poster

Detour

  • Česko

    Pomsta ve Vegas

  • Velká Británie

    Detour

  • Austrálie

    Detour

Thriller

Velká Británie / Jihoafrická republika, 2016, 97 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • alambert
    *

    Velmi vizuálně atraktivní film. Který má ovšem tři zásadní nedostatky. 1) Je úplně o ničem. 2) Je tak malebný, až to vadí. Jako třeba když jede auto pouští a pak je dokonale čisté bez smítka prachu. 3) Nesnáším tenhle typ střihu nebo řekněme vyprávění, kde jsou úmyslně vynechávány scény a preskakuje se v ději jen proto, aby z toho měl divák co největší zmatek. Je to prostě falešné.(16.2.2019)

  • *CARNIFEX*
    ***

    Christopher Smith stál za spracovaním môjho veľmi obľúbeného hororu "Triangle", solídnej "stredovekej" mordovačke "Black Death", či pre mňa neprávom mnohými odsúdenom "Metre". Tento chlapík v mojich očiach skrátka vie. "Detoir" je však v mnohých ohľadoch iný, na iných princípoch vyskladaný, čo len potvrdzuje Smith-ovu všestrannosť. Základným prvkom je pohrávanie sa s mysľou diváka. Najprv všetko stručne "dané", potom akási snaha o vyvolanie zmätku, aby sa to v závere celé vyjasnilo. Nemôžem si pomôcť, no napriek celkovej spokojnosti som predsa len očakával viac. Akcia žiadna, pričom hlavnou formou je prevažne tliachanie hubou. Škoda, že to nie je trošku "záživnejšie" ...(23.1.2017)

  • kaylin
    ***

    I když ty postavy na první pohled vypadají jako karikatury, tak hlavně ta, kterou hraje Tye Sheridan je nakonec přece jen o dost zajímavější. Možná trochu zbytečně se zde nejede chronologicky, podle mě to nemá nějaký potřebný efekt, ale je to takové správně syrové a jsou zde scény, z kterých dovede zamrazit.(23.1.2017)

  • George Stobbart
    ***

    Gratulujem režisérovi, že zatiaľ nenatočil zlý film. Ale toto bolo pre mňa skôr rozporuplné, možno aj preto, že rovnomenný, cez 70 rokov starý "Detour" je moja najobľúbenejšia noirovka. A hoci sa tu nejedná o remake, ani nič také, film naň vo viacerých momentoch vyložene odkazuje a dokonca je tu na chvíľu aj použitý. Ináč to vlastne nie je tak celkom NOIR, hoci sa to snaží ako vie, no dokopy to aj tak necvakne naplno. Ale na jedno pozretie v pohode.(21.1.2017)

  • sedm.1
    ***

    Zápletkou nikterak výjimečná podívaná, ovšem co musím hodně ocenit a co mě na tomto filmu vážně dostalo, bylo jeho zpracování, kdy se celý děj odehrává ve dvou časových, navzájem se proplétajících, rovinách a divák po celou dobu neví, na čem vlastně je, ovšem myšleno v tom dobrém slova smyslu, neboť díky tomu ho film drží v neustálém, fungujícím napětí a v příjemných pocitech očekávání, jakým směrem se to celé nakonec bude vyvíjet. Navíc onoho zpracování využili tvůrci i k zakomponování několika zajímavých a překvapivých zvratů, což též vždy potěší. Film se jinak nese i v poměrně svižném tempu, kdy se pořád něco děje, plusem jsou pak i zajímavé a ne zcela průhledné postavy a v souvislosti s tím musím zmínit i výtečné obsazení, především tedy dvou ústředních postav, a to čím dál víc stoupající mladé hvězdy Tye Sheridana a výrazného Emory Cohena, kteří tu spolu svádí vážně přesvědčivý souboj, ze kterého ovšem nakonec stejně nikdo nemůže vyjít jako vítěz. Jen obsazení Bel Powley nebylo úplně nejšťastnější, neboť pohled na ní není zrovna dvakrát příjemný, ale budiž. Víc mě spíš zamrzlo slabší navození atmosféry a dost mdlá, respektive naprosto nulová stylovost, protože kdyby se v těchto ohledech podařilo tvůrcům odvést výraznější a třeba i osobitější práci, šlo by pak o vážně skvělý snímek. I tak ale stojí za pozornost a je dost škoda, že jde o poměrně neznámý film, myslím, že by si totiž našel spoustu příznivců a tím i mnohem vyšší hodnocení.(28.2.2019)

  • - V záverečných titulkoch je vsunutá scéna z festivalu. (SkySkye)