Reklama

Reklama

Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (Cinemart)

(více)

Videa (18)

Trailer 1

Recenze (927)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $4,5miliónaTržby USA $172,687,155Tržby Celosvetovo $193,840,384Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Slušná práca, ktorá z jednoduchého námetu dokáže ťažiť ovocie. Aj keď prvú polovicu filmu sa skoro nič zásadné nedeje a človek ostáva v pomykove, že ako takto nie moc záživný film vôbec v amerike tak dobre uspel. Tak nakoniec to skoro nič druhá polovica vynahrádza a stavia na určitých nenápadných drobnostiach, čo nám ponúkol ten menej záživný úsek filmu a celkom pekne so to rozvinie. Dokonca to má aj dobrú gradáciu. Finále je trošku taká otrepaná klasika ale v rámci žánru újde. Prekvapia aj odľahčené scény, ktoré nejak zbytočne netrčia s príbehu a celkom tam pasujú a aj pobavia. Hlavne strážca letiska boduje. Také celkom milé prekvapenie na thrilleroví a hororoví kentus, čo sa nám v posledných rokoch ponúka hlavne od toho Blumhouse production. Teraz konečne trafil klinec po hlavičke. /80%/ ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Výtečná scenáristická a především režijní práce, kde funguje podivné bílé panoptikum, řádně nasáklé rasistické myšlenkové podhoubí a především neodbytný pocit „co se to kur…?“. Ta intenzita, kdy se modlíte, až už se děj posune dál a vy se dozvíte zase o kus víc, funguje především proto, že si hrdina zachovává racionální přístup po celou dobu a děj mu ani jednou nedovolí sklouznout k žánrové berličce. Tu navíc skvěle karikuje postava nejlepšího přítele, který telefonickým komentováním nadcházejících událostí uvádí i rozbíjí tradiční tvůrčí postupy. Je to strašně jednoduché a přitom dokonale promyšlené a v detailech vyšperkované, autorská práce jak ze žurnálu. 4 a ½. ()

Reklama

juta 

všechny recenze uživatele

Za mák by mě nenapadl takový děj, jako je zde. Příjemně překvapil a to jsem ze začátku myslel, že půjde spíše o nějaký slasher nebo tak něco. :D Dobrý nápad, který se vydařil a já můžu s klidem říct, že to byl fajnový zážitek, který v sobě dokázal i přes silné hororové téma udělat místo i pro nějaký ten vtípek. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Vítané zjevení v éře bubáčích pubertálních ptákovin, které sice vždy úplně nezvládá skloubení trpělivě budované hororové zápletky s ironicky dvojznačnou kritikou rasismu, ale v celkovém narativním kontextu se jedná o dílo více než vyspělé a fungující, které dokáže překvapit. Více zde ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Neskutečně zábavnej film. Je to v prvé řadě horor, což normálně nemusím a potvrdilo se mi to i tady, když mi celá hlavní zápletka přišla debilní. Jenže mezitím to krásně odráží problém s rasismem v Americe (a nejen tam), takže prakticky každý záběr přemýšlíte, jestli je ten strach hlavní postavy opodstatněnej, nebo ne. Provokuje to k přemýšlení, celý je to o nějakým vedlejším vnímání toho, co se děje kolem. A to mě na tom filmu děsně bavilo, byť jsem ho dokoukal někdy kolem třetí ráno. Nic převratného na tom není, nápad to byl ale takřka geniální (a úspěch v amerických kinech to potvrzuje), za mě teda rozhodně palec nahoru. 7/10 ()

Galerie (45)

Zajímavosti (72)

  • V traileri bola krátka scéna, v ktorom bola kostra jeleňa, nakoniec sa ale nedostala do konečného zostrihu filmu. (Pat.Ko)
  • Názov filmu odkazuje na dopravné značky, ktoré boli umiestnené pozdĺž diaľnice na mestských alebo okresných hraniciach po celých Spojených štátoch. Boli na nich nápisy „GET OUT“ a boli smerované na Afroameričanov. Radili im, aby opustili mesto do západu slnka. V niektorých regiónoch zostali tieto značky až do 70. rokov 20. storočia. (Pat.Ko)

Související novinky

Hororoví mistři spojí síly

Hororoví mistři spojí síly

19.11.2022

Když se ve filmovém byznysu řekne fúze, většinou z toho nepramení moc dobré zprávy, viz studio Warner Bros. Discovery. Ta následující by ale přece jen mohla být výjimkou. Produkční společnosti Jasona… (více)

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

01.08.2022

Měli jste pocit, že letošní léto bylo, alespoň co se nabídky v kinech a na streamovacích službách týče, doposud poněkud chudé? Pak vás nejspíš potěší zpráva, že srpen v tomhle směru ledacos napraví.… (více)

Tvůrce Uteč a komediální Černé zrcadlo?

Tvůrce Uteč a komediální Černé zrcadlo?

03.07.2018

Jordan Peele má po svém debutovém hitu Uteč najednou plné ruce práce. Na jedné straně tu jsou projekty pro Amazon, dále jeho vlastní filmy pro studio Universal, a teď se čerstvě upsal epizodní sci-fi… (více)

Tvůrce Uteč míří do televize

Tvůrce Uteč míří do televize

07.06.2018

Amazon Studios obchodního magnáta Jeffa Bezose pokračuje ve své cestě k televizní nadvládě a po koupi práv na televizního Pána prstenů teď čerstvě podepsalo exkluzivní smlouvu s režisérem a… (více)

Reklama

Reklama