Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za pár set let bude svět jen umírající nehostinnou pustinou, křižovanou obřími stroji na kolech, jejichž primární snahou je nacházet zbývající zdroje obživy a surovin. V tato monstra se proměnila původní města. Sídla na kolech jsou plná lidí a největším a nejmocnějším z nich je Londýn. Ten se rozrůstá i díky pohlcování menších strojů, které se objeví v jeho cestě. Tímhle způsobem se v Londýně ocitne i Hester Shaw (Hera Hilmar), tajemná dívka se zjizvenou tváří. Jí jediné, zdá se, nevadí, že Londýn spolknul její domovské město. Hester se totiž díky tomu ocitla v blízkosti jeho vládce Thaddeuse Valentina (Hugo Weaving), s nímž má z minulosti nevyřízené účty. Jenže i Thaddeus je rád, že Hester vidí. Dívka má v držení předmět, s nímž by se mohl stát nejmocnějším mužem na světě. A protože má Thaddeus poněkud větší palebnou sílu než ona, ocitne se Hester na útěku a v doprovodu zoufale nepraktického knihomola a renegátky, na jejíž hlavu je vypsaná obrovská odměna. (Cinemart)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (542)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Popravde, cekal jsem to daleko, daleko horsi. Pribeh je samozrejme poplatnej young adult predloze, takze tady neni moc na co si stezovat, knizky jsem sice necet, ale podle obsahu to vypada, ze spatlali minimalne dve knihy dohromady, coz je mi uprimne ukradeny. Vizualne to totiz neni uplne marny, samozrejme pri na takovejhle film relativne nizkym rozpoctu se nedaj cekat zazraky, ale triky nijak nerusej. Navic to vypada jak Mad Max riznutej steampunkem a takovejch filmu fakt neni moc. Dalsi plus je prakticky neprestavajici akce, film ma dve hodiny, ale az na par scen to je prakticky sama akce, nerikam, ze by to cloveku vypalilo oci, az tak efektni to neni, ale rozhodne film nenudi. No a Weaving je super zaporak, ten nezklame nikdy. Hlavni problem filmu je tak ostatni obsazeni, takovou sebranku nezajimavejch, necharismatickejch a tuctovejch xichtu jen tak nekde nenajdete a to bohuzel v cele s naprosto tragickou hlavni dvojici, to je v podstate to hlavni, co film srazi, jinak jsem se dobre bavil. Slabsi 4*. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Režiséru Peteru Jacksonovi se rozhodně musí nechat, že se zapsal do dějin filmografie- natočil jednu z nejlepších filmových trilogií všech dob- Pána prstenů. Poté v roce 2005 natočil výborného King Konga, který vznikl jako Jacksonova pocta k původnímu jím milovanému snímku. V roce 2011 poté spolupracoval se Stevenem Spielbergem na Tintinových dobrodružstvích a jejich společnými silami vznikla nejlepší možná pocta belgickému reportérovi. Jackson se poté vrátil do světa Středozemě s trilogií Hobit a i když by se dali najít výtky, rozhodně se pořád jednalo o Jacksona v parádní formě a pořád povedený příběh se zajímavými charaktery. Produkce trilogie Hobit ale nebyla lehká a zničila Jacksonovi jedno přání. Vysněným projektem Petera Jacksona totiž byli právě Smrtelné stroje, které chtěl i režírovat. Práce na Hobitech se ale opět zkomplikovala a Jackson se tak rozhodl zůstat v roli producenta a režii předal svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi. Jackson tak vhodil ambiciozní sci-fi/fantasy do rukou debutanta a do jisté míry to je fakt, že jsou Smrtelné stroje bohužel solidním zklamáním, jelikož po Pánovi Prstenů a Hobitovi se od Jacksona- i když jen jako producenta- rozhodně čekalo více než což se ve finále vyklubalo ze Smrtelných strojů. Christian Rivers je především trikař a například právě za King Konga v roce 2006 obdržel Oscara. Má tak díky tomu