Reklama

Reklama

Černá napínavá komedie Alfreda Hitchcocka o tom, co všechno se může stát, když se bohatá žena rozhodne najmout podvodníčka a falešnou spiritualistku, aby našli jejího nezvěstného synovce. Bruce Dern a Barbara Harris se zde představí jako mazaný pár švindlířů snažící se obrat starou lady o pěknou hromádku peněz tím, že najdou jejího ztraceného dědice (William Devane). Mezitím zlodějský klenotník (Devane) a jeho krásná přítelkyně (Karen Black) unesou řeckého rejdařského magnáta kvůli výkupnému. Všichni se tak ocitají v nezastavitelném kolotoči záhad, vražd a chaosu, ve kterém se střídá napětí s báječnou zábavou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (81)

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Hitchov posledný štek do dejín kinematografie je priemernou až mierne nadpriemernou nenáročnou detektívkou, ktorá je neporovnateľná s maestrovou "top tvorbou". Jeho rukopis tu nie je tak viditeľný, dej je schematický až triviálny. Každopádne ako zábavka je to fajn. Napriek prevažne pozitívnym dojmom, jednu scénu (zjazd z kopca na aute bez bŕzd) Hitchovi neodpustím. Je to trapas a opäť sa prejavila jeho najväčši slabina (v mojich očiach určite)- katastrofálna spätná projekcia. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Formálně je to sice pravý Hitchcock - postavy jsou mírně nesympatické a neživí se moc poctivě, takže každá může zemřít, každá může provést něco nečekaného (což je podpořeno tím, že tu nehraje žádná star potřebující neposkvrněnou image), režie je precizní, mladý Williams už tehdy dokázal napsat chytlavé ústřední téma, ale bohužel knižní předloha nenabízí nic než obyčejnou historku o čtyřech podvodnících, kterou zapomenete chvíli po odchodu z kina. ()

Reklama

cheyene 

všechny recenze uživatele

S přivřenýma očima dávám 4*. Od Alfreda Hitchcocka bych čekal poněkud hustější atmosféru, resp. mrazivější gradaci a snad i romantičtější linii mezi hlavními postavami. Přesto se však jedná o povedený film, u kterého se divák nenudí a u řady scén bude držen v patřičném napětí. Chybička: Když hlavní hrdina se svoji přítelkyní zastaví v baru u silnice a popíjejí pivo, můžeme si všimnout, jak se nelogicky mění hladina nápoje ve sklenici. V jednom záběru je již téměř prázdná a v následujícím v ní přibylo dobrých 5 centimetrů. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Ukecané postavy nejsou u Hitchcocka žádnou výjimkou a ve Family Plot si povídání užijete víc než dost, hlavní hrdinové štěbetají a štěbetají až do samotného závěru, někomu to možná přijde až moc, ale já se po celou dobu příjemně bavil. Typicky Hitchcockovských momentů si tu moc neužijeme, žádné temné hrátky se stíny a napětí by se vešlo do kapsičky krtečkových kalhotek, přesto se dá najít několik přinejmenším zapamatováníhodných scén, jízda s poškozeným vozem v serpentýnách je jednou z nich, ani nepotřebujete 3D a jste přímo vtaženi do dění. Jinými slovy, hitchcocka v tomhle posledním Hitchcockovi nenajdete, ale slušné filmové řemeslo rozhodně. Mírně nadhodnotím a máme z toho kulantní čtveřici. ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Poslední Hitchcock je po všech směrech určen hlavně skalním. I těm ale asi nebude takhle skoro dvouhodinová šaráda čtyř lehce neduchaplných postav zcela po chuti. Výchozí a nepřehlédnutelné je od počátku to srovnání z poručíkem Columbem. Je po všech stránkách, typická hudba, typické prostředí, dokonce i způsob snímání. Není to vyloženě špatně, minimálně důkaz toho, že Hitchcock dovedl i po padesáti letech aktivní kariéry, kdy se nesčetněkrát měnilo vnímání toho, jak dělat film, stále ovládal a měl v ruce televizní standart. Prohánět mladé dravce už prostě nestačil. U Rodinného spiknutí mě asi nejvíc otrávil začátkem, nepřehledná a otravná nuda, kterou korunuje hrozná Barbara Harris (zabít málo). Téma není špatné a postupně dobře vrcholí, zamlouval se mi Bruce Dern, měl vizáž Pierra Richarda a stejně tak se i choval. Je to mimochodem příjemné, že se tu nedělá přehnaná věda, některé vtípky jsou fajn. Jen kvalitní scény k pamatování hodně schází, ten efekt "jedu v autě a brzdy v tahu" byl spíš roztomile Fantomasovský než napínavý. A nakonec proč ne, možná to tak Hitchcock skutečně chtěl, stydět se určitě nemá za co. P.S. - Vždycky mě fascinuje, jak se dokáže mistr zábavně vklínit do svých filmů, v tomhle opravdu neměl sobě rovného. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (11)

  • Snímek vycházel z románu „The Rainbird Pattern“ Victora Canninga. Hitchcock požádal Anthonyho Shaffera, jestli by mohl napsat scénář, ale Shaffer to odmítl. Ernest Lehman souhlasil, i když navzdory určitým pochybám o příběhu. Místo děje románu bylo pozměněno a prostředí Kalifornie nahradil anglický venkov. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)
  • Při natáčení filmu si Alfred Hitchcock opět neodpustil jeden ze svých pověstných žertíků, když si vyhrnul košili a vyděsil tak herečku Karen Black svým obrovským, leč podivně hladkým břichem. Neměl totiž pupík, po jedné operaci mu jej sešili. (Tommassi3)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno