Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nepraktický, roztržitý antropolog (Cary Grant), který má těsně před svatbou s dominantnější dívkou, shání peníze pro své muzeum, jehož budováním strávil posledních pět let. Do cesty se mu neustále plete živelná bohatá výstřednice s ochočeným mládětem leoparda Susan (Katharine Hepburnová), která sebe, Davida i své známé dostává do řetězce stále absurdnějších situací...Film, reprezentující vrchol bláznivých komedií třicátých let, stojí na výborných hereckých výkonech, vtipných dialozích a režijním umu Howarda Hawkse. (pm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (191)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Pozdní šťastný dědic zlatého věku grotesky neponechá divákovi ani vteřinu na oddechnutí. Výstřední vědec, skvěle hraný Grantem, je vyvažován ještě větší divokostí a bláznivostí Hepburnové, vírem, který ani vteřinu neponechá nic, aniž by to nedestruoval. Vždy však z počestných pohnutek, jejichž společným jmenovatelem je boj o milovaného muže. Slovo crazy komedie je naplněno v tomto případě až definičně. Skutečnost, že ve starém filmu bylo možné natáčet skutečné skvosty, lze jen těžko naplnit lépe. U Hepburnové bych kromě toho rád připomněl její skvostnou etudu dívky z podsvětí, zahranou tak skvostně, že to i po létech bere dech. Obdivuhodné jsou i cvičitelské výkony a způsob, jakým se se svými úlohami vyrovnali oba leopardi. V případě Hepburnové představuje tato role přirozený začátek jejích emancipovaných žen, jejichž odvaha a ambice rostou bezprostředně v přímé úměře s úspěchy, jichž se jim dačí docilovat. Zlatý - možná i platinový - úspěch hollywoodské továrny na sny je v tomto případě nesporný a stále stejně přitažlivý. V osmičkovém roce zvláště. Jakoby posvěceně. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Vynikající situační romantická komedie, ohromně živá, rychlá, s úžasnými dialogy a dokonale sehranou a jiskřící ústřední hereckou dvojicí (rozkošně ňoumovitý Grant a extrémně energická Hepburn, která svůj protějšek proti jeho vůli přivádí do jednoho maléru za druhým). K nejvyššímu hodnocení má tahle sympatická, tím nejlepším možným způsobem ulítlá a vůbec ne hloupá legrácka zatraceně blízko (po druhém zhlédnutí na něj možná i dosáhne, nedivil bych se). Unikátní žánrový kousek nejen na dobu svého vzniku. 85 % ___ Hm, tak napodruhé (s osmiletým odstupem) už to taková sláva bohužel nebyla. Roztomilost, energie a gradující řetězení absurdních a bláznivých situací sice stále funguje skvěle, ale už mi to zkrátka nepřišlo bůhvíjak vtipné (je to spíš úsměvné než že by to člověku vysloveně trhalo bránici). Navíc postava K. Hepburn je chvílemi skutečně iritující... 75 % ()

Reklama

Webb 

všechny recenze uživatele

Pěkná, svižná romantická komedie s charismatickou ústřední dvojicí střeštěné Katharine Hepburn a Cary Grant, zajímavým scénářem, chytlavými dialogy i leopardem či psíkem rozhodně zvedne náladu. [8/10] (RKO Howard Hanks Prod.) (Čb. /// Produkce: Howard Hawks, Cliff Reid /// Scénář: Hagar Wilde, Dudley Nichols /// Kamera: Russell Metty /// Hudba: Roy Webb) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Tak dobrá, Howard Hawks vstkutku nebyl špatný režisér a dialogy se tentokrát opravdu povedly. Ovšem pozor – tím, co určuje a na čem stojí tato úžasná komedie je souhra ústředního dua, (skoro) o ničem dalším to není. Neumím si představit lepší pár pro bláznivou komedii než je Katharine Hepburn a Cary Grant (ano, Příběh z Filadelfie obdivuji srovnatelně). Živelná, kousavě emancipovaná a podivně neodolatelná Hepburn vedle sebe potřebovala právě takového elegantního šviháka, mistra jedovatých poznámek a vkusného humoru. Cary Grant je zde pravda trochu ve vleku okolních peripetií a jeho hitchcockovské role jsou mi bližší, ale vynahradil si to za dva roky právě Příběhem z Filadelfie. Na Leopardí ženě budu vždycky obdivovat schopnost jít za hranu, umět diváka překvapit až do poslední chvíle a neohlížet se na normy a konvence (brzdou je do jisté míry vkus, ale to mi určitě nevadí). Dokonce i dnes mám pocit, že srovnatelná nezkrotnost je u bláznivých komedií celkem vzácná. P.S. - první zlédnutí životní zážitek, z dalšími ale klesá jen minimálně. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Crazy komedie jak typická pro ameriku oněch let ale my jsme měli v tu dobu stejně nejlepší komedie na světě nemůžu si pomoc. Hlavní role byly obsazeny myslím si že dobře, typický potrhlý ale hlavně vůbec nepraktický a paličatý hrdina po jehož boku zde stojí realisticky založená ale hlavně cílevědomá žena-excentička-dnes bychom řekli třeba kariéristka jako jeho dobrá kamarádka..Film je nabit typickým americkým drsným humorem, všemožnými bláznivými situacemi, různými omyly ale především jiskřivými dialogy a gesty..Divák má však po chvilce problém se vůbec v ději a v té ohromné spletitosti různých situací a záměn správně orientovat. Nakonec dávám je za tři, a to za scénu v restauraci a za závěrečnou bláznivou ve vězení. Mnohem více se mi líbila např. Ninotchka nebo Stalo se jedné noci. ()

Galerie (65)

Zajímavosti (32)

  • Finální scénář měl 202 stran, což by dělalo 3 hodiny a 22 minut. (Kulmon)
  • Příběh „Leopardí žena“ napsal spisovatel Hagar Wilde a poprvé ho zveřejnil v časopise Colliers 10. dubna 1937. Režisér Howard Hawks se po jeho jediném přečtení rozhodl tento film natočit, jelikož, jak říkal později, se u čtení smál nahlas. (Pavlínka9)
  • Cary Grant se do své komediální postavy Dr. Huxleye doslova vžil. Howard Hawks mu doporučil, aby se podíval na některé filmy s komikem Haroldem Lloydem, aby získal určitou inspiraci. Cary Grant jím byl přímo uchvácen a začal ho kopírovat, téměř gesto za gestem. Pořídil si dokonce i silné brýle v černých rohovinových obroučkách, které byly Lloydovým poznávacím znamením. (Pavlínka9)

Reklama

Reklama