poster

Love

  • Česko

    Láska

    (festivalový název)
  • Francie

    Love

  • Slovensko

    Love

  • Velká Británie

    Love

Drama / Erotický

Francie / Belgie, 2015, 130 min

Režie:

Gaspar Noé

Scénář:

Gaspar Noé

Kamera:

Benoît Debie
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mcb
    ****

    Narcistní, cinefilní, sebereflexivní, výsměšné, záměrně banální, stavící se naproti konvencím "snobských" uměleckých filmů ještě více než Trierova Nymfomanka. Love je jednoduše filmem k delšímu rozboru, který by si pokládal otázku možností uměleckého vyjádření a sebereprezentace o tom, zda zde tvůrce skládá geniální postmoderní pastiš složenou z popkulturních citací a odkazů na své přechozí filmy (existují všechny jeho filmy v jednom fikčním světě?) nebo jestli jsou tam všechny prvky zobrazeny jen povrchně pro efekt a laciné vzrušení. Tohle zřejmě nerozkryje ani opakované zhlédnutí.(16.9.2015)

  • Flakotaso
    *****

    Není to nic revolučního a v dnešní době už ani zvláště kontroverzního, ale proč by taky mělo být? Pořád je to jenom klasická "amour fou", viděná milionkrát v jiných, nejen francouzských filmech, takže hledat tady mermomocí cosi echt nového a šokujícího, jenom protože vyhajpovaný Noé, je nesmysl. Love se dá hodnotit v podstatě pouze v rámci Noého vlastního, v realitě neukotveného světa, kde svítí jenom rudé světlo a stříhá se výhradně poskočnými střihy - v rámci tohoto světa je to jeho jasně nejlepší, nejucelenější a nejzábavnější film, kde si konečně všechno sedlo na to správné místo. A i kdyby nebyl, tak už jen estetické kvality Aomi Muyock a geniální využití skladby Maggot Brain od Funkadelic to posunují mnohem výše, než většinu letošní festivalové tvorby.(19.9.2015)

  • fugazi
    ****

    Těžká autobiografická artovka, která může působit kontroverzně a ne každý jí ustojí. Jenže v dnešní době, kdy v televizi lítaji hlavy, krev cáká až k vám na gauč a děti u toho žerou zmrzlinu, nikoho nemůže rozhodit nějaký péro přes celý plátno. Občas to hraničí s pornem, ale režisérovi se to pořád daří udržet v uměleckých mezích a kamera, hudba a střih z toho dělají neskutečně depresivní audiovizuální nářez, stejně jako Noeho předchozí Enter The Void. Trochu by tomu neuškodila kratší stopáž, některé záběry jsou možná až moc dlouhý, na to co se v nich děje, ale i tak jsem to ustál až do konce … 7/10(22.12.2015)

  • Rajesh_K.
    ***

    U mě celkem zklamání. Tento film není o sexu či o lásce..je to o muži, který se nevyrovnal s rozchodem. A tak vzpomíná na sex se svou bývalou ženou resp. s životní láskou. Některé milostné scény byli vynikající (!), některé zase špatné..Celkově dobrý, ale čekal jsem mnohem víc..vášně...(50%)(3.1.2016)

  • Ghoulman
    odpad!

    Noemu možná nechybí odvaha, zato talent a především schopnost něco nosného předat u něj absentuje až s palčivou viditelností – skoro se zdá, jakoby jediným sdělením filmu mělo být, že láska je jen výměnou všemožných tělních tekutin. Tím pádem by však Noe podkopával nejenom jakoukoliv vyšší ideu lidství, nebo duchovního rozměru člověka, ale vlastně i samo umění – to ostatně již několik tisíc let zabředává do zmnožených významů lásky. Ty pak pod taktovkou, štětcem a psacím náčiním nabývají mnohdy krásných, rafinovaných, někdy povznášejících a jindy hluboce působivých odstínů, melodií a kontur, které člověku trhají srdce, vyrážejí dech, srážejí ho na kolena, či ho pozvedají do závratných výšin. Vedle mnohých těchto děl se pak velkohubě pojmenovaná „Láska“ stává jen samoúčelnou manýrou cynického neumětele.(30.5.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace