Reklama

Reklama

Maska démona

(festivalový název)
  • Itálie La maschera del demonio (více)
Trailer

Obsahy(1)

Úvod filmu - jednoho z nejcitovanějších hororů všech dob - představuje rafinovanou hru režiséra s divákem. Pomocí kamery se nás tvůrce snaží přesvědčit, že jsme to právě my, koho zavádí na popravčí hranici ve středověkém městečku v Moldávii. Skupinka vesničanů v čele s hrozivým inkvizitorem se pokouší upálit mladou čarodějnici. V okamžiku, kdy hranici začne stravovat oheň, nebe se zatáhne a déšť uhasí plameny. Divák uvězněný pod titulním mučícím nástrojem, originální to masky, může pokračovat dál. Totéž místo v současnosti: Doktor Choma Kruvajan a jeho asistent Andrej Gorobek přijíždějí navštívit princeznu Katiu. V kraji stále přetrvává legenda o takzvané Černé neděli, kdy „Satan chodí volně po zemi". V tento den se čarodějnice mstí svým pronásledovatelům. V podzemní kryptě se probouzí dávná oběť. (Letní filmová škola)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (96)

Kusko.t2 

všechny recenze uživatele

Mario Bava a jeho hradná hororová klasika prispela k rozvoju talianskeho hororu, ktorý neskôr prešiel z monumentálnych exteriérov do civilnejšieho prostredia s pridaním extrémnej brutality a nechutností. Koniec koncov 70te a 80te roky sú toho príkladom. Mario Bava pestrofarebne (aj keď v čierno bielej) vykresľuje tentoraz príbeh z dávnych čias, kedy ešte čarodejnice znepríjemňovali svet ľudí. Skutočná čarodejnica, ktorú krutým spôsobom v úvode filmu potrestajú a pochovajú do hradnej hrobky, sa stáva zabudnutou, vysušenou rekvizitou, o ktorej vie len málokto. Jednej hmlistej noci sa však prebúdza k životu! ()

Seabeast 

všechny recenze uživatele

Málokterý hororový biják ze současné produkce se může pyšnit takovouhle magickou atmosférou! Už parádní a vtahovací úvodní scéna je toho jasným důkazem. Ono takové zatloukání masky s ostnama na své vnitřní straně má něco do sebe. Ufff... Rafinovaná kamera, vystavění scény, kostýmy, použití nasvícení a spousta dalšího, na vás dýchne silným mrtvolným nádechem, který si budete dlouho pamatovat. Jsem si jistý, že na svoji dobu musela Maska démona způsobit spoustě lidem při sledování nemalý šok a v jistém slova smyslu, dokáže šokovat i dnes. Jasně, že tu máte scény nad kterými se díky své naivitě pousmějete - viz třeba útok netopýra v ruině. Ale i přesto se jedná o starý a zářící hororový klenot z italské kinematografie. Bez černo-bílé si tento silný gotický horor vůbec nedovedu představit. Bravo pane Bava! ()

Reklama

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Ten začiatok bol démonický a veľmi strašidelný a ako jej pribili tú masku nielenže to bolo posobivé ale hlavne efektné.A ten hlas co sprevádzal celý film bol neskutočne mrazivý a tu sa veľmi hodil a dotváral ešte silnejšiu atmosféru.A to prostredie bolo strašidelno-nepríjemno temné a ten čierno biely nádych bol úchvatný a ani by som si to nevedel farebne predstaviť.CÍTIM PRÍTOMNOSŤ STRACHU A SMRTI,to bola pasáž z filmu a to som cítil aj ja pri tomto filme.Hádam najlepší gotický horor aký som videl,tento film má vtiahol do svojej temnej krajiny.M.Bava stvoril legendu.Neskutočne mrazivý,neskutočne atmosferický a totálne strašidelný. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Těžko si představit hororovatější horor. Vytí a fičení větru, mlžné opary, hroby a hrobky, staré hradní sídlo uprostřed temného lesa, gotické interiéry, hrůzná čarodějnická kletba, maska Satana, zhlínyvstalý temný kníže, od přírody vampýrsky démonický zjev Barbary Steele... Ano, zastaralo to, ale po vizuální stránce je to pořád žrádlo, a zkrátka ukázkový hororový old school. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Přestože se Bava inspiroval Gogolovým Vijem, ze snímku samotného to není téměř poznat. Z povídky si bere názvosloví a základní myšlenku o čarodějce a její cestě za pomstou. Je to škoda, v Italově podání by se Vij mohl vyjímat. Navíc scénář, ze kterého zde Bava vychází je značně naivní, a to bohužel i v porovnání s ostatní soudobou tvorbou. Částečně to zachraňuje úchvatná vizuální stránka, která vyráží dech i (nebo snad právě) v současné přetechnizované době. Ohromné interiérové prostory zaujmou nejen svou čistotou a čistotou snímání. Láska k filmu a pevná kameramanova ruka tu jsou cítit z každého záběru. Je škoda, že kvůli prostoduchosti není možné se do snímku naplno ponořit a stát se jeho součástí. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (12)

  • Natáčelo se od 28. března 1960 do 7. května 1960. (Chatterer)
  • Barbara Steele dopředu neviděla scénář. Všechny repliky se učila během natáčení. (Chatterer)
  • Scénář napsali Ennio de Concini a Mario Serandrei. (Chatterer)

Reklama

Reklama