poster

Love

  • Česko

    Láska

    (festivalový název)
  • Francie

    Love

  • Slovensko

    Love

  • Velká Británie

    Love

Drama / Erotický

Francie / Belgie, 2015, 130 min

Režie:

Gaspar Noé

Scénář:

Gaspar Noé

Kamera:

Benoît Debie
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • InJo
    ****

    Osobitě pojatá studie (velmi vášnivého) vztahu, kterou činí kontroverzní pouze enormně explicitní sexuální scény. Těch je navíc skutečně mnoho, s čímž souvisí moje asi největší výtka - hodně přetažená délka. Jinak je to ale opravdu krásně natočené (tedy když pominu často otravný Noého trademark v podobě "blikajícího" střihu) a ústřední dvojicí velmi přesvědčivě zahrané. Velice pocitová záležitost, jejíž asi nejlepší scénou je pro mě "návštěva" sex klubu, kde hraje Carpenterovo main theme z Přepadení 13. okrsku! ;-) Btw postava Muprhyho je pro mě dokonalým ztvárněním člověka, jenž sám sobě nevěru nepokrytě schvaluje, zatímco u své partnerky ji takřka není schopný snést. 70 %(4.6.2017)

  • castor
    ***

    Extrémní režisér Gaspar Noé už publikum v minulosti solidně rozložil: třeba když nechal análně znásilnit Monicu Bellucci. Nyní přichází s velmi osobním snímkem, plným sexuální otevřenosti i filosofického plácání. On je takové sebelítostivé přerostlé dítě, ona tajemná a komplikovaná experimentátorka. Spolu s jeho současnou partnerkou tvoří prostý milostný trojúhelník. Ač jak se to vezme, protože on celou dobu vzpomíná na živočišnou lásku svého života. Vše je tak vyprávěné hlavním hrdinou, který je divákovi předkládaný v nelineární síti flashbacků. Jenže celé je to docela chladné, chybí cit, provokace je diskutabilní. Není to prvoplánové, ale ani nějak „přitažlivé“. Láskou si projdeme od počáteční zamilovanosti, přes žárlivost, chyby, omluvy, usmiřování v posteli. K postavám máme daleko, ústřední sebestředné telátko si navíc žádný soucit nezaslouží. V poslední době stejně otevřený Klip, Nymfomanka od Triera nebo vztah dvou tápajících duší v Život Adele měly své slabší momenty, ale třeba poslední jmenované drama bylo nesmírně civilní, nepřikrášlené, přirozené. A umělo pracovat na rozdíl od Love s emocemi. Ve výsledku taková melancholická prázdnota.(20.12.2015)

  • Marqta
    *

    Eh, není to tím, že bych měla něco proti téhle tematice, není to tím, že by mě obsah pohoršoval/znechucoval, nebo že bych si myslela, že je vhodné "tyhle" věci nějak neřešit/neukazovat...Já jen nepochopila pointu tohoto snímku...netuším co tím mělo být sděleno, na co se mělo poukázat, film mi nedává moc smysl. Až tak "jednoduché" to je. Noé se nesnaží být kontroverzní (zní některé komentáře tady..) ..S tím já nesouhlasím. Přijde mi, že všechno o co se tenhle film snaží je být kontroverzním a surrealistickým. Přijde mi právě, že se o to snaží tolik, že už nějak nezbyl "prostor" pro cokoli jiného. A tím cokoli myslím cokoli... Přijde mi, že když už se film/postavy snaží něco říci, tak to je v úplném rozporu s tím co ukazuje ..(je snad tohle pointa ?? ) Abych jen nekritizovala, líbí se mi prolínání časových rovin ve filmu a líbí se mi myšlenkové monology...(tedy ten nápad, že se tam vyskytují myslím, nikoli jejich obsah/ neobsah). Co se týče střihu, tak ten byl zajímavý místy (prostřihy- něco a najednou úplně jiný pohled- nevím jestli to dává smysl, když to takhle napíšu..). Ze začátku mi to občas připadalo trochu jako "pěst na oko", ale potom jsem si zvykla a bylo to originální, pokud nic jiného, a taky lehce zpestření nekonečné stopáže...Vlastně asi stejně jako hudba... Kdyby se někdo rozhodl prostříhat těch 130 minut na 60 minut...myslím, že by se mi to i relativně mohlo líbit jako "umělecký pokus"..nebo něco v tom smyslu. Už jsem přestala, počítat na pokolikáté jsem to nakonec dokoukala....Možné nemám na tenhle film dost "uměleckou duši"...prostě to šlo mimo mě...(24.7.2016)

