poster

Hlídač č. 47

  • Česko

    Zastávka 47

  • USA

    Pickup

Drama / Film-Noir

USA, 1951, 78 min

Režie:

Hugo Haas

Předloha:

Josef Kopta (kniha)

Scénář:

Hugo Haas

Kamera:

Paul Ivano

Producenti:

Hugo Haas
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    ***

    Je škoda, že film, ktorý má v kolonke žáner film noir, sa akoby nebral príliš vážne. To sa týka atmosféry, scenára a tak trochu televízneho looku. Haas proste ide vo svojom duchu, ale pri niektorých mrazivých scénach je patrné, že tento námet sa dal spracovať omnoho temnejšie a mohol sa z neho stať klenot žánru. Námet je totiž geniálny a originálny, scéna so skúškou Horákovho sluchu by mohla byť jedna z ikonických scén 50tych rokov, no nestalo sa tak. Obsadenie pritom vyšlo, Hass je v úlohe naivného dedka až podozrivo uveriteľný a mierne škulavé oči Beverly Michaels v spojitosti s jej obnaženými nohami sú amorálne sexi. Záver trochu vyšumí do prázdna, hlavne tu sa malo poriadne pritlačiť na pílu.(2.5.2013)

  • sud
    ***

    Tím, že Hugo Haas příběhu obrousil hrany, z psychothrilleru udělal romantické drama a upravil jej pro amerického diváka, prokázal mu tím spíše medvědí službu. Scéna, kdy Horák ztratí sluch či se Stevem na "obhlídce" dává tušit, že z toho mohl vytěžit více atmosférickou podívanou. Ale i tak je to dobře napsané a herecké výkony Hugo Haase a Beverly Michaels jsou skvělé. 60%.(14.4.2013)

  • pakobylka
    ****

    Mnohem jednoznačnější - a jednodušší nežli "Hlídač č. 47" Filipa Renče z roku 2008. Dobro a zlo tady mají jasně vymezený prostor a znají velice dobře své role, ale snímku neubírá body ani jeho filosofie, ani jeho stáří. Naopak - dodávají mu neurčité, nostalgické kouzlo doby, která dávno minula a odnesla s sebou i lidské osudy. P.S.: Ale Renčův film mám přece jenom raději - možná pro jeho ostré hrany, které nikoho nešetří ... možná pro bolest, na kterou není lék.(28.8.2012)

  • triatlet
    *****

    Haasova adaptace má spád. Zasazení do amerického prostředí jí neškodí. Velmi dobře prokreslený motiv představ a reality ústředního trojúhelníku (Horák - Betty - Steve). Především postava intrikářské Betty má velký prostor. Ale i vedlejší postava Profesora má svůj význam. Dokonale využit motiv psa (kromě úvodu i závěru i při znovuzískání Horákova sluchu).(19.8.2012)

  • Scalpelexis
    ****

    Nejsem moc fanda noir filmů, ale když jsem náhodiz hlédl na televizi tento film, tak jsem si řekl, že to prubnu. Neviděl jsem Renčův film, takže je pravděpodobné, že v opačném případě bych vychválil tuto verzi ještě výš. Atmosféra je vcelku hutná, místama by ale mohla jěště víc, film má spád (místama až moc), ale možná chybí trochu překvapivé prvky, nějaké napínavější a dramatičtější rozuzlení; takto je příběh vcelku psychologicky nenásilný a i kamarádský. Herecky velmi dobře zahrané. Povedená adaptace; asi bych měl na starší filmy koukat častěji.(3.5.2013)

  • - Film je založen na knize českého spisovatele a novináře Josefa Kopty "Hlídač č. 47" z roku 1926. (Conspi)

  • - V bytě hlídače je na skřínce v rámečku fotografie prezidenta T.G.Masaryka. (celuloid)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace