poster

Poslední dny Pompejí

  • německý

    Die letzten Tage von Pompeji

  • francouzský

    Les derniers jours de Pompéi

  • italský

    Gli ultimi giorni di Pompei

  • španělský

    Los últimos días de Pompeya

  • anglický

    The Last Days of Pompeii

Akční / Dobrodružný / Drama / Romantický

Itálie / Španělsko / Monako / Západní Německo, 1959, 95 min

  • elizabeth_ba
    ***

    Drží se to někde mezi dvěma dalšími zpracováními událostí kolem 24. srpna 79, které jsem viděla. Je to lepší než to italské novější , v němž se, podle mě dost neúspěšně, pokusili o linii v Pompejích tehdy a dnes (to už by ale bylo hodně špatný, kdyby to lepší nebylo nebylo) ale zdálo se mi to horší než jiné (seriálové) zpracování románu Edwarda G. Bulwer-Lyttona z roku 1984, které mi bylo jaksi bližší, přičemž ale uznávám, že mělo více prostoru než toto. Dívky byly obsazené dobře (srovnatelně se zpracováním z roku 1984), s mužskými rolemi to sice bylo horší, ale celkově to byl takový lepší průměr...(26.8.2013)

  • fiLLthe3DD
    ****

    Koukatelný počin. Příběh je celkem stravitelný (ačkoliv se zmůže jen na „politické intrikaření" s příměsí zrady a motiv pomsty) a oproti ostatním "sandálovkám" i svižnější, pořád se něco děje a i postavy jsou celkem sympatické. Technická stránka výborná - díky sytosti barev skvěle vyniknou krásné kostýmy a i ty kulisy vypadaly celkem k světu. Samtoná zkáza Pompejí je pak taky natočená velmi dobře... Ačkoliv mi tyto staré "peplum" filmy přijdou v mnohém nudné a nezáživné, tak výprava (kulisy, kostýmy + krásný obraz) je jedním důvodů, proč takovéto filmy vyhledávám... Klasické kulisy, dokreslovačky, miniatury a davy komparsistů vypadají totiž kouzelně :)(29.8.2018)

  • Karlos80
    ***

    V pořadí už několikátá zfilmovaná verze podle známé Bulwer-Lyttonovi novely a opět jedna svým způsobem zajímavá variace po dvou předchozích zvukových z let 35' a 50'..Trio De Concini, Leone a Tessari se podíleli i jako spisovatelé, ve stejném složení ale o něco později i na filmu "RHODSKÝ KOLOS", kde v podstatě působil skoro stejný filmový štáb, včetně některých herců, jak je snadno si ověřit. Tento sandálový epos, má celkem obstojný příběh, odehrávající se na pozadí jedné z největších antických katastrof jakých starověký svět zažil. Tady v tomto filmu se mi ale líbilo, že této katastrofě nebyla věnována až taková pozornost, byla víceméně až druhořadou záležitostí a zde vypukla, až po všeobecném chaosu vzpoury, film byl tedy původně trochu o něčem jiném, sami jste si jistě říkali, sakra kdy už to přijde, o katastrofě jakoby nikdo nevěděl a nikdo ji nečekal, přišla pěkně až nakonec a to z čista jasna, jak jinak...K příběhu, proč ne? Stejně nikdo pořádně dodnes neví, co se v onom římském městě v provincii Napoli toho osudného 24. srpna roku 79 n.l. v zákulisí odehrávalo. Nebo snad ano? Když tak mi to může napsat. Akční hrdina NO.1 Steve Reeves (známý především jako Hercules) svou mužností, svými bicepsy (ve scéně kdy vyrval řetězy-okovy ze zdi je ukázal pěkně naplno) jasně mezi všemi přítomnými muži vynikal a kraloval, jeho křepelka Ione (Christine Kaufmann), ta zas byla z druhé strany opravdu rozkošná a okouzlující...Film byl nádherně barevný a pestře rozmanitý, exteriéry a kulisy hodnověrné, film obsahoval řadu nezapomenutelných scén (třeba propadlo), efekty výbuchu sopky byly na svou dobu poměrně zdařilé (na chlup stejnou akci jste mohli vidět později ve filmu "RHODSKÝ KOLOS", tam šlo ale o zemětřesení), nicméně scéna obětování v aréně, a to ji předcházelo, byla podle mě střelením tak trochu vedle...Jinak ale celkem obstojné, za zkouknutí film určitě stojí..Komentář zde jako 3-tí v pořadí.(11.11.2009)

  • Rocky62
    odpad!

