poster

Dvojitý milenec

  • Francie

    L'amant double

  • anglický

    Amant Double

  • anglický

    The Double Lover

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Dvojitý milenec

    (festivalový název)

Drama / Thriller

Francie / Belgie, 2017, 107 min

Režie:

François Ozon

Předloha:

Joyce Carol Oates (kniha)

Scénář:

François Ozon

Kamera:

Manuel Dacosse
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kajas
    ***

    Po loňské "Elle" jsem se setkala s dalším zástupcem současné francouzské kinematografie. Ozonovo dílo mi některými prvky (manipulativní hlavní hrdinka, otevřenější erotické scény) "Elle" připomnělo, první polovina snímku dokázala zaujmout působivým snímáním (točité schody, zrcadlová hala) i dějovou linkou, ve druhé polovině už se ale bizarnost lepila na bizarnost a hra s publikem zamotala hlavu nejednomu divákovi v sále Puppu.(3.7.2017)

  • cmuchalprvni
    ****

    Nepovažuji sice děj filmu za realistický, ale tentokrát neuberu na hodnocení výrazným způsobem, poněvadž jsem se během celého filmu neskutečně bavil. Zkritizoval bych malinko stopáž, která kdyby byla zhruba o 10 min kratší, zhlédnutí by bylo ještě lepší! Hned na začátku mi nesedělo jednání Chloé, bezmezně důvěřující lékařce, tvrdící ji, že její břišní bolesti souvisí s psychikou, a proto se jí zdá indikace ultrazvukového vyšetření zbytečná. Dále se mi její povaha zošklivěla flirtováním s psychologem. Další její slabostí bylo, že se nechala partnerem omezovat ohledně kočky, jež nemohla fungovat stejně jako, když bydlela s Chloé sama. Oceňuji pestré vykreslení šílené fantazie, kterou Chloé trpěla, i když snímek pukal ve švech explicitními scénami, občasnou brutalitou, vášnivými hádkami a v neposlední řadě poutavými architektonickými skvosty, v jejichž okolí nebo přímo v nich se postavy pohybovaly. Intenzivně se mě dotkla scéna, kdy Chloé navštěvuje bývalou milenku jejího přítele a především okamžik, kdy matka zmíněné ženy pozná, že Chloé si zahrává, zná oba muže a podobně jako její dcera je jejich "obětí". Maximální hodnocení nedávám kvůli nevyužitému potenciálu soundtracku, jenž občas plyne sice elektronickými beaty, které obzvláště k závěru jsou použity geniálním lekacím způsobem, ovšem po zbytek průběhu Dvojitého milence můžeme slýchat jen vážné smyčce a nic jiného, co by zdůraznilo schizofrenní dojem hlavní hrdinky!(16.7.2017)

  • POMO
    ***

    Zbytočne moc sa tu chce Ozon podobať De Palmovi s Cronenbergovými koreňmi (Dead Ringers). Cez psychologicky dobre rozohranú milostnú trojku s atraktívnym obrazom (tie zrkadlá sú proste super) sa totiž dopracuje iba do thrillerovej hračky s pointou, v ktorej vyšumí do prázdna rastúci konflikt medzi postavami - teda to, čo robilo film zaujímavým. Slabšie francúzske dvojča v žalúdku svojich dominantných kanibalských dvojčiat. S divácky atraktívnou dávkou sexu. Úvodný záber kamery, vyliezajúcej z vagíny, si na kino plátne nemůžete nechat ujsť.(26.6.2017)

  • Enšpígl
    ***

    Frantíci se od pradávna sexu nebojí, takže i tady ten kousek co se sexu týká nebude patřit mezi filmy, který se stane v Saudský Arábii hitem číslo jedna. Pokud jde o jiné filmové složky než je erotika, tak musím vynadat Rombimu, protože jeho hudba až příliš napovídala vyznění scény. Herecky vše v pořádku, oba hlavní představitelé mají charisma a když už tam bylo tolik šuku tak byla i znát jistá chemie mezi nimi. Ospalý úvod, nahradí solidní thilerrový děj a mírně přehrocené finále, nutno říct že ke konci už jsem se v bratrech taky naprosto ztratil. Na závěr bylo solidní baf a pak hajdy do hajan a přemýšled nad tím, zda ještě někdy uvidím přes celý plátno vnitřek vagíny.(13.7.2017)

  • poz3n
    ***

    Xtá variace na filmový archetyp Rosemary má děťátko a jeho různé variace. Zajímavé je, že typický zlomový moment, kdy si hlavní hrdinka ostříhá vlasy (Rosemary má děťátko, Ďáblův advokát, Zmizelá atd.) probíhá ihned na začátku a Ozon se tak o jeho sílu dobrovolně připravuje, ačkoliv ho do filmu zařadil a ctí ho tak jako jakýsi žánrový princip, který musí být přítomen. Marine Vacth celý film vizuálně táhne a díky tomu se asi nudit nebudete. Nicméně Ozon se postupně scenáristicky zaplétá víc a víc sám do sebe a vše zachraňuje nadměrnou přítomností sexuálních hrátek. Je tak celkem jasné, že Dvojitý milenec je jen taková křehká hříčka, kterou nelze moc podrobně zkoumat, jinak by se totiž mohla rozpadnout na kousky. Jako guilty pleasure thriller proč ne, nový Polanski to však rozhodně není. 6/10(29.10.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace