitě odmítají tolerovat jejich jakékoliv výraznější vzhledové odchylky. V tomto ohledu však nejsem žádný purista. Obsazení Pedra Pascala do role Joela považuji za výbornou castingovou volbu, dokonce překousnu i jeho notně diverzifikovanou rodinu, leč moje benevolence má své limity. Bella Ramsey coby Ellie totiž působí natolik rušivě, že svou pouhou existencí nabourává uvěřitelnost daného fikčího světa. Snad zůstane po celou příští epizodu ukrytá před sporami v plynové masce... Jakožto zdejší hororový expert tak pilotnímu dílu seriálu The Last of Us uděluji jednu silnější hvězdu. ()

Darneth 

všechny recenze uživatele

HBO zase rozkoplo vrata, jako k*áva a nadělilo nám hutnou atmosférickou pecku. Vůbec nečtěte tady ty uřvánky, kteří jsou nadojený zřejmě z komiksáren (nic proti nim) a očekávali od tématu evidentně zcela něco odlišného. TLOU má spád, hořkosladkou depku, respekt k předloze a skvělý herecký výkony. Bella hrát umí, zatím je sice výrazově strnulejší ale však jsme teprve na začátku. Depešáci na konci mě odpálili do jiný sféry, takže cením. Valte to sem! ()

DragonnCZ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

1 epizoda Last Of Us dělá hodně věcí jinak, ale přesto díky své atmosféře a postavám zůstavá furt stejným duchem. Výborné napětí. Šíleně skvělý spád. Úvodní sekvence kdy se vše posere funguje excelentně a dojemně i v seriálu a stále to trhá za srdce a celá ta půlhodinka je výbroně udělaná. Má to skvělé herecké obsazení a herci ždímají svá maxima ze sebe. Pedro Pascal je úžasnej v roli Joela a to samé se dá říct i o ostatních. Seriál sleduji podruhý po dohrání hry na PC a osobně jak jsem příběh pozoroval z obou perspektiv tak oboje díla mají furt cosi do sebe. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (12)

  • Keď Joel (Pedro Pascal) kráča sám ulicami bostonskej karanténnej zóny, na soundtracku zaznie niekoľko akustických tónov piesne "Future Days" od Pearl Jam. Túto pieseň Joel hrá Ellie na gitare v úvode hry "The Last of Us Part 2". (molcan2)
  • V hre sa ľudia môžu nakaziť porušením kože (zvyčajne uhryznutím) alebo vdýchnutím spór. Preto nosia plynové masky vo vnútorných priestoroch, kde sa huba rozšírila. V tejto epizóde Joel (Pascal) a Tess (Anna Torv) v takýchto priestoroch nenosia masky, čo naznačuje, že v tejto verzii príbehu nedochádza k nákaze prostredníctvom spór. (Šírenie pomocou spór je skutočnou vlastnosťou huby cordyceps u mravcov.) (molcan2)
  • Úvodný segment z diskusnej relácie z roku 1968 poskytuje jasnejšie vysvetlenie toho, čo je cordycepsová huba, ako hra. (molcan2)

Reklama

Reklama