poster

Hlídač č. 47

  • Česko

    Zastávka 47

  • USA

    Pickup

Drama / Film-Noir

USA, 1951, 78 min

Režie:

Hugo Haas

Předloha:

Josef Kopta (kniha)

Scénář:

Hugo Haas

Kamera:

Paul Ivano

Producenti:

Hugo Haas
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Aky
    *****

    Hugo Haas byl opravdu mistr. Temný evropský příběh převyprávěl po americku do řeči, kterou jeho tehdejší diváci zvyklí na své "pohádky" byli schopní přijmout, pochopit a strávit. Všechno je zde mnohem prvoplánovější, psychologicky jednodušší a hlavně optimističtější než v předloze a než ve všech českých adaptacích - což je vizitka mistra, který ví pro koho točí a umí tomu své řemeslo podřídit. A ještě si dovolil ozdůbky jako jen tak na okraj odhozená zmínka, že je Čech, nebo na zdi obrázek Masaryka.(19.8.2012)

  • Kimon
    ****

    Pravděpodobně v pořadí druhé filmové zpracování románu Josefa Kopty (první v roce 1937 a třetí nejčerstvější v roce 2008). Je třeba se zmínit , že se jedná, stejně jako i u obou dalších verzí pouze o námět, čili, scénář se nedrží doslova knižní předlohy, ale byl přepracován v tomto případě pro amerického diváka (režisér Hugo Haas žil již v té době v USA). Je tedy zajímavé, shlédnout všechny tři verze, tak jako se to podařilo mě a porovnávat. Základ všech filmových verzí je stejný, tedy hluchota hlavní postavy a chování postav v bezprostředním okolí. Závěr je ovšem ve všech třech případech poněkud odlišný. Posuďte sami.(12.9.2012)

  • sud
    ***

    Tím, že Hugo Haas příběhu obrousil hrany, z psychothrilleru udělal romantické drama a upravil jej pro amerického diváka, prokázal mu tím spíše medvědí službu. Scéna, kdy Horák ztratí sluch či se Stevem na "obhlídce" dává tušit, že z toho mohl vytěžit více atmosférickou podívanou. Ale i tak je to dobře napsané a herecké výkony Hugo Haase a Beverly Michaels jsou skvělé. 60%.(14.4.2013)

  • triatlet
    *****

    Haasova adaptace má spád. Zasazení do amerického prostředí jí neškodí. Velmi dobře prokreslený motiv představ a reality ústředního trojúhelníku (Horák - Betty - Steve). Především postava intrikářské Betty má velký prostor. Ale i vedlejší postava Profesora má svůj význam. Dokonale využit motiv psa (kromě úvodu i závěru i při znovuzískání Horákova sluchu).(19.8.2012)

  • zette
    ****

    Jsem potesen, ze tento film konecne dala Ceska televize do sveho programu. Hugo Haas byl velmi talentovany, at uz jako herec ci reziser, jde videt, ze se v Americe adaptoval velice dobre. Film sice nedosahuje kvalit tech nejlepsich noirovek, ale kazdopadne stoji za videni. Krome ceskeho tvurce, film nejvice dokaze zaujmout vybornym scenarem (podle romanu Josefa Kopty) a potvora Betty v podani Beverly Michaels take nezklamala.(19.8.2012)

  • - Film je založen na knize českého spisovatele a novináře Josefa Kopty "Hlídač č. 47" z roku 1926. (Conspi)

  • - V bytě hlídače je na skřínce v rámečku fotografie prezidenta T.G.Masaryka. (celuloid)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace