Režie:
Paul Thomas AndersonScénář:
Paul Thomas AndersonKamera:
Paul Thomas AndersonHudba:
Jonny GreenwoodHrají:
Daniel Day-Lewis, Vicky Krieps, Lesley Manville, Richard Graham, Camilla Rutherford, Jason Redshaw, Cedric Tylleman, Gina McKee, Brian Gleeson (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Mít šaty od návrháře Reynoldse Woodcocka (Daniel Day-Lewis) znamenalo v dynamické éře obrozujícího se poválečného Londýna úplně nejvíc. Dáma musela mít dostatek peněz, patřičný rodokmen a odpovídající vychování, aby mohla vyrazit na večírek v jeho modelech, které byly vždy unikátní. Status génia si ale vybíral svou daň v podobě Woodcockovy totální emocionální vyprázdněnosti. Odtržen od reality všedního dne, neboť o vše praktické se starala jeho sestra (Lesley Manville), stavěl všechny ženy na roveň krejčovských panen. Měl sice vždy po ruce nějakou milenku či múzu, ale stačilo, aby si ráno při snídani trochu hlasitěji mazala topinku máslem a už se pakovala z jeho života. Když v kavárně v zapadlém přístavním městečku Reynolds objevil stydlivou servírku Almu (Vicky Krieps) a rozhodl se jí nabídnout momentálně uvolněné místo po svém boku, netušil, s čím si zahrává. Tahle zdánlivě neškodná submisivní bytost totiž rychle pochopila pravidla hry a rozhodla se aktivně bojovat za to, aby neskončila jako její předchůdkyně. Situaci jí usnadňuje i to, že se do ní Reynolds zamiloval. Nápor citů se však velmi negativně začal odrážet na jeho tvorbě, a umělcova praktická sestra se proto rozhodne rázně zakročit. (Cinemart)
(více)Videa (1)
Recenze (310)
D.D.Lewis sa vo filme objaví len občas, ale vždy je to zážitok. Dúfam, že si herecký koniec kariéry ešte rozmyslí. Ak existuje nejaký dôvod vidieť tento film, tak sa volá D.D. Lewis. Réžia je fajn, občas nápaditá, ale problém vidím v príbehu, ktorý vám toho veľa neponúkne. Čakal som nejaký zvrat, alebo silnejšiu scénu, ale dokopy nič moc. Záver je z kategórie pri ktorom si povzdychnete "A to je všetko?" Bohužiaľ ano. Tohoročné oscary nemajú nejakého jednoznačného favorita a keby vyhrala Nit z prízrakov, tak to by som sa čudoval. Zapadá veľmi presne aj do kategórie "akademická nuda", presne ako Spielbergove Amistad či Lincoln. Fajn na pozretie, super výkon D.D. Lewisa, ale ako film roka ani náhodou. 60%. ()
Naprosto zbytečné dvě hodiny mého života. Jedna hvězda za záběry na ruční šití velkých rób. K filmu: odporní všichni, nesympatičtí všichni, děj nula, nechutné záběry na hnusné ksichty, Krieps škaredá jak noc, Day- Lewis smrděl z plátna, Manville byla na ránu vždy a všude.. Panoptikum zoufalství! Andersona za Magnolii nesmírně obdivuji, ale tohle se mu vážně nepovedlo. Jeden z nejpřeceňovanějších filmů letoška. Toto a The Florida Project. Dvě totální sračky. ()
Nevím, co je větší přírodní úkaz. Jestli Nit z přízraků jako taková, nebo Anderson, který si tady na vysoké úrovni zajistil režii, scénář i kameru... Tenhle film jednoduše boří vše, na co jsme byli v současné kinematografii zvyklí. Člověk má chvíli pocit, že kouká na komplexní drama o vztahu dvou lidí, které se na oko tváří jako Pigmalion (My Fair Lady), ale ve skutečnosti odkrývá úplně jiné stránky lidského života. Náhle se však všechno s ladnou elegancí obrátí až k tragikomedii, která je úžasně nenásilná a až děsivě přirozená. Pokud máte někdy letmý pocit, že byste se mohli nudit, vykreslí se před vámi "zčistajasna" tato složitá struktura vjemů a pocitů, která diváka zaručeně vyvede z míry. I tak... Nakonec pět hvězd dát nemůžu, protože někdy se komplikovanost projevila až moc pozdě. ()
Ľudia s mimoriadnymi danosťami, majú v mnohých prípadoch predpoklad introvertného či extrovertného správania. Je skutočne náročné s nimi zdieľať názor či myšlienky. Tento snímok je presne o tom, ako sa naučiť stáť po ich boku, no zároveň byť ich tieňom. Za pohľad na podivnú osobnosť, je tento snímok určite zaujímavý, no ako dráma, pôsobí nesmierne “lenivo”, pričom len zriedka kedy dokáže vyvolať emócie akéhokoľvek druhu. Miestami dosť veľká nuda, striedala zaujímavé pasáže, vďaka čomu “Phantom Thread”, zanecháva dojem pekných šiat, ktoré nie každému budú sedieť. ()
Dlouho, opravdu dlouho nepamatuji tak ladně plynoucí film. P.T. Anderson je Umělec, Day-Lewis předvádí nesnesitelnou lehkost herectví, Vicky Krieps je obrovský herecký objev a ta hudba, ta geniální hudba, ladí k filmu stejně jako Woodcockovy šaty k ženám. To, jak příběh vygraduje a cynicky se zakončí, to byla pastva pro moje smysly a černohumornou duši. Fantastický zážitek. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (9)
- Ve filmu není uvedeno v jakém roce se film odehrává. Soudíme-li podle kostýmů a interiérů, tak by se mělo jednat o 50. léta. (UhLee)
- Daniel Day-Lewis před uvedením filmu prohlásil, že jde o jeho poslední filmovou roli. Po uvedení filmu odejde do „hereckého důchodu“. (Yokolobuna)
Reklama