Režie:
Paul SchraderScénář:
Paul SchraderKamera:
Alexander DynanHudba:
Brian WilliamsHrají:
Ethan Hawke, Amanda Seyfried, Philip Ettinger, Michael Gaston, Cedric the Entertainer, Victoria Hill, Bill Hoag, Elanna White, Kristin Villanueva, Erica Fae (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Ernst Toller (Ethan Hawke) je nešťastný kněz z malého historického kostela na severu státu New York, jehož život se radikálně změní po setkání s Mary (Amanda Seyfried) a jejím manželem Michaelem, labilním ekologickým aktivistou. Prázdný kostel a stále silnější pocit, že svět se řítí vstříc katastrofě, Tollera donutí pustit se do nebezpečného podniku s nadějí, že se mu konečně podaří získat zpět nahlodanou víru a naplnit své poslání – napravit křivdy, které se kolem něj dějí. (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (150)
Jeden z tých filmov, pri ktorých hrozí, že zostanú nedocenené a ponúka k tomu hneď niekoľko dôvodov. Statický dej, prílišné duchovno, nejasný význam, variabilný výklad....Mňa práve toto všetko na tie dve "nudné" hodiny prikovalo do stoličky. Pre mňa to bola nielen vizuálna, ale aj myšlienková krása, ktorá na mňa z tohto filmu sálala a vyvolala waw efekt, ktorý pri filmoch prežívam skutočne už len málokedy a som si na 100% percent istá, že v krátkej dobe si dám vopáčko. Zúfalstvo a nádej, teda najnovší cz preklad názvu filmu (nazvala by som ho mega spoilerom) by si mali niekoľkonásobne za sebou prečítať všetci, ktorým sa bude zdať, že tento film z nejakého dôvodu nepochopili. ()
Pozérská mudrovina. A to jsem od scénáristy Taxikáře a Posledního pokušení Krista čekal něco lepšího. First Reformed je určitě pečlivě natočený snímek, jehož první třetina zaujme svou melancholickou a vtahující atmosférou, bizarním stylem vyprávění, plus i kvalitní formou dialogů. Schrader se ale evidentně do té své oblíbené pitoresknosti přespříliš zakoukal, výsledkem je pak úmorně nudný film, který na diváka chytračí svým těžkým poselstvím, ale velký efekt to věru nemá. Nebo alespoň na mě ne. Depresivní těžký filmy mi nevaděj. Ale hrome, nemůžu u toho usínat. Ani to poukazování na ekologickou problematiku nepůsobí nejvěrohodněji, to si raději pustím Princeznu Mononoke, kde s tím odvádějí daleko lepší práci. Hawke ale bezvadnej. Plus některé jeho sólo scény měly šťávu. Jinak ale nic moc. Pokud jste snímek viděli a nepochopili onen zvláštní konec, nevěště hlavu. Ne všechny věci, které jsou těžké na pochopení, musí být nutně chytré. Průměrné 3* ()
Herecká epopej Ethana Hawka, která s drtivou syrovostí ukazuje, že peníze jsou mocnější než lidské přesvědčení, ideály a samotné náboženství. First Reformed rovněž nabídne skvěle soustružený scénář, který výborně buduje napětí, což v kombinaci s originálním soundtrackem vytváří hutnou a vtahující podívanou plnou skrytých metafor a do očí bijících poselství. Rovněž musím poznamenat, že herecký výkon Amandy Seyfried se řadí k velkému nadprůměru. A konec? Zdá se, že většina uživatelů zde je příliš přízemních a nedokáží ocenit hloubku tohoto díla. No, jejich škoda. „Wisdom is holding two contradictory truths in our mind, simultaneously, Hope and despair. A life without despair is a life without hope. Holding these two ideas in our head is life itself.“ ()
(7/10). Miluju filmy od společnosti A24. Jsou nezávislé, pokaždé o něčem jiném, ale hlavně jsou brutálně originální. V tomhle tyto filmy nikdy nezklamou. Ani First Reformed tomu nebyl výjimkou. Byl sice na Vánoce až moc depresivní, ale to je moje chyba, že jsem se do něj pustil zrovna dneska. Film se mi moc líbil. Pomalé dialogy a záběry plné skrytých a originálních nápadů. Ethan Hawke v roli pastora předvedl úctyhodný výkon a nemluvě o jeho výrazu, který vás dokázal přikovat o obrazovce. Jediné nedostatky vidím v závěru. Myslím si, že diváci si po přistoupení na režisérovu hru, zasloužili mnohem víc a mě se zmocnil opravdový smutek po závěrečném střihu. Ale to byl možná účel. Vyvolat ještě větší pocit beznaděje. ()
Nakrútiť viac menej voľný remake Denníka vidieckeho farára, zasadiť ho do dnešnej doby a do hlavnej úlohy dať hollywoodskeho fešáka znie ako autorská sebevražda, už len z tohto pohľadu je film veľkým Schraderovým víťazstvom. V stále komplikovanejšej dobe nie je vôbec jednoduché na ňu aplikovať riadky Biblie a už vôbec nie hľadať v starých textoch odpovede. Z tohto pohľadu je nutné oceniť skvelý distribučný názov. Potom niet divu, že si ako duchovný začnete písať denník. A jete a pijete zhruba to, čo váš predchodca vo francúzskom filme. Nezblázniť sa je v podstate zázrak a Ernst zrovna ako vyrovnaný chlapík nepôsobí. Ťažký, ale zároveň bez problémov sledovateľný film patrí medzi to najartovejšie, čo americká produkcia v posledných rokoch ponúkla, i keď ide o koprodukciu. ()
Reklama