Reklama

Reklama

Dark River

Trailer

Obsahy(1)

Po smrti svojho otca sa vracia  Alice (Ruth Wilson) späť do svojej rodnej dediny, na farmu, o ktorú sa stará jej brat, aby si tvrdila právo na jej nárok a vlastníctvo. (sochoking)

Videa (1)

Trailer

Recenze (23)

Plaque odpad!

všechny recenze uživatele

Strašne artovo sa tváriaca kokotina! Hodina a pol sa vliekla ako celý deň, pri sledovaní mindrákov jednej vidláčky a jej brata tragéda sa za celý čas nič zaujímavé neudialo. Predvídateľné scény pôsobili ako nudná výplň v príbehu, ktorý nemal nič, ani - originálnosť, nápad, výnimočnosť ani netradičné spracovanie. Tisíc krát požutý námet vyrovnávania sa s pedofilnými chúťkami vlastného otca sa zadrhával na absolútne zbytočných scénách - a la britská kuchárka a príprava paprikášu s detailným postupom vykuchania králika. Tento film bol samá vata! ()

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Když tak čtu některé komentáře, úplně se mi z nich motá hlava. Silný, ponurý příběh, zacyklený v dávné minulosti? To jako vážně? Pro mě je největším problémem, že jsem mu prostě a jednoduše nevěřil. Ruth Wilson nějak extra nemusím, Sean Bean řekne asi jen dvě věty a filmový bratr v podání (asi) Marka Stanleyho mě hrozně štval. Samozřejmě výkonem. Ale to bych ještě přežil i chatrný scénář, který absolutně neví, co chce. Ale konec ne.Ten byl přeplácaný jak silvestrovská oslava. Ještě teď mi je z něj zle, tak proto dvě a půl. A pokud můžu doporučit mnohem lepší, sourozenecké drama tak Ďábli a nebo Deltu, na tohle se pokusím co nejdříve zapomenout. ()

Reklama

Mlle 

všechny recenze uživatele

Jsem milovník všech atributů ve snímku uplatněných – drsné přírody, irského počasí, života na farmě, samotářství, rozplétání těžkosti osudů… Film bezesporu velmi povedeně navazuje na tradici rurálních rodinných dramat (např. The Field, 1990, Oxen, 1991, u nás Je třeba zabít Sekala, ad.). Snahu představit realistickou sondu do životního osudu utvářeného zde z velké míry specifickým prostředím vnímám jako dnes už bohužel velmi neobvyklý, a proto překvapivý pokus přenést hloubku stigmatu starých rodinných tragédií do aktuálních poměrů. To mi dělá velkou radost – takto unitární, vrcholně hluboké příběhové linky dnes nejsou v módě a autorka jimi z hlediska přijetí publikem jistě dost riskuje. Nabízí maximálně životný obraz naznačující kontinuitu lidských starostí bez ohledu na modernitu, která by se vždy ráda tvářila jako něco zoufale jiného, od minulosti odtrženého a s ní nesouvisejícího. Performance jsou skvělé, oba protagonisté se hlavních postav ujali se stoprocentním výsledkem a realističnost kamery i režie při zachycování materiálních detailů jako východiska pro náladu a genius takto odtrženého života, evokujícího pro změnu nejblíže asi Wuthering Heights od Andrey Arnold z roku 2011 v hlavní roli s Kayou Scodelario, je doslova neodolatelná. To vše uchvacuje a uvádí do hloubek příběhu velmi silně. Ale příběh sám překročil tu subtilní linii, která ho chrání před relativizací vlastní výpovědi. Zatímco v The Field šíře a hloubka tragédie odpovídají své době, takže nevzbuzují pochybnost ve svém rozměru, příběh v Dark River se odehrává v 21. století, ve státě a ve světě, kde se o problémech mluví, člověk naopak téměř nemůže uniknout tomu, aby s nimi nebyl sám. To je možná na hraně, avšak stále v rámci potřeb filmové licence. Pomyslnou linii autorka překračuje až akcelerovaným finále, navíc trochu zkratkovitým, jako by příběh bylo třeba rychle uzavřít. Právě na této lince, zůstane-li zachována, získávají příběhy svůj nejmocnější a nejsdělnější imprint, právě tady vzniká drama, jež z myslí už nikdy nevymizí. Nepřekročit ji ve směru k vlastní karikatuře či zlehčení se tu myslím úplně nepodařilo. Jinak bych ale váhala mezi třemi a čtyřmi hvězdami, protože v obklopení soudobou produkcí vnímám tento snímek jako unikátní světlo na kupce bahna. Clio Barnard zaujala, určitě se budu pídit i po jejích dalších filmových počinech. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Intenzívna súrodenecká dráma z prostredia upadajúcej farmy. Brat a sestra nedokážu zmeniť desivú minulosť, ale zanechala v nich pocit smútku, hnevu a strachu. Obaja nedokážu komunikovať, v tomto je snímok veľmi silný. Tých silných momentov je však oveľa viac, minimalistická hudba, pôsobivá statická kamera, šikovné prestrihy udalostí z prítomnosti a minulosti a v neposlednom rade vynikajúce herecké výkony. Tento film je ponurá rodinná dráma, ktorá vyžaduje divákovu pozornosť a takto ju treba brať. ()

DonBraso 

všechny recenze uživatele

Pro všechny pastavce,milovníky ovcí a artových filmů.Po filmu Sobecký obr,který byl zas pro správný koňáky,tu máte meeeee pomalu nekonečně.Do toho již klasický příběh,protknutý flashbackem,ve kterém hraje Sean Bean,až by ho tam jeden nepoznal milovníka.Příběh ve finále nesmyslně graduje a vyjde tak nějak do duše naprázdno,ale u těhle snímků je to vlastně tradiční hodnota.Důraz byl vždy kladen na postavy ve filmu a dvojice sestra bratra tu funguje na jedničku.Ruth Wilson si pamatuju ze seriálu The Affair a důkazem jest,že holka umí hrát.Jak jsem psal už na začátku,je tu oveček tolik,že se pomalu půjdete ostříhat i Vy. Farma co je na konci s dechem,kdy se Alice vrací domů za bratrem,aby kvůli úmrtí jejich otce,převzala otěže statku je na papíře solidním scénářem.Pravda je,že začátek moc nebaví a začne pomalu divák z toho mekat jak ovce,ale postupem se stupňuje jakési napětí mezi dvouma,který spojuje pouto.V tomhle snímek exceluje a ten vývoj je fakt realisticky podaný. ()

Galerie (16)

Související novinky

Filmový festival v Torontu udělil ceny

Filmový festival v Torontu udělil ceny

18.09.2017

Filmový festival v kanadském Torontu letos svým návštěvníkům přinesl na plátnech kin 339 filmů během jedenácti dnů. A zde vám jako tradičně přinášíme přehled hlavních vítězů. Cenu diváků pro nejlepší… (více)

Reklama

Reklama