    Znovu jsem učinil úspěšnou výpravu do hlubin sraček, ze kterých mě vytáhly až závěrečné titulky. Hlavním lákadlem této dobytkoviny bylo pro mne jméno Sergio Leone a samotná událost spojená se zánikem Pompejí a Herculanea. To, čeho jsem byl svědkem však nelze popsat jako jeden z dalších špatných zážitků, nýbrž jako noční můru! Peklo, které nezažili ani oběti výbuchu sopky Vesuv. Počáteční dějová přehlednost se s přibývajícími minutami vytrácí a divákovi je servírován nebezpečně nudný sled zhovadilých scén, které nemají hlavu ani patu, čemuž zdatně sekunduje ta nejpříšernější hudba, jakou jsem za svůj život slyšel. Po skončení filmu jsem raději zašel na ušní, abych se přesvědčil, zda je můj sluch v pořádku, neboť nebezpečí, jakému jsem ho vystavil bylo mnohem horší, než kdybych si pustil škvory do uší. Tento fakt bohužel ani v nejmenším nekompenzuje herecký ansámbl, jehož protagonisté se se svým "uměním" hodí tak max. do divadelního sboru pro duševně zaostalé šimpanze, protože, to co zde předvádí je buď důsledkem lobotomie a nebo chronicky nemocného přesvědčení o hereckém nadání. "Souboje" připomínají rvačky z ústavu pro analfabety, jinak to popsat nemohu. Legionář se po kopanci do prdele hroutí k zemi a upadá do bezvědomí, další jedinec se 5 vteřin dívá, jak mu padá socha na palici, místo toho, aby se pokusil o útěk. A tak dále, a tak dále. Podobných duševně narušených činů se zde odehrává desítky. Závěrečný výbuch sopky vypadá jak vesnický ohňostroj a "panika" budí dojem nepovedeného rabovaní spojeného s demonstrací. Na závěr mého výčtu superlativ bych se chtěl ještě zeptat, jak moc byla v Itálii používaná angličtina v roce 79. Nejsem lingvista, ale řekl bych, že moc populární nebyla, což však tento brak nepotvrzuje. Skutečně jediná věc, kterou lze kladně hodnotit jsou kostýmy a výtvarná stránka, což ale pochopitelně na lepší hodnocení nestačí. Tento "klenot" tak u mě dopadl jako Pompeje samotné...(13.4.2013)

  • curunir
    ***

    ,,VŽDY KEĎ TI PRINESIEM DARČEK, CHCEŠ VEDIEŤ ČI SOM HO UKRADOL." -,,ASI PRETO, ŽE VŽDY SÚ KRADNUTÉ." __ Jeden zo skôr výpravnejších peplumov, kvalitou sa aj tak radiaci skôr do priemeru (vlastne nadpriemerných je ich pomerne málo). Dej môže miestami kdekomu pripomínať Sienkiewiczov Quo Vadis?. A síce je takáto línia už mierne ošúchaná (kresťanstvo je napchaté do všetkého čo sa odohráva v 1. storočí), príbeh je to pozerateľný natoľko, že aj zabudnete čo by malo v závere prísť. Dokonca žiaden odkaz o blížiacej sa katastrofe sa predtým behom deja neobjaví a ak by nebolo vo filme spomínané, že sa odohráva v Pompejách, kde už sa predsa len dá čo-to tušiť, len málokto by vedel túto skutočnosť odhadnúť. Výbuch Vezuvu (síce behom dňa) prichádza v tej najpríhodnejšej chvíli, no jeho spracovanie dnes už skôr pobaví, než by malo ponúknuť pôsobivý zážitok, dokonca po chvíli začína byť už otravné. 15 minút sledujeme pobehovať splašených ľudí ulicami mesta, pričom im pod nohami vybuchujú petardy a sem-tam niekoho zavalí padajúci stĺp či múr. Ostatne aj scéna s kresťanmi v aréne kde sú predhodení až jednému znudenému levovi vyznieva skôr ako nepodarené divadielko. Nasledujúci Leoneho film (tu je uvádzaný ako pomocný režisér) ,,Rhodský kolos" končiaci tiež tragicky je spracovaný podstatne lepšie, resp. kolosálnejšie. (68. hodnotenie, 4. komentár k filmu)(11.12.2011)

  • - Kdyby bylo došlo k erupci jiný den, obyvatelé Pompejí by možná měli větší naději na útěk. Obvykle vítr vanul jihozápadním směrem, takže by přes Neapolský záliv odvál sopečný sloup pryč. Ale v onen osudný den vál severozápadní vítr - přímo na Pompeje. (duklak2)

  • - Výbuch sopky od začátku až do konce netrval ani 24 hodin. (duklak2)

  • - Obyvatelé Pompejí nevěděli, že Vesuv je sopka - téměř 1800 let nedošlo k její erupci. Takže latina nezná slovo sopka. (duklak2)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace