Režie:
Alfred HitchcockScénář:
Charles BennettHrají:
Robert Donat, Madeleine Carroll, Lucie Mannheim, Godfrey Tearle, Peggy Ashcroft, John Laurie, Helen Haye, Frederick Piper, Alfred Hitchcock, Miles Malleson (více)Obsahy(1)
Kanadský turista (Robert Donat) je v Londýne krivo obvinený z vraždy a tak musí prchať pred FBI a zároveň pracovať na dokázaní svojej neviny. Na úteku stretáva krásnu blondýnku (Madeleine Carroll)... Mysteriózny thriller s odleskom komédie a romance. (POMO)
Videa (1)
Recenze (98)
Třicátá léta dvacátého století byla, spíš než dobou hospodářské krize, dobou přípravy na velkou válku. Alfred Hitchcock, jako citlivý umělec, to také už tušil, a většina jeho filmů má s válkou co do činění. Především špionáž je jeho specializací. Nemám tušení, ani si nedovedu představit, zda jeho tehdejší filmy nějak přispěly k uvědomění si napjatosti mezinárodní situace. Spíš byly chápány stejně tak jako dnes - jako detektivky s romatickým podkresem, kde neschází napětí a vše dobře dopadne (anebo: kdo byl odkráglován, stejně si to zasloužil). ()
Jedinou istotou v spojitosti s týmto filmom je, že z pôvodných štyroch hviezdičiek klesá na tri. Inak naozaj neviem. Určite to nebola komédia a aj keby bola, nezasmial som sa ani raz. A keď to bolo mienené vážne, tak to prekombinovanosťou a naivitou prekonalo väčšinu z toho, čo som z tohto žánru videl. Všimol som si, že Hitchcockove filmy starnú rýchlejšie, ako iné, ale to nie je prípad tohto filmu, ktorý považujem za nevydarený už v dobe svojho vzniku. Asi jediné, čo ma potešilo boli sympatickí herci v hlavných úlohách. A to naozaj nie je veľa. ()
Pre mňa jeden z radu tých Hitchových filmov, na ktorých sa podpísal rok vzniku a nepatria medzi nadčasové diela. Hoci tempo je skutočne svižné a stopáž akurátna, nemôžem odpustiť tú nelogickosť a deravý scenár. 39 Steps je pre mňa zaujímavá a nenudiaca, celkom príjemná historická exkurzia na jedno pozretie, ktorá ľahko zapadne v porovnaní s najväčšími peckami Maestra. ()
Ač trochu podobný pozdějšímu snímku Na sever severozápadní linkou, tady vůbec nedošlo z mé strany k žádnému emočnímu či estetickému hnutí. Herecké párové spojení s postavami tu prostě nefunguje a jejich role jim nevěřim. Scénář není tak chytlavý, režie svými standartními postupy není tak vyšperkovaná. Prostě slušně odvedený základ. [6/10] (Gaumont British) (Čb. /// Produkce: Michael Balcon, Ivor Montagu /// Scénář: Charles Bennett podle románu Johna Buchana /// Kamera: Bernard Knowles /// Hudba: Jack Beaver, Hubert Bath) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] ()
Mistrovský film, který mě - jako už tolikrát před tím - přiměl pocítit obdiv k Hitchcockovi, resp. k tomu, jak dokázal být novátorský a invenční (několik záběrů v tom filmu je naprosto geniálních a lapal jsem u nich po dechu). Když si člověk vezme stáří toho filmu v kombinaci s tím, jak je stále životný a zábavný, nejde se ubránit úžasu - zde byl rozhodně Hitchcock ve vrcholné formě. ()
Galerie (71)
Zajímavosti (10)
- Postava pana Memoryho (Wylie Watson) vychází z Hitchcockových vzpomínek z mládí. Předobrazem byla postava jistého pana Dartase, kterého Hitchcock potkal v Londýně. (ČSFD)
- V scéne, kedy domáca pani objaví v byte mŕtvolu, skríkne a záber na jej tvár je sprevádzaný škrípaním koľají, po ktorých prechádza vlak. Strih prenesie scénu k reálnemu vlaku skrz škripot, ktorý zaisťuje dramatický prechod medzi scénami. (Biopler)
- Režisér Alfred Hitchcock se ve filmu objeví asi po sedmi minutách jako muž, který vyházuje smetí zatímco okolo něj běží Richard a Annabella z kabaretu. (Kulmon)
Reklama