poster

Dnes večer všechno skončí

  • anglický

    Everything Ends Tonight

Drama / Dobrodružný

Československo, 1954, 86 min

  • slunicko2
    *

    Zápletka jak z prvorepublikové červené knihovny. 1) 24letý Josef Vinklář (zamilovaný svobodník Milan Pazdera) a jeho protipól 34letý Vlastimil Brodský (imperialistický agent Krejza) vedeni dosud nezkušenýma rukama 29letého Vojtěcha Jasného a 30letého Karla Kachyni (oba debutanti) předvedli, co mohli (moc toho nebylo). 2) Zábavnější bylo pěvecké vystoupení vojáků i (z dnešního pohledu) roztomile se blýskající oči třídních nepřátel.(24.7.2014)

  • igi B.
    odpad!

    Kachyňa & Jasný ala stalinissimo orwokolor :o)) - Ale jinak je to jen další agitační hnus ze socrealné rudo-černé kuchyně. Helenka je taková afektovaná a je to slečna mrcha (protože je přece) z města (jinak Irena Vágnerová, agentka s dvouletkou od síájsí či které ídeodiverzní centrály) - jasná ZÁPORNÁ postava, Milan pak je takový milý voják naivní, (přestože je) z města (asi proto, že žije chlapec s maminkou a rád by nějakou tu čisťounkou voňavou slečinku, žádnou soustružnici!) - jasná ROZPORUPNÁ postava, dále pak soudruzi velitelé a vojáčci odkdekud (co nakonec pomůžou, podrží a snad i vyhoní - ty nepřátele přece ;-)) - jasné KLADNÉ postavy... Nu a pak jsou tu ty HOVOROVÉ TABULKY - to je to hlavní, oč tu kráčí! Jó, to byla ta doba agentů a špiónů, kujónů plíživých imperialistických a nepřátel šťastných zítřků - a proti nim ruku v ruce >dělníci, rolníci a pracující inteligence< - soudruzi umělci - rejžizéři - herci - obzvláště viditelně... Jasné schéma jako Kléma, v barvě vyvedené, aby byly nejspíš dobře vidět ty rudý vejložky, nejen době poplatné - přímo době a straně v prdel lezoucí! Křečovité herecké výkony s vypoceně stupidními dialogy, ideologií smrdící scénář a rutinně mizerná režie. Prostě odpad - umělecký i lidský, zářný doklad toho, čeho všeho ta naše česká bolševisko-kultůrní fronta byla schopna! Tak nasssrat... :-((5.11.2006)

  • Gavin87
    **

    Krásně naivní, avšak pevně a bezelstně v lepší zítřky věřící Josef Vinklář je konfrontován s vypočítavostí a prohnaností cynické špionky Evy Kubešové. Můj úžas nad iracionalitou příběhu, v kterém Československo zřejmě představuje strategický modus operandi každého správného špiona, je střídán dětským nadšením ze skutečnosti, že Eva Kubešová má ve své ložnici stejné bakelitové rádio značky Talisman jako já.(10.8.2011)

  • Historik
    *

    Smutný začátek tvorby Kachyni a Jasného. Ani mi tak nevadilo, že je to dobová propagačně tendenční agitka. To jsem věděl. U toho se člověk někdy alespoń zasměje. Ale ono to navíc bylo nudné, bez jiskry, bez napětí. Přitom je u toho filmu označení dobrodružný, drama. To pozdější Král Šumavy má také podobné hrdiny - chrabré pohraničníky a zlé agenty převaděče, ale tam je skutečně i to dobrodružství i drama. Tohle bylo dost unylé.(6.11.2006)

  • Enšpígl
    **

    Né vždycky plány imperialistů zhatí naši vepři boubelatí, někdy je třeba čestně smýšlejících svobodníků naší lidově demokratický armády. Na film jsem se kvůli debutu dvou režisérských ikon pana Kachyni a pana Jasného a nestačil jsem se divit. Ani ne tak z hlediska režie, to je film veden docela dobře i když třeba hudba z toho čajíčku dělá úplný mega drama, člověk měl až pocit, že se Vlastimil Brodský chystá zase zabrat Sudety. Co však bylo až směšný, byly dialogy, takhle nemůže mluvit ani člověk co projel celej svět v tanku, fakt šlágr. Motivy postav stejně jako jejich vykrslení jsou značně odfláklý a jediný co jsme si užíval byla ta báchorka se kterou se tasila Helenka, aby mladýho lapila do svýho plánu.(30.8.2014)

  • - Jedná se o první hraný snímek obou režisérů. Brzy se však každý vydal zcela jiným směrem. (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace