Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když Georg ztratí svou práci jako uznávaný hudební kritik známého vídeňského deníku, skrývá to před svou ženou Johannou, která chce dítě. V nově získaném volném čase pomáhá bývalému spolužákovi s renovací zchátralé horské dráhy. Zároveň rozpoutá vendetu proti svému bývalému šéfovi, kterému se chce pomstít za vyhazov. Zprvu se jedná jen o drobné ničení majetku, ale postupně se jeho útoky zvětšují. Brzy se mu jeho spořádaný život zcela vymkne z rukou... (Das Filmfest)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (4)

Kmotr76 

všechny recenze uživatele

Taková průměrná komedie, jakých vyprodukují evropské kinematografie každý rok tucty. Ale zapamatováníhodné momenty to mělo, především pak ztřeštěný konec v zasněžených horách. Nejcennějším na tom je, že film docela přesně (ale samozřejmě trochu přehnaně) zobrazuje absurditu současného moderního městského života. ()

StaryMech 

všechny recenze uživatele

Myslím, že "Kmotr76" film podcenil. Mě ve svém režijním debutu Josef Hader zas jednou (po Murnbergerových detektivkách) přiměl k srovnání Vídně a Prahy, pro naši matičku nelichotivému. Abych byl konkrétní: co třeba takový Jaroslav Dušek - kdy ten místo pokusů stát se duchovním vůdcem národa natočí komedii, která na úrovni rozhodně ne průměrné oslovuje středoproud a stojí přitom na zemi (o překvapeních a zapojení hudby do děje nemluvě)? ()

Reklama

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

Když vás v padesáti vyhodí z práce, na jejímž úspěchu je vybudováno vaše dosti silné ego, rozletí se také všechny karty toho pomyslného křehkého domku vašeho života. Je pak jen na vás, jak se ke všemu postavíte. Ješitný a dosud velmi úspěšný Georg zapře celou událost před svým okolím a vlastně hlavně před sebou a stává se naivním nevyrovnaným dítětem s touhou po pomstě. Trpí však akorát on a jeho přítelkyně, kterou rychle se bortící život Georga strhává s sebou. Je pak otázkou, jak dlouho je tohle dětinské běsnění ještě zajímavým romantickým dobrodružstvím a kdy se překlopí ve zbytečné a zbabělé vykrucování se před odpovědností. Josef Hader podává snímek s humornou shovívavostí a nechává diváky tvořit vlastní náhled na motivy a jednání postav. Díky za to. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejčastějších „problémů“ současné filmové komedie a důvodů, proč narazit na skvělou čistou komedii z posledních let někdy znamená vytáhnout jehlu z kupky sena, co vnímám, bývá výstavba obsahu jen s velmi omezeným rozsahem komediálních scén filmu, který se ve finále stává víc dramatem. Jenže komedie je pak ve výsledku málo a naroubované drama ve spojení s komediálním rámcem často neosloví. Tak jsem si přál dostat od Josefa Hadera něco jiného, mám rád Hadera jako herce, vím, že se často na svých předchozích komediích podílel autorsky jako spoluscenárista a do jeho režijní prvotiny jsem vkládal dost nadějí, ale žel.. názorově se musím přidat ke Kmotrovi76: i za mě je to v rámci žánru a současné produkce až tuctový průměr s několika nezapomenutelnými vtipnými scénami, obklopenými však spoustou vaty. To jsem čekal od Hadera pořádnou černohumornou jízdu, jak tomu bylo ve Věčném životě. Nakonec jsem se jí v poslední třetině plně dočkal s tím, že roztodivné smolařské eskapády hlavního hrdiny v pokusech o pomstu (ta zimní honička je vážně něco! :o)) jsou tu neustále přerušovány mdlými plky vedlejších postav v podání nezáživných herců. Párkrát jsem se zasmál a Hader alespoň jako herec film udržuje nad vodou, když už v mých očích jako režisér selhal, ale až příliš často začne mizet mimo dění před kamerou. Jestli měl film s často vážnějším laděním dojít snad i k poselství, žádné ke mě nedorazilo. [55%] ()

Galerie (38)

Zajímavosti (1)

  • Celosvětová premiéra proběhla 11. února 2017 na filmovém festivalu v Berlíně. (ČSFD)

Reklama

Reklama