vizuální vcítění, na druhou stranu mu ale chybí ten správný režisérský cit. Ze začátku to přitom nevypadá úplně marně, jelikož úvodní akční scéna je zajímavá, kamerové oblety kolem Londýna berou dech a od začátku je jasné, že po stránce dekorací si dali tvůrci záležet, například verze Londýna z roku 3118 vypadá parádně a mísí prvky současného Londýna s prvky budoucnosti. Bohužel hlavní lákadlo a to obří města jsou ve finále ve filmu celkem nějak nadbytečně, jelikož se vyprávění pochopitelně stačí k postavám, které spolu mají nějaké nevyřešené vztahy/konflikty a vše to nějak spěje k velkému příběhu, tady to ale právě začne bolet. Film vznikl podle knihy Philipa Reevea a já jí nečetl, takže nehodlám soudit zda se jedná o zdařilou adaptaci nebo ne, něco mi však říká, že v knize je nějak vše vysvětleno líp. Co se podrobně stalo v roce 2118, jak probíhala ta legendární šedesátiminutová válka, jak fungují vraždící města....filmová adaptace ale všechno nějak prohodí jenom v pár větách jako by na ní nezáleželo (to, že se film odehrává v roce 3118 je zmíněno při krátké přestávce dvou hlavních hrdinů na svačinu). Hlavní města jsou pořád fajn a neomrzí se, lidské postavy jsou ale problémem větším. Hlavní hrdinka Hester Shawová je bohužel totálně plochou nezajímavou postavou a navíc jí hraje celkově nevýrazná Hera Hilmar, která připomíná jakýsi mix mladé Naomi Watts a Cary Delevigne. Ve výsledku je tak velice zbytečnou postavu a daleko více času mě bavilo trávit s Katherine Valentineovou v podání Leily George, která se nějak musí popasovat s tím, že je tatínek zlej. Příběh Hester je ale neoriginální, nezajímavý a celý její vývoj je celkově prázdný. Daleko zajímavější je tak Tom v podání Roberta Sheehana, ale ani on neprojde nějakým výrazným vývojem. V součtu je tak nejzajímavější Hugo Weaving jako opět hlavní záporák a právě on je asi tím největším důvodem film vidět. Sice má tuto roli už vyzkoušenou a nějaká herecká výzva ho tu nečeká, své si ale odehraje a zůstává nezajímavější postavou filmu. CGI robot Strike v podání Stephena Langa bez kterého by se film reálně úplně obešel raději ignoruju. Problém je také ten, že kromě těchto pár zmíněných postav je tu také pár vedlejších postav.... a všechno nějak spěje k velké bitvě o osudu celého světa, ve které pár postav umře, divákovi ale může být úplně jedno kdo umře, žádná smrt nevyvolá žádný emocionální dopad a to jednoduše proto, že tam ty postavy přišli, něco řekli a za chvíli umřeli. Zrovna toto je asi také v knihách provedeno trochu lépe. Jak jsem říkal, Rivers zvládá vizuální scény s průjezdy měst a dalšími scény, které obsazují vizuální efekty, nejde mu ale vést dialogovky, ,,klíčové zvraty´´ a celkově je vidět, že mu chybí režisérský cit. Zrovna tohle by si Peter Jackson určitě obstaral. Pořád se na to ale vizuálním okem krásně kouká, akční scény jsou zábavné a mají nápady, Hugo Weaving hraje opět znamenitě a celkově je vidět, že na tom byla strašná práce, ve výsledku ale dorazí celkem prázdná sci-fi/fantasy blbina, která je snadno zaměnitelná s několika dalšími (často se mi vybavoval Jupiter vychází) a do roka už si jí dost možná nikdo pamatovat nebude. Na rozjetí nové série to nevypadá, což je na jednu stranu pochopitelné, na druhou stranu škoda, jelikož Peter Jackson má kreativní mysl a to, že bohužel až příliš důvěřoval Riversovi jako režisérovi byl omyl. Snad tedy příští ambiciozní fantasy zrežíruje Jackson sám, poslední film Hobit: Bitva pěti armád přece jen natočil už v roce 2014 a kvalitní režiséři by tak dlouho odpočívat neměli, zvláště když si ty špatní pauzu nedávají. () (méně) (více)

