Režie:
Curtis HansonScénář:
Amanda SilverKamera:
Robert ElswitHudba:
Graeme RevellHrají:
Annabella Sciorra, Rebecca De Mornay, Matt McCoy, Ernie Hudson, Julianne Moore, Madeline Zima, John de Lancie, Charles Lucia, Brian T. Finney (více)Obsahy(1)
Manželé Claire a Michael Bartelovi čekají druhý přírůstek do rodiny. Při lékařské prohlídce je Claire vystavena nepříjemnému obtěžování ošetřujícího gynekologa. Celou věc ohlásí, v následku čehož doktor Mott spáchá sebevraždu. Manželka doktora Motta, shodou okolností také těhotná, když se tuto informaci dozví, potratí. Rozhodne se pomstít. Pod cizím jménem přijme práci chůvy u Bartelových. Postupně si získá náklonnost obou dětí, podaří se jí zbavit prostoduchého černocha Solomona, pracujícího u Bartelových, stejně tak úspěšně zinscenuje "náhodou" smrt rodinné přítelkyně, která začala tušit podivný původ starostlivé chůvy. Claire se hroutí rodinný život, podezírá manžela z nevěry, ona sama jen o vlásek unikne smrti, ale už tuší, kdo je původcem rozpadu její rodiny. Odhodlá se bít o své děti a muže... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (49)
Neoriginálny, ale zručne nakrútený, psychologický triler, zaujímavý skleníkom a tým, že v úlohe bežne písanej na mužské telo sa skvie žena (Rebecca De Mornayová bola ostatne vždy vhodná skôr na záporné postavy). Napriek scenáru, plného klišé, sa ale dobrému režisérovi Curtisovi Hansonovi podarilo vytesať napínavú atmosféru. Plus poteší retardovaný záhradník (Ernie Hudson). ()
I když už je to přes dvacet let, tak pořád má Ruka na kolébce něco do sebe.Určitě to není nějakou vytuněnou zápletkou nebo extra budovaným napětím. V tomhle případě jsou zachovány všechny žánrové postupy. Nicméně je tu výborná Rebecca De Mornay, která si tady bezskrupulózní mrchu nechala patentovat a i další herci mají celkem solidní úroveň včetně tehdy nepříliš známé Juline Moore. Ve své době to byla pecka, z dnešního pohledu je to tak za 65%. ()
Rychle jsem prolítl zdejších pár komentářů a hojně se v nich objevuje výhrada, že je ten film pohříchu klišovitý. No, možná máte pravdu, ale já to tak vidět nemohu, jelikož to byl vůbec první thriller o srovnávání skóre, který jsem viděl a dodnes si ho pamatuju. A to jsem ho prvně viděl někdy tuším ve druhé třídě, až tak se mi vryl do paměti. Když jsem se na něj podíval po skoro dvou desítkách let, tak už tak úplně nadšený nejsem, na plný počet by to chtělo, aby to dopadlo tím druhým způsobem, lehce poladit scénář a dialogy a hlavně dramatičtější chickfight na závěr. I tak jsem ten film asi trochu nadhodnotil, ale vem to čert, vždyť ten film stál skoro na začátku mé dráhy svébytného filmového znalce a tak se od té nostalgie oprostit nemůžu, tím spíš, že se mu podařilo prodrat mezi Predátora, Vetřelce a Noční můru v Elm Street, což jsou filmy, které na mě v tom věku taky tak silně a blahodárně zapůsobily. ()
Ach ty vzpomínky, léto 92, poslední letní kino se spolužačkama ze základky, na plátně Ruka na kolébce, v hledišti ruce všude možně... Říká se, kam nemůže ďábel, tam nastrčí ženu. Já bych spíš řekl, že co nestíhá žena, tam pošle ďábla. Rebecca De Mornay je prostě ultimátní svině vraždící pouhým pohledem, od níž byste se nechali za ručičku odvést až na konec světa a pak jí nechat aby vás z něj zkopla. K tomu je třeba přidat parádního Ernieho Hudsona a líbeznou Julianne Moore (tohle byl pravděpodobně první film, v níž jsem ji viděl poprvé). 3.5* ()
Příběh mi přijde hodně přitažený za vlasy, ale na druhé straně ze zkušenosti vím, že někdy se stávají i hodně nepravděpodobné věci. Děj se navíc odehrává v USA, kde je možné ledasco, jak dokládají knihy Stephena Kinga a H. P. Lovecrafta, z nichž jsem v minulosti načerpal základní znalosti amerických reálií a poměrů, takže nějaký mentálně postižený černoch mě nerozhodí. Tato story je ovšem spíše kingovského ražení. Celkem nihil novi sub sole, ale vidět se to rozhodně dalo. ()
Galerie (43)
Photo © Buena Vista Pictures
Zajímavosti (12)
- Film bol prerobený do hindskej verzie Khal-Naaikaa (1993). (Arsenal83)
- Dům Bartelových z filmu je z roku 1891 a stojí na North Yakima Avenue 808 v Tacomě, stát Washington, USA. Tato skutečná ulice zazní ve filmu, když Michael volá (Matt McCoy) 911. Dům kromě nátěru vypadá i dnes stále stejně jako při natáčení, dokonce i se skleníkem na zahradě. (anita74)
- Film vznikol ako diplomová práca Amandy Silver na filmovej škole. (Arsenal83)
Reklama