Reklama

Reklama

Mladinká Sidonie-Gabrielle Colette se zamiluje do o 15 let staršího, charismatického pařížského literáta Willyho.  Poté, co se vezmou, je Colette z klidného venkovského prostředí katapultována do světa zářivých pařížských salónů a opojných večírků francouzské smetánky. Colette se přizpůsobuje novému životu, noří se do bohémského světa svého manžela. Inspirativní prostředí v ní probouzí kreativitu a spisovatelský talent. Píše první dílo ze série o Claudine. Willy jí dovolí publikovat pouze, pokud román vyjde pod jeho jménem. Fenomenální úspěch Claudine dělá z Willyho slavného spisovatele a z manželského páru opravdové celebrity. Jenže emancipovaná Colette touží po uznání. Jejich manželství se nejen vlivem Willyho nevěry a Colettina vzrůstajícího zájmu o ženy začíná hroutit. Willy se však své talentované ženy za žádnou cenu nehodlá vzdát... (Bioscop)

(více)

Videa (2)

Recenze (71)

castor 

všechny recenze uživatele

Nemá to spád, nemá to zápletku, je to příliš sentimentální a ženské, vytýká literát Henry své mladší manželce, když započala práci nad pozdější sérií románů. Není to tak dlouho, kdy se dusila Glenn Close v úspěších svého muže-spisovatele, přitom vše bylo krapet jinak. Otřeli jsme se tehdy o literární společnost, která znevažuje ženské autorky, i o tvrzení, že za každým velkým mužem stojí velká žena. Colette psala v ich formě, sentimentálně, pod pseudonymem Willy. A pochopitelně pro svého manžela, sobeckého nevěrníka, pro kterého flirtování s jinými nic neznamenalo („Je to pro ukrácení času a zahnání nudy!“). Později začala psát sama za sebe, věnovala se i herectví a tanci, udržovala poměr s ženami. Filmové zpracování života známé francouzské spisovatelky má podtitul Příběh vášně, ovšem právě vášeň jsem z plátna absolutně necítil. A necítil jsem toho mnohem víc. A vlastně souhlasím s první větou komentáře –ačkoliv shrnuje prvotinu pozdější významné autorky: nemá to spád. Životopisný film nikdy nezestárne. Jenže většinou je to tradičně pojatá biografie s výjimečným hercem v hlavní roli. Nic víc, nic míň. To už je jakousi pravidelnou ingrediencí každoročního filmového kalendáře. Keira Knightley hraje tradičně slušně, stejně jako zbytek ansámblu, ale celkově toho ve mně moc nezůstalo. Dietní 3 hvězdy. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

O životě Colette jsem nevěděl vůbec nic, vlastně jsem si až do závěrečných titulků myslel, že ve skutečnosti ani neexistovala, ale přesto mě film skoro ničím nepřekvapil. Což je škoda. Může za to jednak nešťastná upoutávka, která jeho děj v podstatě shrnula (to asi nevadí lidem, kteří Colette znají), a jednak jeho standardní životopisný scénář - dobrý, ale standardní. Vzpomněl jsem si na Božskou Florence, která mě také bavila, ačkoliv to zároveň byla právě taková biografická rutina. Ale nehledě na to je Colette více než dobrý film, skvěle zahraný Keirou Knightley i Dominicem Westem, s uvěřitelně podanou a lákavou atmosférou Paříže přelomu 19. a 20. století a s nádhernou výpravou vůbec. Obzvlášť vyzdvihnout musím krásu hudby Thomase Adèse - je to sice jeho první soundtrack, nicméně Adès je zkušený skladatel, pianista i dirigent, zkrátka jedna z nejvýraznějších osobností současné - nejen britské - hudební scény. A je to poznat. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Colette je problematická z několika důvodů, příběh je opět jen o jejím mládí čili se setkávame jen s Colette před Colette (bohužel tento trend sílí, čemuž nefandím), dále poněkud nudí představa, že v naší generaci existuje jen Keira Knightley, která musí zahrát všechny zajímavé ženské postavy minulosti (naštěstí své anorektické tělíčko posílila a teď už je aspoň šlachovitá, ikdyž stále není zdravě vyhlížející)... a velmi mě mrzí, že ačkoli je zde velmi košatě analyzován fenomén Claudine (česky Klaudiny), knihy, jejich vznik, následná módní vlna, divadelní adaptace, tak filmy jsou zmíněny jen v jednom dialogu. Tolik k výtkám. Ostatní bych mohla líčit v superlativech. Skvělé kostýmy, výprava, několik hereckých výkonů vedlejších rolí, nádherný vhled do světa probouzející se feminity, několika fetišů a postupně sílící sapfismus. Skvělé téma, doufám, že film pomůže k návratu Colette zpět na knižní trh a k novým uvedením adapací jejích děl. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Chvílemi jsem nerozuměla některým momentům žánrového ladění, ale tomu, co neříkali, jsem myslím rozuměla. Nicméně myslím, že ti lidé, co pro film vymýšleli promo, mu nerozuměli vůbec. Už jen kdybych se měla věnovat tomu hloupému českému názvu: film se k žádné přílišné vášnivosti neuchyluje, naopak zůstává poměrně věcný a chce být prostě vyslyšen. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Souboj malosti a ješitnosti s inspirací a zápalem. Nevím ale, jestli mám film chápat jako odraz nižších lidských pohnutek, nebo snad jen jako připomínku, že žila a psala jedna specifická odvážná dáma. Linie tvůrčí a životní se totiž nedoplňují, jen smutně srážejí. Keira možná není ve svých kostýmních fetiších vždy využitá, letos je ovšem poprvé zbytečná. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (5)

  • Série knih s hlavní hrdinkou Klaudine byla nejprve tetralogií, později Colette napsala ještě epilog: Klaudina ve škole (Claudine à l'école, 1900), Klaudina v Paříži (Claudine à Paris, 1901), Klaudina v manželství (Claudine en ménage, 1902), Klaudina odchází (Caudine s'en va, 1903) a Dům Klaudiny (La Maison de Claudine, 1922). (NinadeL)
  • Celosvětová premiéra proběhla 20. ledna 2018 na filmovém festivalu Sundance. (Stoka)

Reklama

Reklama