Reklama

Spiker01 

všechny recenze uživatele

S kamarádem jsme po filmu vedli takovou diskuzi, jak bychom vlastně film charakterizovali. Shodli jsme se na steampunku, já se ovšem nechtěl vzdát toho fantasy feelingu, z něhož je patrné, že tato potenciální série pochází od tvůrců prstenové trilogie (či hexalogie, chcete-li). Trikově bych se nebál Smrtelné stroje vyzdvihnout na pomyslný piedestal toho, čehož lze maximálně v CGi sféře dosáhnout, ani bych se nebál tvrdit, že udávaný stomilionový rozpočet byl o něco vyšší. Tím však má chvála bohužel pomalu končí. Ještě se zastaví u úvodní naháněčky dvou obřích měst, na kterou se krásně kouká a jako jediná scéna ve filmu naprosto strhne. Posléze už pak pouze sledujeme lapálie několika více či méně nepříliš zajímavě napsaných i zahraných postav, jejichž osudy mě vlastně příliš nezajímaly. Jediný člověk, jež mě potěšilo opět jej vidět na velkém plátně, byl nepřekvapivě Hugo Weaving, ovšem ani herec takového formátu nedokáže vše zachránit. Na filmu je vlastně fakticky vše správně, splňuje kritéra účelového dobrodružného blockbusteru, má naprosto dechberoucí výpravu, jenomže..zkrátka a jednoduše není zábavné to sledovat. Minuty plynou, ani efektní scény mě nijak zvláště neohromily a u finále jsem už jen vyloženě koukal na hodinky a nudil jsem se, což u podobného filmu rozhodně nesmí nastat a proto také ty negativní kritiky. Neodvážím se tipovat, zda-li prozatimní nic moc výdělky i tak dopomůžou ke vzniku dalšího dílu, ale tentokráte já už kino vynechám. ()

HellFire 

všechny recenze uživatele

Scénáristické trio, které nám přineslo Pána Prstenů, se pustilo do budování nového světa podle knižní předlohy... a dopadlo to příšerně. Na ploše jednoho filmu musí divák nasáknout tolik informací, že se v nich ztrácí už po půl hodině. Zrovna tady bych uvítal rozdělení na více filmů. Bohužel by se to v konečném důsledku na kvalitách filmu asi neodrazilo, protože s výjimkou Weavinga je herecké obsazení dokonale tuctové. Vůbec žádný z herců není sympatický – jediná aspoň trochu zajímavá postava je zabiják-Terminátor, kteréhož problém ale je, že za každé situace chodí šnečí chůzí. Aspoň že zpracování tohohle světa a strojů je opravdu detailní. To je asi tak všechno, jinak je to zasloužený průšvih. Kdo ví, jak by to celé dopadlo, kdyby se režie nakonec ujal Jackson. Po technické stránce totiž film působí spíše jako televizní produkce (minimálně za střih bych střihači useknul ruce). ()

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Mortal engines je příběh o tom, jak ze sakra originálního a našlapaného nápadu se slušným vizuálem udělat díky neskutečně hloupým dialogům pouze průměrný film. Ze začátku slibný náběh na zběsilou jízdu, ale jakmile došlo na postavy a jejich konverzace, měl jsem chuť to vypnout. Absence emocí, osobnostního zpracování a zajímavosti postav je chyba, a tudíž divák nemá komu fandit a je mu úplně jedno, kdo kdy umře. Velká škoda, protože zbytek fungoval docela dobře a tenhle snímek mohl dopadnout o hvězdu nebo dvě lépe... ()

Galerie (77)

Zajímavosti (5)

  • Celosvětová premiéra proběhla 27. listopadu 2018 v Londýně. (Varan)
  • Podle stejnojmenné knižní předlohy měla mít hlavní hrdinka Hester Shaw (Hera Hilmar) chybějící jedno oko a z větší části nos. Filmaři však pro film zvolili pouze jizvu přes obličej. (zbyshek)
  • Krátce potom, co jsou Hester Shaw (Hera Hilmar) a Tom Natsworthy (Robert Sheehan) zachránění před nočními lovci, jsou spolu „ubytování“ v jedné mistnosti. Hester Shaw se uloží na postel, Tom Natsworthy si ustele na zemi. Hester Shaw vzpomíná na matku a pláče. Hlavu má ve vodorovné poloze vzhledem k posteli, slza jí ale stéká směrem k bradě. To ale není možné, protože slza by v takové poloze stékala spíše po líci směrem k uším. (mr.rubik)

Související novinky

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

Hunger Games dostanou prequel

Hunger Games dostanou prequel

17.06.2019

Spisovatelka Suzanne Collins oznámila na květen roku 2020 zatím nepojmenovaný knižní prequel Hunger Games a filmová adaptace na sebe nejspíš nenechá dlouho čekat. O právech na zfilmování knihy… (více)

Novinka Petera Jacksona v kinech prodělá

Novinka Petera Jacksona v kinech prodělá

18.12.2018

Nový film z produkční dílny Petera Jacksona (Pán prstenů, King Kong) Smrtelné stroje podle všeho studiu Universal prodělá něco mezi 100 – 125 miliony dolarů. Snímek měl premiéru minulý týden a… (více)

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

09.10.2018

Peter Jackson (Pán prstenů: Společenstvo Prstenu, King Kong) má teď plné ruce práce s produkováním jeho nadcházejícího filmu Smrtelné stroje. Jako režisér už má ale pár let volno a přestože se v… (více)

Reklama

Reklama