Reklama

Reklama

V přístavu

  • USA On the Waterfront (více)
Trailer

Bývalý boxer Terry Malloy (Marlon Brando) se klidně mohl stát šampiónem, místo toho ale dře pro Johnnyho Friendlyho (Lee J. Cobb), předáka ve zločinem prolezlých docích. Když Terry nevědomky zaviní smrt jednoho ze vzpurných dělníků, pronásleduje ho pocit viny. Ale až láska k Edie Doyle (Eva Marie Saint), sestře zabitého muže, Terrymu ukáže, jak hluboko padl. Pak násilnou smrtí umírá i Terryho bratr Charley (Rod Steiger), protože odmítal vlastního sourozence zavraždit, a Terry se rozhodne Friendlyho zločinecké impérium rozbít. Nezapomenutelné drama o Terryho vykoupení patří mezi nejuznávanější filmy všech dob. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (142)

Slasher 

všechny recenze uživatele

Sociální drama z přístavních doků tehdejšího New Jersey, kde se vykořisťovaní dělníci bojí postavit na odpor odborářské mafii. Brando stojí v čele kvalitního hereckého obsazení, v roli bývalého boxéra a současného "protekčního pracanta", který řeší zcela zásadní morální dilema. Od křiváckého úvodu, přes milostný střed až po hrdinsky vyhrocený závěr je to poctivý a zaujímavý biják. ()

sulimo 

všechny recenze uživatele

Výborné drama a ve své době něco mimořádně převratné už jen způsobem Marlonova hraní a odvážnou ukázkou násilí. Drama které není černé a bílé, ale šedé.....Drama, které se nesnaží o nějaké veliké inelektuální poselství, ale spíš o ukázku reality a lidského strachu, který v mezních situacích rodí hrdiny, kteří však nemají vlastnosti supermanů, kteří mají a dělají chyby a někdy neví, na jaké straně barikády by vlastně měli být...... ()

Reklama

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Měl jsem za to, že V přístavu je drama jednoho muže, který "mohl někým být". Ale rozhodně mě nenapadlo, že se závěr filmu promění v naivní levicovou báchorku o těch hodných dole, a těch zlých nahoře. Ono to vůbec celé působí dojmem, jako kdyby si Kazan zpytoval svědomí za tu slavnou bonzáckou aféru. Zde je výpověď Terryho Malloye brána jako statečný čin, díky kterému padne prohnilá, zkorumpovaná garnitura ovládající odbory a utlačovaní dělníci budou zase moci volně dýchat. Neříkám, že je to špatně, paralela s Kazanem samotným tomu ale dodává jiný rozměr. Nicméně po formální stránce film nepůsobí ani trochu zastarale, možná jenom ta burácivá Bernsteinova hudba mohla být o něco civilnější. A Brando, nejlepší herec své generace, podává další ze svých jedinečných výkonů, v Tramvaji do stanice Touha byl ale ještě o něco lepší. Oscara za hlavní herecký výkon měl dostat právě tehdy. ()

major.warren 

všechny recenze uživatele

V přístavu Elii Kazana je mimořádně významné sociálně-kritické drama, kterým režisér a scenárista Budd Schulberg přenášejí na plátno skutečné události i vlastní pohnuté zkušenosti z období v Americe vrcholícího Mccarthismu (kolektivní pokrytecké hysterie), které pak navždy silně poznamenali jejich profesní i osobní životy. Kazanovi se podařilo nalézt přirozenou paralelu mezi osudovým pochybením a dramatickým příběhem Terryho Malloye, který se navzdory přesile a tragické ztrátě bratra (Rod Steiger) tvrdě postaví zločinnému uskupení předáků (Lee J. Cobb), čímž Kazan své jednání sice přímo neospravedlňuje, ale upřímně se za něj staví a určitým způsobem jej vysvětluje. V přístavu stojí na nezapomenutelném hereckém projevu Marlona Branda, který v roli Terryho Malloye předvádí jeden ze svých nejlepších výkonů. Zvláštní úlohu v Terryho snaze o vykoupení pak představuje Karl Malden v roli otce Barryho, který je sice nepřímým, přesto však stejně silným a odhodlaným bojovníkem proti zlu, které v přístavu panuje, a také Eva Marie Saint, představující sestru člověka, jehož smrt si Terry dává za vinu. V přístavu je výjimečný film, který má hodně co říci i dnešním divákům, nesnaží se zalíbit, zbytečně nemoralizuje, jasně vystihuje boj jedince se společností, konkrétně se zkorumpovanými mocipány, a zcela po právu se stal klasikou americké (i světové) kinematografie. ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Když byl ten film novej, tak musel asi působit mmnohem lepším dojmem, než dnes. Dnes už ničím nepřekvapí. Víte, jak to dopadne i ten meziděj. Takže zub času na tom zanechal šrám v podobě nudy a předvídatelnosti. Marlon Brando jako mladičká mlátička je to jediný, co mě na tom zaujalo. A taky ti holubi (ne z nosa). Jinak průměr. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (35)

  • Slavná scéna na zadním sedadle taxíku vznikla díky improvizaci Marlona Branda a Roda Steigera. Podle scénáře měl Steiger Branda z taxíku vytáhnout a namířit na něj pistoli. Brando ale řekl Kazanovi, že nevěří tomu, že by něco takového udělal bratr bratru. Kazan nakonec s návrhem souhlasil a celý Brandův monolog o zkaženém dětství byl improvizovaný. (Cimr)
  • Harmonogram natáčení musel být přizpůsobený Marlonu Brandovi a jeho psychiatrovi,kterého musel navštěvovat v jeho ordinaci na Manhattanu. (J.A.K.)
  • Jediný film, který nebyl muzikál, pro který složil hudbu Leonard Bernstein. (Kulmon)

Reklama

Reklama