Obsahy(1)
Méliésova verze klasické pohádky o Popelce, založená na četných stop-tricích. Kouzelná víla se zjeví u plačící Popelky; myši v sednici promění v lokaje, starou dýni v kočár a Popelku v princeznu. Na bálu v paláci dívka okouzlí prince, ovšem víla jí o půlnoci před očima všech přítomných promění zpět v umouněnou nešťastnici. Princ se vypraví uprchlou trhanku, po níž v paláci zbyl jen střevíc, hned hledat. Po psychedelické scéně, v níž Popelku obklopují tančící hodiny odbíjející půlnoc, se objevuje princ v její chalupě. Všechny sestry podrobí zkoušce střevíce a nakonec si odvádí Popelku do paláce, před jehož branami tančí davy poddaných. (Renesco)
(více)Recenze (13)
Zaujalo mnohem víc než Johanka z Arku. Obří hodiny musely Popelku pěkně stresovat. Začínám cítit smutek nad tím, že Mélies nebyl můj kamarád. Video na youtube ()
Pohádka o Popelce v Mélièsově podání nemohla dopadnout jinak, než jako naprosto psychedelický úlet. Co jiného si myslet o kouzelné víle, která mizí ze scény tak, že sjede propadlem v podlaze, nebo o třetí minutě, kdy na nebohou Popelku útočí hodiny oznamující půlnoc?:) To byl překvapivě psychologický moment, který bych u Mélièse někdy v roce 1899 nečekal. ()
Úvodná premena myší na ľudí je skvostná a v duchu režisérových minútových, absurdne a vtipne vypointovaných filmov. Zvyšok doplatil na potrebu eskamotérstva (= kúzelníctva, kaukliarstva). Napriek zhusteniu predlohy do pár minút. Neznalí filmu by totiž po prerozprávaní deja Meliésovéj verzie ostali mierne zaskočení. Nie úplne - pretože stratená črievica nechýba. Zároveň nechýba vŕšenie trikov v snahe zaujať. V príbehu, ktorý by mal byť nosným sám osebe, je takýto postup paradoxne len monotónnym opakovaním králikov, kariet a hodiniek vyťahovaných prekvapenému obecenstvu stále z klobúka. Rozprávka o Popoluške trochu ako kúzelnícka fraška. ()
Na můj vkus poněkud příliš surrealistické ztvárnění půlnoci. ()
Vida, Popelka v necelých šesti minutách a jde to ! Vorlíčku, jdu vyodpadovat tu tvou nastavovanou kaši ! ()
Přehlídka triků v plné své kráse, jak je Melies do té doby objevil a zakomponoval. Příběhem nás nepřekvapí, ale muselo dát fušku za pomoci stop motion a dalších triků tohle tehdy natočit. ()
Prvá filmová Popoluška sa myslím naozaj vcelku vydarila. Úžasné ako sa im celý príbeh podarilo vtesnať do necelých šiestich minút. Snímku nemožno tiež uprieť nápaditosť a trikovú originalitu, nad ktorou sa v súčastnosti miestami len pousmejete. ()
Pán režisér sa tu až tak nevybláznil, ako to má pri svojich filmoch vo zvyku. ()
Tak ako som Mélièsovu tvorbu z prvopočiatkov obdivoval, tak tu som dosť kritický, lebo film bol podľa mňa jeden veľký chaos. Nepáčil sa mi, napriek množstvu motívov a trikov. ()
No jo popelka tuším první zfilmovaná.Moc zajímavé a pro mě dokonalé :-D ()
Meliésova Popelka má rokokové kouzlo a nádhernou výtvarnou stránku, kdy za vidění rozhodně stojí scéna s přeměnou myší na lidi, tancující hodiny a závěrečný tanec. Moc hezká pohádka, která se rozhodně povedla. ()
Doporučuju pustit si bez zvuku. ()
zvlášť po útoku hodín, vynikne svojim spôsobom, katarzia hlavnej hrdinky a môže si tak užiť naplno svadobné zvony a fanfáry a tanečné súbory na koniec. s tou psychedéliou je to vystihnuté a vystihnuté je to aj s prekvapivým psychologickým momentom, Hellboy. aj s tým 1899. ()
Reklama