  • sniper18
    ****

    Film s názvom Láska, aj keď skôr, než o ňu tu ide prakticky o regulérne porno, len samozrejme s neporovnateľne vyššou umeleckou hodnotou, čo ma ale pri tomto režisérovi vôbec neprekvapuje, zaujímavými a kontroverznýmy filmami sa Gaspar Noé preslávil. Dejovo to síce nie je ničím výnimočné, ale aj tak ma to dokázalo zaujať, pôsobí to realisticky a v téme vzťahu sa snaží ísť do úplnej hĺbky, čo sa tomu aj darí. Len škoda, že to lepšie nepodporia postavy a vzťahy medzi nimi, tento milostný trojuholník mi neprišiel úplne ideálny, postavy sú až príliš povrchné, čo ma pri takejto dĺžke prekvapilo a ani som necítil nejakú potrebu im fandiť, hlavne mladík mi bol úplne ukradnutý. Skôr mi prišli zaujímavejšie ženské postavy, ale ani tie nie až tak, ako by som chcel. No vynahradzuje to celkové umelecké prevedenie, ktoré mi výborne sadlo, zaujímavé vnútorné monológy, skvelá atmosféra a perfektný vizuál, kamera sa mi tu veľmi páčila, hlavne tie jej pohyby v interiéroch a snímanie postáv, to som si užíval po celý film. Samotných erotických, alebo v tomto prípade už skôr porno scén na všetky spôsoby je tu nespočet, tvoria snáď polovicu času filmu, čo ma v bežnej produkcii väčšinou skôr ruší, ale tu to len predsa má svoje miesto, pôsobí to reálnejšie a vizuálne veľmi atraktívne. Hlavne sekvencia v klube bola po tejto stránke skvelo zvládnutá. A veľkým plusom je aj hudba. Takže síce napríklad taká nedávna Nymfomanka mi prišla kvalitnejšia, hlavne pestrejším scenárom a omnoho lepšími postavami, ale aj v tomto prípade som spokojný, umelecké filmy mám rád a kontroverzné témy mi nevadia, bavilo ma to. 72%(21.12.2015)

  • Dionysos
    ****

    Propletení zvuku, obrazu a sexu v jediné trojce - to jsou nejsilnější momenty filmu: jako ve scéně orgií (tam tedy nebyli jen tři...), kde rytmické pohyby kopulujících těl pulzují v mihotavém světle a vkrádají se do mezer mezi tóny řvoucí hudby. Nebo jako v dvojscéně diskotéka-sex, kde hudba a světla laseru rozvibrovávají a obepínají mladá těla ještě dříve, než se při sexu propletou navzájem. Jestliže byl "Enter the Void" o limbu vlastních životních chyb, pronásledujících hlavního hrdinu ve formě navracejících se vzpomínek, platí to o "Love" ještě více. Paměť a osobní muka, nemožnost zahnat nepříjemné vzpomínky, jež se vracejí podle svých zákonů - linearita vyprávění je proto správně potlačena. Chyby a frustrující momenty koexistují se šťastnými, otravují je, vytlačují je: závěr proto už (naopak po lineární ose) náleží zoufalství. /// Nemůžu se rozhodnout, zda je kladem či negativem jeden z efektů filmu, a to hra identifikace (režisérova i divákova) s postavou hlavního hrdiny. Je nepochybné, že se Noé do postavy Murphyho zčásti projektuje, zároveň se ale Noé ironizuje - trapnou persónou, již hraje sám Noé; tím, že Murphy je opravdu blízko toho být jen mluvící falus, jak sám přiznává. Na druhou stranu, snaha vyvolat identifikaci diváka s Murphym je podle mě trochu podbízivá - Murphyho postava je jako dělaná přes marketingový kopírák reklamní agentury pro cílovou věkovou skupinu: hlavní zábava je soulož, má rád filmy, od béček po ty kvalitní (aby nebylo vidět že je úplný idiot), žádné knihy v bytě, brát lehké drogy ale rozhodně nebýt smažka, studovat VŠ, ale moc se nenamakat, party, diskotéky atd. Má to spolu s použitím ICH-formy naznačovat, že se máme s hrdinou identifikovat? A chce nás tak Noé provést stejným limbem a ke stejnému prozření, jako hl. postavu? Díky, ale není třeba a ani pro většinu diváků nebude. Nebo to je jen osobní zpověď režiséra? /// Hlavním negativem filmu je ono občasné vyejakulování divákovi přímo do obličeje některých zjevností, podané zbytečně jednoduchou formou (zase to nevinné dítě jako v Enter the Void!) či jednoduchými promluvami postav (opět viz Enter the Void).(30.9.2015)

  • - Murphy (Karl Glusman) pojmeuje svého syna Gaspar. Jeden z bývalých přítelů Elektry (Aomi Muyock) se jmenoval Noé. Dohromady tak tvoří jméno režiséra snímku - Gaspar Noé. (Guilemot)

  • - V interiérech je celá řada plakátů na klasické filmy, včetně Zrození národa (1915), M (1931) nebo Zrůd (1932). (NinadeL)

  • - Ve filmu se objevuje také odkaz na slavnou scénu znásilnění ze Zvráceného (2002), ovšem v novém kontextu. Tentokrát se v podchodu milují dva milenci zcela dobrovolně. (NinadeL)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace