poster

Taxi Teherán

  • Írán

    Taxi

  • Slovensko

    Taxi Teherán

Drama

Írán, 2015, 82 min

Režie:

Jafar Panahi

Scénář:

Jafar Panahi

Kamera:

Jafar Panahi

Hrají:

Jafar Panahi

Producenti:

Jafar Panahi

Střih:

Jafar Panahi

Zvuk:

Jafar Panahi
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • vteco
    ****

    Názorná ukázka toho, jak málo stačí k tomu natočit kvalitní snímek, zabývající se důležitým tématem v podobě nejen politické situace v zemi na Blízkém východě, ale i jejích společenských zvycích či obecného znázornění lidského ducha v pozitivní i negativní podobě. Panáhí to zvládl poměrně s přehledem v jednom autě, se dvěma kamerami, nenudícími dialogy a naprosto skvělou vnučkou, která mísila vtipné momenty s těmi opravdu nepříjemnými až zarážejícími. Kvalitní drama s vizuálem a lehce i formou dokumentárního filmu, navíc se svěží stopáží. [75%] | Kino - Prom.(7.1.2017)

  • Slarque
    ****

    Nepřímá úměrnost v praxi: čím víc ho omezují, tím svobodnější filmy točí. Když má člověk pod čepicí, tak dokáže natočit za pár šupů film, který vypovídá o současné společnosti a ještě přitom diváky pobaví. Malý velký film. Rozhodně za tu necelou hodinu a půl vašeho času stojí. (P.S.: Ta neteř byla neskutečná, doufám, že to jen hrála. :-))(13.10.2015)

  • Gwaihir
    ****

    Překvapivě relativně zábavná jízda taxíkem, která, ačkoli působí nevinně, dokáže na tom snad nejenším možném prostoru poodhalit teheránskou všední realitu a nastoluje hlavně otázku svobody projevu, přičemž velikým zpestřením je přítomnost neteře, která je místy naprosto odzbrojující, a korunu všemu dává nečekané zakončení.(11.2.2016)

  • MartinNDL
    *****

    Zahraju si tentokrát na Slávka Bouru a naperu Panahímu plné hodnocení. Znova vymyslel fikaný koncept, jak natočit (ne)film, aby to místy věrohodně balancovalo nad hranou inprovizovaného dokumentu, náhody a zároveň koncepčního a plánu se držícího díla. A líbí se mi ta meta hra, kdy víme, že je to film, vědí to cenzoři, ale tváříme se, že to tak nemusí být, byť je všem jasný, že se to prokoukne. Vykrádáme banku s banánem v ruce. Přiznávám, že zábavná složka filmu mi přišla mnohem sympatičtější než politická kritika, přičemž bych si ani na vteřinu Panahímu nedovolil vyčítat, že protestuje. Obsazení fantastické a režisérova výpověď skrze postavy rovněž. Jeho neteř je bombastická. Co mě znovu a znovu překvapuje na íránských filmech je rovina sociální, protože jsem asi plný nějakých zaschlých stereotypových ran, když se musím furt a pořád divit, co že je ten Írán za zemi. Takže naposled a hlavně pro mě samotného!!! Je to mnohem, mnohem evropštější země, než jsem už tolikrát čekal. A myslím teď evropská uvnitř lidí, v těch jejich zahalených kebulích, ne někde nápisem na sloupu. Vlastně už jsem si několikrát uvědomil, že bych si v Persii asi v klidu představil svůj život s nějakou Romínou nebo Mehrnaz.(17.2.2016)

  • emma53
    ****

    Musela jsem se usmát, když jsem viděla tvůrce, který tento film dali do kupy. Klobouk dolů před Jafarem, on věděl, proč to točí tímto způsobem a následný konec je pecka, která přesně sedí na tamější poměry. Nicméně jsem zjistila, že já bych se jako taxikářka neuživila, protože už v polovině pracovní doby bych měla hlavu jako balon a ta brebentilka na konci byla roztomilá, ale pusu nezastavila, to já moc dobře znám :-) Jak málo stačí k prima filmu a ještě to má myšlenku.....(1.7.2016)

  • - Zlatého medvěda 65. ročníku Berlinale za tento smínek přebrala neteř autora Jafara Panahiho, která mimochodem uplatnila ve vítězném díle i své herecké nadání. Její strýc si nemohl pro trofej přijet, protože mu režim zakázal cestovat a poskytovat rozhovory. (Zdroj: MF DNES). (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace