poster

Mzda strachu

  • Československo

    Cena strachu

  • Francie

    Le Salaire de la peur

  • Itálie

    Vite vendute

  • Itálie

    Il salario della paura

  • Kanada

    The Wages of Fear

  • USA

    The Wages of Fear

  • Velká Británie

    The Wages of Fear

Thriller / Dobrodružný / Drama

Francie / Itálie, 1953, 156 min (SE: 131 min, Director's cut: 148 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ouwen
    ****

    SPOILERY: Hned ze začátku nás zasype plno civilních dialogů, hlášek, popichování, provokace, horka, potu a úžasné atmosféry! Navíc čtverka hlavních postav má charisma a divák jim fandí. První hodinu se formují vztahy mezi řidiči, panuje ta správná rivalita a natěšenost na tu hlavní atrakci. Jenže jakmile dojde na jízdu, najednou je každej rozklepanej a nikomu se do toho moc nechce. Po celou dobu jezdí opatrně, v nejhoršim se pokusí výtečně improvizovat a divák čelí neutichajícímu napětí. Hlavně jsem si fakt nebyl ničim jistej a při každé nové překážce jsem měl nahnáno. Režie je výborná. Vychytané úhly kamer a zejména exploze jednoho z náklaďáků lépe znázorněna bejt nemohla. Dialogy přirozené, prostě během jízdy posloucháte, jak borci naloží s chechtákama, jak se opijou, začnou znova.. a hlavně charaktery Němce a Maria jsou fakt chlapský! I pár nesmyslů odpustim, jen ten konec mi přišel naprosto imbecilní, navíc i dost předvídatelnej. Jinak klasika, viděl jsem to i v té Španělštině a bavil jsem se. Remake mi přijde úplně tupej.(10.8.2016)

  • poz3n
    *****

    Málokdy se stane, aby remake filmu byl stejně dobrý, jako jeho originál. Dovolím si tvrdit, že v případě Mzdy strachu to platí. Clouzotův originál i Friedkinův remake jsou oba výborné filmy, mají mnoho společného a zároveň nabízejí momenty, díky kterým mají v kinematografii oba své pevné místo. Obě Mzdy strachu předkládají svojí nejslabší (či nejnudnější) část ve svém úvodu. Expozice je opravdu dlouhá, postupně diváka seznamuje s postavami a je docela možné, že děje neznalého diváka by mohla odradit. Zpětně je však jasné, že přehnaná délka expozice slouží zbytku příběhu a dostává diváka velice blízko postavám. I ona má v ději tedy své důležité místo. Druhá část (tedy ta, kvůli které na to každý kouká) přichází opravdu s nervydrásající podívanou, při které s přehledem propotíte triko. Tak jako má Friedkinova verze své nezapomenutelné momenty ve scénách se spadlým stromem a především s provazovým mostem, tak i Clouzot s obdivuhodnou suverénností servíruje sekvence, na které budete dlouho vzpomínat (odstřelování kamene, ropné jezírko). Clouzotova Mzda strachu je tak vzhledem k době svého vzniku úctyhodným filmem, který divákovi ve své druhé části nedá oddychnout. 9/10(3.1.2018)

  • Snorlax
    ****

    Kdyby nebyla první hodina tak neskonale prodlužovaná nuda, byl by to výborný snímek. Od poloviny se film stává skutečně vynikající, cesta má napětí, dobře vykreslenou psychologii postav i adekvátní atmosféru. První polovinu jako kdyby natočil zcela jiný štáb, je založena na jednoduchém scénáři a nevýrazných hereckých výkonech. A najednou se všechno změní k dobrému.(22.7.2011)

  • Kimon
    ****

    Tak tento film zanechal stopu už v paměti mého táty, a to je přitom už pěkných několik desítek let a já už dávno nepatřím mezi ty mladé. Viděl ho tenkrát na miniobrazovce jednoho z prvních TV přijímačů, tuším se ta bedýnka jmenovala Athos a bylo to asi okolo notoricky známého roku 1968, kdy se na nějaký čas dostaly do TV i snímky zpoza železné opony. Pamětníci jistě vědí, oč kráčí. Tenkrát byl ze Mzdy strachu tak nadšen, že ještě příležitostně po létech na tento film vzpomínal a mě se, i když jsem ho ještě neviděl, vryl do paměti. Mnohem později, to už můj táta nežil, zařadili tento film na ČT do vysílání a já byl zvědavý, co na něm bylo tak zajímavého, že o něm tak nadšeně mluvil. A nebyl jsem zklamaný. Přestože jsem byl ze svého mladického období už namlsaný barevnými snímky, sežral jsem tento černobílý snímek i s navijákem. A pak už jsem se nedivil, proč tak nadšeně o tomto snímku můj otec hovořil. Vždyť před rokem 68 a následně nedlouho i po něm bylo u nás možno vidět v TV a kinech jen různé komunistické agitky a maximálně procenzurovaný a vystříhaný "západní" film s kritikou západního konzumního života. A thriller a dokonce akční? No, to byl zázrak v socialistickém Československu. Takže: stojí za shlédnutí, i když je čb a už přes půl století starý.(18.6.2007)

  • lamps
    *****

    Naprostý unikát. Nejnapínavější nebo druhý nejnapínavější snímek, jaký jsem kdy viděl. První hodinka nudnějšího, avšak bezpodmínečně nutného přípravného manévru na nekompromisní, obsahově i formálně strhující podívanou, která se i dnes řadí v mých očích ke špičce hned několika žánrů. Málokdy cítíme coby diváci takový strach a vzrušení jen proto, že kamera bezchybně pracuje a herci hrají jako o život, a opravdu málokdy se stává, aby tahle psychologicky i vizuálně skvěle zhmotněná úzkost precizně gradovala po celých dlouhých 150 minut. Posledních pět minutek je možná trochu moc mimo kontext, zbytek však bezpochyby patří k tomu nejlepšímu, co nám může kinematografie nabídnout - alespoň já jsem takhle emocionálně vyšťavený po černobílém filmu asi nikdy nebyl. 100%(19.5.2014)

  • - Produkce překročila kvůli pohromám při natáčení rozpočet o více jak 50 miliónů franků. (DaViD´82)

  • - Malý dvouosý nákladní vůz je Dodge T-110, velký tříosý pak White 666. (Stejšn)

  • - Tato verze je adaptací stejnojmenné knihy Georgese Arnauda. Existuje však i americký remake od režiséra Williama Friedkina z roku 1977. (DaViD´82)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace