poster

Love

  • Česko

    Láska

    (festivalový název)
  • Francie

    Love

  • Slovensko

    Love

  • Velká Británie

    Love

Drama / Erotický

Francie / Belgie, 2015, 130 min

Režie:

Gaspar Noé

Scénář:

Gaspar Noé

Kamera:

Benoît Debie
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dopitak
    *

    Je vskutku umění mít odvahu s něčím takovým oblažovat kina. Fanatici na festivalu asi zbaští leccos, ale já se potím až na patách z myšlenky, že bych na tuhle ultrapíčovinu šel do kina na třidé. Pěkný prsa, a občas i kamera. Film patrně pro hluchoněmé, protože i přes zesílený zvuk se tam skoro pořád šeptá a není nic slyšet. Retrospektiva, jedinej skutečně anglicky mluvící člověk (ten moula) a všechny ty kravky v krkolomném střihu mi byli nejprve ukradení, pak jsem je začal nenávidět. A režiséra taky, protože 130 minut života si vzít jen tak nedám.(12.12.2015)

  • ancientone
    ****

    Noého mazľavý vrt do jadra vzťahu, zmieseného zo sĺz, krvi a spermií. Veľmi zmyslová snímka, miešajúca olovnatú melanchóliu so sentimentom aj čiernym humorom, zaliata jedným z dlhodobo najlepších soundtrackov a veľmi krehkou, sladko-horkou erotikou. Sledovanie filmu pripomína chuť čučoriedok s tvarohom a cukrom. .......... LOVE sa dá rozložiť na Posledné tango v Paríži (kde je maslo vystriedané koksom) zliate s 9 songs v maximálne spomalenom víre "noeovského" výtvarného cítenia a naratívnych hier. ....... Okrem lásky medziľudskej je to tiež film o láske filmovej - mizanscéna je skoro vždy nasýtená odkazmi na tucty filmov, od Enter the Void, cez Flesh ForFrankenstein, až po Birth of Nation, čím sa vytvára veľmi husté podhubie, podprúd hlavného diania.(20.11.2015)

  • InJo
    ****

    Osobitě pojatá studie (velmi vášnivého) vztahu, kterou činí kontroverzní pouze enormně explicitní sexuální scény. Těch je navíc skutečně mnoho, s čímž souvisí moje asi největší výtka - hodně přetažená délka. Jinak je to ale opravdu krásně natočené (tedy když pominu často otravný Noého trademark v podobě "blikajícího" střihu) a ústřední dvojicí velmi přesvědčivě zahrané. Velice pocitová záležitost, jejíž asi nejlepší scénou je pro mě "návštěva" sex klubu, kde hraje Carpenterovo main theme z Přepadení 13. okrsku! ;-) Btw postava Muprhyho je pro mě dokonalým ztvárněním člověka, jenž sám sobě nevěru nepokrytě schvaluje, zatímco u své partnerky ji takřka není schopný snést. 70 %(4.6.2017)

  • castor
    ***

    Extrémní režisér Gaspar Noé už publikum v minulosti solidně rozložil: třeba když nechal análně znásilnit Monicu Bellucci. Nyní přichází s velmi osobním snímkem, plným sexuální otevřenosti i filosofického plácání. On je takové sebelítostivé přerostlé dítě, ona tajemná a komplikovaná experimentátorka. Spolu s jeho současnou partnerkou tvoří prostý milostný trojúhelník. Ač jak se to vezme, protože on celou dobu vzpomíná na živočišnou lásku svého života. Vše je tak vyprávěné hlavním hrdinou, který je divákovi předkládaný v nelineární síti flashbacků. Jenže celé je to docela chladné, chybí cit, provokace je diskutabilní. Není to prvoplánové, ale ani nějak „přitažlivé“. Láskou si projdeme od počáteční zamilovanosti, přes žárlivost, chyby, omluvy, usmiřování v posteli. K postavám máme daleko, ústřední sebestředné telátko si navíc žádný soucit nezaslouží. V poslední době stejně otevřený Klip, Nymfomanka od Triera nebo vztah dvou tápajících duší v Život Adele měly své slabší momenty, ale třeba poslední jmenované drama bylo nesmírně civilní, nepřikrášlené, přirozené. A umělo pracovat na rozdíl od Love s emocemi. Ve výsledku taková melancholická prázdnota.(20.12.2015)

  • silentname
    **

    Hoc som si to spočiatku nemyslel, tak "Love" by som dal do kategórie absolútne nesympatických a nepríjemných filmov, ktoré človek chce zo seba zmyť. Čo môžem pochváliť je soundtrack. Vynikajúca hudba, ktorá skvele vytvára atmosféru v jednotlivých scénkach. Osobne je to asi jediná ozaj vysoká kvalita. Soundtrack by som si okamžite zakúpil a pustil v aute. Funguje. Vizuálna stránka filmu. Tá je tiež celkom dobrá. Je tu skvelá hra zo svetlami a niektoré scénky vyzerajú vďaka tomu veľmi eroticky a súčasne aj sexy. A človeka to nenudí. Minimálne v prvej polke filmu. Druhá polka je trošku iná story, nakoľko odtiaľ sa láska vytráca a nastupuje už iba sex. A nič viac. A bez toho, aby som klamal, plynie z toho absolútna nepríjemnosť, ktorá ma tak veľmi iritovala. Ku koncu už som vlastne ani nedával pozor. Lebo už sme odišli od tých zaujímavých momentiek a film sa stal veľmi špinavým, drsným a nahnevaným a všetko to akosi začalo zo mňa opadávať. V tom tkvie ten najväčší problém. A hoci to je trošku spôsob, akým chce Gaspar Noé tento film podať, na mňa to nepôsobilo najlepšie. Aspoň minimálne som to od filmu neočakával a nechcel. Takže možno preto je môj rating nakoniec aj tak nízky. V tomto filme zaznie jedna myšlienka, ktorá to všetko vystihuje. "I am a dick. And what does a dick? It f..s. That is how I fu...d everything up." Je to trefné. Na mňa moc nepríjemné na film, ktorý sa volá "Love." Keby to ostalo v podobnom tóne ako prvá polka, tak by som to bral. No ako celok je to pre mňa hnus. Hodnotenie: D+(3.6.2017)

  • - V interiérech je celá řada plakátů na klasické filmy, včetně Zrození národa (1915), M (1931) nebo Zrůd (1932). (NinadeL)

  • - Režisér Gaspar Noé si zahral malú úlohu Noeho, Elektrinho bývalého priateľa. V záverečných titulkoch je uvedený ako Aron Pages, čo sú vlastne poprehadzované písmená mena Gaspar Noé. (coscarelli)

  • - V Murphyho (Karl Glusman) pokoji, kde má schovány fotky Electry (Aomi Muyock), můžeme na stole zahlédnout model hotelu Love. Tento hotel jsme mohli vidět již v jiném filmu Gaspara Noého - Vejdi do prázdna (2009). (Napoleon-B)