Obsahy(1)
Méliésova verze klasické pohádky o Popelce, založená na četných stop-tricích. Kouzelná víla se zjeví u plačící Popelky; myši v sednici promění v lokaje, starou dýni v kočár a Popelku v princeznu. Na bálu v paláci dívka okouzlí prince, ovšem víla jí o půlnoci před očima všech přítomných promění zpět v umouněnou nešťastnici. Princ se vypraví uprchlou trhanku, po níž v paláci zbyl jen střevíc, hned hledat. Po psychedelické scéně, v níž Popelku obklopují tančící hodiny odbíjející půlnoc, se objevuje princ v její chalupě. Všechny sestry podrobí zkoušce střevíce a nakonec si odvádí Popelku do paláce, před jehož branami tančí davy poddaných. (Renesco)
(více)Recenze (13)
Doporučuju pustit si bez zvuku. ()
Pohádka o Popelce v Mélièsově podání nemohla dopadnout jinak, než jako naprosto psychedelický úlet. Co jiného si myslet o kouzelné víle, která mizí ze scény tak, že sjede propadlem v podlaze, nebo o třetí minutě, kdy na nebohou Popelku útočí hodiny oznamující půlnoc?:) To byl překvapivě psychologický moment, který bych u Mélièse někdy v roce 1899 nečekal. ()
Úvodná premena myší na ľudí je skvostná a v duchu režisérových minútových, absurdne a vtipne vypointovaných filmov. Zvyšok doplatil na potrebu eskamotérstva (= kúzelníctva, kaukliarstva). Napriek zhusteniu predlohy do pár minút. Neznalí filmu by totiž po prerozprávaní deja Meliésovéj verzie ostali mierne zaskočení. Nie úplne - pretože stratená črievica nechýba. Zároveň nechýba vŕšenie trikov v snahe zaujať. V príbehu, ktorý by mal byť nosným sám osebe, je takýto postup paradoxne len monotónnym opakovaním králikov, kariet a hodiniek vyťahovaných prekvapenému obecenstvu stále z klobúka. Rozprávka o Popoluške trochu ako kúzelnícka fraška. ()
Na můj vkus poněkud příliš surrealistické ztvárnění půlnoci. ()
Vida, Popelka v necelých šesti minutách a jde to ! Vorlíčku, jdu vyodpadovat tu tvou nastavovanou kaši ! ()
Prvá filmová Popoluška sa myslím naozaj vcelku vydarila. Úžasné ako sa im celý príbeh podarilo vtesnať do necelých šiestich minút. Snímku nemožno tiež uprieť nápaditosť a trikovú originalitu, nad ktorou sa v súčastnosti miestami len pousmejete. ()
Přehlídka triků v plné své kráse, jak je Melies do té doby objevil a zakomponoval. Příběhem nás nepřekvapí, ale muselo dát fušku za pomoci stop motion a dalších triků tohle tehdy natočit. ()
Tak ako som Mélièsovu tvorbu z prvopočiatkov obdivoval, tak tu som dosť kritický, lebo film bol podľa mňa jeden veľký chaos. Nepáčil sa mi, napriek množstvu motívov a trikov. ()
Pán režisér sa tu až tak nevybláznil, ako to má pri svojich filmoch vo zvyku. ()
Zaujalo mnohem víc než Johanka z Arku. Obří hodiny musely Popelku pěkně stresovat. Začínám cítit smutek nad tím, že Mélies nebyl můj kamarád. Video na youtube ()
No jo popelka tuším první zfilmovaná.Moc zajímavé a pro mě dokonalé :-D ()
Meliésova Popelka má rokokové kouzlo a nádhernou výtvarnou stránku, kdy za vidění rozhodně stojí scéna s přeměnou myší na lidi, tancující hodiny a závěrečný tanec. Moc hezká pohádka, která se rozhodně povedla. ()
zvlášť po útoku hodín, vynikne svojim spôsobom, katarzia hlavnej hrdinky a môže si tak užiť naplno svadobné zvony a fanfáry a tanečné súbory na koniec. s tou psychedéliou je to vystihnuté a vystihnuté je to aj s prekvapivým psychologickým momentom, Hellboy. aj s tým 1899. ()