Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek navazuje na Vorlovy filmy Cesta z města a Cesta do lesa, vytvoří z nich uzavřenou trilogii a završí osudy všech stěžejních postav. V Cestě domů se v hlavních rolích vrátí Bolek Polívka a Eva Holubová jako zemědělská rodina Papošů, Tomáš Hanák a Barbora Nimcová jako rodina přistěhovaná z města, Tomáš Vorel ml. a Lucie Šteflová jako revírník Ludva a jeho žena. Objeví se i Milan Šteindler v roli vypečeného předsedy myslivců nebo Dominika Elischerová, kterou lidé znají ze sociálních sítí jako Mínu. Starého a tradičního zemědělce Papoše začíná trápit stáří a skutečnost, že jeho syn Ludva nechce přebrat statek. Ludva chce totiž zůstat revírníkem v místním lese. Lesní správa chce ale prodat hájenku, kde bydlí. Jeho žena dráždí vesnici svým“ bio“ přístupem k životu a musí se vyrovnat s tím, že na pohledného Ludvu mají políčeno některé místní ženské. Tomáš, který se kdysi z města a z kanceláře na vesnici přesunul, je už se vsí pevně spjatý, pracuje jako dřevař v lese a rád si přihne, zatímco jeho žena pro zájemce meditace v přírodě. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (125)

kingik 

všechny recenze uživatele

Lesácká trilogie, kterou ponejvíce obdivuje příbuzenstvo loupežníka Rumcajse, lesní skřeti, Ronja, dcera loupežníka a spolek Tomáše Vorla. Filmová série doputovala ke svému konci, což je jedině správně. Příliš hutnosti co do zápletky tradičně nenabízí ani třetí výlet za revírníkem Ludvou (Tomáš Vorel ml.) a jeho početnou družinou, kde má své pevné místo i jeho žena Anyna (Lucie Šteflová nahradila Annu Kameníkovou), razící bio přístup. Lesní pěšiny jsou sice stále z filmového hlediska poměrně nevyšlapané, ovšem scenáristický klan, jehož kolegiální řady hájí i Eva Holubová a Tomáš Hanák, tedy představitelé vedlejších rolí, nedokázal přijít s něčím mimořádným. V podstatě se stále jede na jedné vlně, na které znalci režisérova svébytného rukopisu zažívají nostalgický "sklepácký" orgasmus v momentě, kdy uzří Milana Šteindlera, Jana Slováka a Tomáše Hanáka vzácně filmově pohromadě, načež divák, kterému je humor tohoto seskupení velmi vzdálený, nezažije prakticky žádný vrchol blaženosti. Technické měřítko třetího dějství je kvalitativně na vyšší úrovni, než dvacet let starý předchůdce. A o úplně největší grády filmu se postarala hlodavost zubu času, která všechny zúčastněné herce proměnila na stařešiny, kteří ignorují kosmetický průmysl. Zamrzí, že je autor zřejmě přesvědčen o neprůhlednosti a nepředvídatelnosti scénáře. Takže příliš nepřekvapí smrt jedné z hlavních postav, přičemž můžeme být rádi, že demence, kterou starý Papoš trpí (Boleslav Polívka), nepostihla celý film. Ten z toho vyšel vcelku přijatelně, ovšem stále se nezbavil své unylé jednotvárnosti a mdlého půdorysu, což mu nedovoluje dostat se za hranice průměrnosti. 5/10 ()

bourec 

všechny recenze uživatele

Ze všech Vorlovejch filmečků zbyl v mým sekretáři na dvd pouze jedinej. A to Cesta z města. Ale i ve dvou pokračováních mě to nijak neomrzelo. Jenom u některejch scén se člověk potutelně usmívá. Jak by asi vypadaly biofarmy, kdyby prakticky všichni chtěli jejich produkty. Začnou tam ládovat sračky, aby dokázali pokrýt poptávku. To jen k těm biokecům. A ta holčička byla odkud. Ale jinak v poho. 50%. ()

Reklama

Jablek 

všechny recenze uživatele

Lehkost a hravost předchozích dílů je ta tam...houby taky žádný. Chyběla mi tu nějaká nová postava, která by odlehčila problémy těch starých. Takhle to skoro vyznívá, jako kdyby cesta z města nakonec nebyl až tak dobrý nápad, protože na vesnici se z tebe stane buď alkáč nebo tam zblbneš a nebo tam s tebou prostě někdo vyjebe. To by byla škoda si myslet. Na druhou stranu je to pořád celkem příjemná podívaná :) ()

zette 

všechny recenze uživatele

Cestu z mesta hodnotim jako jeden ze dvaceti nasich nejlepsich porevolucnich filmu. Dvojka uz takove urovne nedosahovala, ale porad umela pohladit oci i dusi nejednoho divaka. Cesta domu uz je jen slaby odvar. Chapu, ze ta trilogie dava jisty smysl, ale film jako takovy mi byl misty az protivny. A to je Vorel muj velky oblibenec. ()

R.A.D.E.K 

všechny recenze uživatele

Ideální film na nedělní odpoledne. Divácky nenáročný kousek, kterým se nese ústřední melodie, kterou nějakou dobu po zhlédnutí nemůžete dostat z hlavy.  Vorlova trilogie je z mého pohledu autentická pojetím venkova - je opravdu uvěřitelný. To se mi líbí. Bohužel scénáristicky je to příliš jednoduché a předvídatelné (minimálně tato část). Navíc rozdíl mezi kvalitou české herecké špičky a příležitostnými herci je očividný a filmu jako celku to škodí. I přesto má film svoje kouzlo a originalitu. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (10)

  • „Potřebovali jsme natočit život i přírodu ve všech ročních obdobích. Proto jsme měli natáčecí bloky v létě, na podzim, v zimě, na jaře a zase v létě. A nemohli jsme přeskakovat, museli jsme točit chronologicky, protože dvouletá Ema Šteflová, která hrála hlavní dětskou roli, nám vyrůstala před očima,“ vysvětlil Tomáš Vorel nezvykle dlouhé natáčení, které trvalo celý rok. [Zdroj: Reflex.cz] (Duoscop)
  • „Je to moje první filmová zkušenost s větší rolí, předtím už jsem hrála v seriálech a muzikálech. Ani jsem nečekala, že bych tu roli mohla dostat, ale ještě právě ten samý den, co jsem byla na castingu, mi řekli, že mě vezmou,“ prohlásila Dominika Mína Elischerová. (Duoscop)

Reklama

Reklama