poster

Detour

  • Velká Británie

    Detour

  • Austrálie

    Detour

Thriller

Velká Británie / Jihoafrická republika, 2016, 97 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    ***

    Student práv Harper (Tye Sheridan) si vědomě zkomplikoval život. Dost možná, že v budoucnu bude před soudem obhajovat takové týpky, jakým je Johnny Ray (Emory Cohen), sociopat, kterého před nedávnem střetl v baru, a s nímž si dohodl nájemnou vraždu svého otčíma, zodpovědného za kóma jeho matky, do kterého upadla po autonehodě. Nyní bude mít sám na krku vraždu, pokud včas nepřechytračí zabijáka, se kterým se spolu s jeho zjizvenou přítelkyní (Bel Powley) vydal za intrikujícím otčímem do Las Vegas. Film ve své podstatě nedokáže nabídnout čistokrevný thriller, rád by jej povýšil na něco víc, přítomnost psychologických prvků i nechronologického stylu vyprávění, v jehož důsledku se vracíme ve vyprávění o několik hodin zpět, abychom pak plynule navázali na přítomný děj, je v podstatě to jediné, co tenhle film odlišuje od desítky jemu podobných, řekněme rovnou tuctových, míjejících kinodistribuci. Rating R je zde úplně k ničemu, je zcela nevyužitý, drastické i sexuální scény si daly pohov, případně jsou až moc mírně pojaté, pár spoře oděných barových tanečnic se nedá označit za explicitní erotiku. Zkušený britský režisér Christopher Smith, pro kterého je cesta do režisérské elity i po tomto filmu nadále uzavřena, si ve svém scénáři nevyjasnil, jak chce mít svůj film pojatý. Střídaní různých žánrových prvků i odchylek filmu ne úplně prospělo. Začátek navnadí, prostředek je pouštní road movie, dojezd filmu v psychologickém duchu, doplněném o zpomalené záběry, je úplně o ničem. Ke vší škodě se do filmu nepodařilo aplikovat žádné napětí, byť jen zlomek. Nezapomnělo se ani na filmové znalce, v jedné scéně se Harper dívá na film Detour/Objížďka z roku 1945, na nějž režisér odkazuje, když se hlavní hrdina dostane na scestí. Divák může být spokojený s technickou stránkou filmu, kdy vizuál a řada scén jsou pěkné pro oko. Netvrdím, že ve filmu není žádná působivá scéna, jenže když film neústí do kvalitního, zajímavého zakončení, a skončí v mexických sračkách, je výsledný zážitek z filmu v zapomenutelných vodách. Hereckou omladinu si režisér do filmu vybral zdatnou, jen jim ještě příště přihrát i zdatně scenáristicky vypilovaný film. Ne něco, co nasadí tempo, a postupně začne dějově i logicky upadat. 5/10(26.5.2017)

  • kaylin
    ***

    I když ty postavy na první pohled vypadají jako karikatury, tak hlavně ta, kterou hraje Tye Sheridan je nakonec přece jen o dost zajímavější. Možná trochu zbytečně se zde nejede chronologicky, podle mě to nemá nějaký potřebný efekt, ale je to takové správně syrové a jsou zde scény, z kterých dovede zamrazit.(23.1.2017)

  • Hpatrik
    ***

    Film pro mě až trestuhodně neuzavřený, bez klasického vypointovaného závěru. Nicméně dokázal strhnout veškerou mojí pozornost svojím netradičním, malinko zmateným přístupem, zajímavými postavami a krásnou kamerou. Přidat tomu ještě 15 minut, a dát tomu dostatečně uspokojivé zakončení, bylo by to super.(11.6.2017)

  • notozjano
    ****

    Jeden z filmů u kterých je dobré mít obě oči otevřené, zvláště ve chvíli. kdy se začnou odehrávat dvě příběhové linie. To dělá film zajímavějším, neboť jsem si kladl otázku, zda se jedná o paralelní svět či chronologickou hříčku. Odpověď na sebe nenechá dlouho čekat, ale v napětí vás udržuje i možnost, že vše může být jinak, než se zdá. A to mám rád. Se čtyřmi hvězdami jsem neváhal ani chvilku a je škoda, že film nemá vyšší hodnocení, protože by si to jistě zasloužil. Co se týče Sheridana, ten kluk má vážně talent.(21.5.2017)

  • DonBraso
    ***

    Mohl to být super film,ale díky až moc zhroucenému ději,který zprvu byl oživením,ke konci už vyzněl dost vyčpěle.Režisér Smith mi utkvěl už v režijním počinu Triangle,do toho Tye Sheridan znělo na papíru přímo skvěle,tak kde se vlastně stala chyba.Příběh je vlastně chronologicky poskladán,kdy tu máte jakési storyboardy,kdy na začátku moc netušíte a říkáte si spíše,že je to nějaký jen naschvál udělaný kameramanský předěl.Co je bohužel nejhorší,že hned brzo přijde fakt scenáristická tupá věc,kdy Harper má matku v kómatu a když mu zavolaj z kliniky,tak to položí.Zpětně by se to dalo pochopit po půlce filmu,ale né to,že nezavolá do nemocnice ani za dalších deset minut,jen až když je upozorněnej,že by konečně mohl té milované matce či spíše lékaři zavolat.On milující syn a vlastně v duchu se na ní pěkně vysral trochu láme city,kdy mi vcelku byl Harper pozbytek filmu ukradenej,ale díky tomu otčímu se to dalo překousnout.Samozřejmě zrychlený konec,kdy soused tuší,policie je na místě činu není zrovna terno děje,je to spíše další do nebe volající hnus,kdy prostě Smith nedokázal celek udržet v rovině a někde jen ledabyle střihnul scénu,což je škoda.Na druhou stranu právě v tomhle je ten film jiný a určitě je zajímavý,kdy si říkáte,že tu něco začíná smrdět.Divák se ptá a odpovědi dostane co mu hrdlo ráčí,jen je to jaksi předvídatelné.Je pěkný,že se tu pracuje s časem,takže se dvě scény hodí jakoby do flashbacku a pokračují v současnosti,ale nějak to ztrácí postupem času ducha a road trip se spíš vleče,ikdyž máte v autě mrtvolu.70%(25.1.2017)

  • - V záverečných titulkoch je vsunutá scéna z festivalu. (SkySkye)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace