poster

Dvojitý milenec

  • Francie

    L'amant double

  • anglický

    Amant Double

  • anglický

    The Double Lover

    (festivalový název)

Drama / Thriller

Francie / Belgie, 2017, 107 min

Režie:

François Ozon

Předloha:

Joyce Carol Oates (kniha)

Scénář:

François Ozon

Kamera:

Manuel Dacosse
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Filmmaniak
    ****

    Dvojitý milenec vypráví o psychologických kořenech sexuálních fantazií psychicky komplikované mladé ženy a zároveň je to sofistikovaná pocta Sestrám Briana De Palmy, Cronenbergově Příliš dokonalé podobě a Rosemary má děťátko Romana Polanského, plná odkazů a dvojitých významů. V souvislosti s motivem dvojčat si Ozon zřejmě oblíbil i dělení obrazu, osově symetrické záběry a zejména pak zrcadla, která cpe do každého třetího záběru, aby dostatečně upozornil na iluzivní hru s divákem, jíž se dopouští od samého začátku. Hraje si s hranicí mezi realitou a fantazií, provrtává se do niterných pochodů v mysli hlavní hrdinky a sype z rukávu rekvizity i zbrklé dějové zvraty, které lze v některých případech lehce interpretovat, leckteré vyžadují k analýze dost pozornosti a přemýšlení a jiné pravděpodobně jen matou. Ve výsledku ale Ozon selhává ve vyprávění poslední třetiny, která působí překombinovaně a chaoticky, stírá se v ní napětí ve vztahu mezi postavami a závěrečná pointa psychologickou rovinu akorát ještě víc komplikuje. Béčkový námět původně knižního thrilleru s erotickými prvky se režisérovi sice podařilo povýšit na umělecké evropské psychologické drama, které vypadá jako Padesát odstínů šedi ve verzi pro náročné a přemýšlející diváky, ale i těm se beztak do paměti nejvíc zaryje jeden jediný záběr - a to hned z úvodu filmu.(11.7.2017)

  • Streeper
    ****

    52. KVIFF - Tenhle film bych označila asi jako nejlepší film, který jsem na festivalu viděla. Chtěla jsem ho vidět už když jsem si přečetla popis a taky o něj byl veliký zájem. Už od začátku je to hodně zajímavé a napínavé. Převážně hlavní postava mi přišla zajímavá, hlavně její způsob myšlení. Konec je bohužel předvídatelný a bohužel ne moc vysvětlený, ale to u festivalových filmů bývá, ale i tak jsem byla z tohoto filmu nadšená.(5.7.2017)

  • kajas
    ***

    Po loňské "Elle" jsem se setkala s dalším zástupcem současné francouzské kinematografie. Ozonovo dílo mi některými prvky (manipulativní hlavní hrdinka, otevřenější erotické scény) "Elle" připomnělo, první polovina snímku dokázala zaujmout působivým snímáním (točité schody, zrcadlová hala) i dějovou linkou, ve druhé polovině už se ale bizarnost lepila na bizarnost a hra s publikem zamotala hlavu nejednomu divákovi v sále Puppu.(3.7.2017)

  • Enšpígl
    ***

    Frantíci se od pradávna sexu nebojí, takže i tady ten kousek co se sexu týká nebude patřit mezi filmy, který se stane v Saudský Arábii hitem číslo jedna. Pokud jde o jiné filmové složky než je erotika, tak musím vynadat Rombimu, protože jeho hudba až příliš napovídala vyznění scény. Herecky vše v pořádku, oba hlavní představitelé mají charisma a když už tam bylo tolik šuku tak byla i znát jistá chemie mezi nimi. Ospalý úvod, nahradí solidní thilerrový děj a mírně přehrocené finále, nutno říct že ke konci už jsem se v bratrech taky naprosto ztratil. Na závěr bylo solidní baf a pak hajdy do hajan a přemýšled nad tím, zda ještě někdy uvidím přes celý plátno vnitřek vagíny.(13.7.2017)

  • Vědma
    ***

    Ty tři hvězdičky dávám za to, že aspoň z počátku film dokázal vtáhnout do děje, který se ale postupem stával ne dějem, ale zmatkem, nad kterým se dalo jenom kroutit hlavou. Nevím jestli hlavní hrdinka byla hloupá nána a cvok, jak konec konců zaznělo, anebo jenom cvok, ale v každém případě mi byla silně nesympatická. Jako téma dobré, ale spoustu věcí si divák musel domýšlet, což by nevadilo, kdyby to vůbec šlo.(31.8.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace