poster

The Florida Project

  • Česko

    Florida Projekt

  • USA

    The Florida Project

  • Slovensko

    The Florida Project

  • Kanada

    The Florida Project

  • Nový Zéland

    The Florida Project

  • Velká Británie

    The Florida Project

  • Austrálie

    The Florida Project

Drama

USA, 2017, 111 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • emma53
    ****

    Ale aby jste se nemýlily, já bych oběma holkám šoupla pár přes prdelku. Svět je holt někdy na draka a já doufám, že se z toho nějak vylížete, protože takhle by to tedy nešlo. Sean to točil po svém, s barvičkama pomalu jak Almodóvar, ale Florida přece musí hýřit barvami, alespoň v mých představách ano.(19.1.2018)

  • Chrustyn
    ****

    Dospělé záležitosti, očima malých dětí v odpudivém prostředí zaplivaného motelu kousek od Disneylandu. Překvapivě kvalitní film, o nezodpovědné matce a její malé dceři, kteří sice mají hluboko do kapsy a každý den nový problém, ale přesto jsou spokojené a každý den si dokáží užít. Ale samozřejmě to nemůže mít dlouhého trvání. Film nemá pevně stavěný příběh a je to spíše sled na sebe navazujících epizod, kterými nás provází výborní herci v čele s úžasným Willemem Dafoe v jedné z jeho nejlepších rolí.(2.12.2018)

  • vurhor
    ****

    Ve své podstatě velice smutný film, jehož žal se ale skrývá pod maskou velmi milé a úsměvné atmosféry, to zejména díky kouzelným scénám s hlavními dětmi, které byly opravdu k sežrání (A někdy teda i na zabití, co si budeme povídat). Prolínání nevinného dětského života plného srandy a radosti s nezáviděníhodným a lehkovážným životem mladé matky je tématem, jehož implementace do filmu není vždy jednoduchá. Floridě se to ale daří báječně. Vynikající scénář a kamera skvěle podtrhávají melancholicky hezkou atmošku, přičemž pár těch utahanějších scén to tolik nekazí. A Dafoe tu byl výbornej, to jako fakt. Docela škoda, že se film nedočkal větší pozornosti, rozhodně by si ji totiž zasloužil. Průměrné 4*(17.6.2018)

  • HellFire
    ****

    Portrét svobodné matky samoživitelky, která žije se svou dcerou v levné motelu na Floridě poblíž Disneylandu. Film je rozdělen do dvou rovin, kdy sleduje příběh z pohledu dětí a na druhou stranu z pohledu života dospělých, kteří musejí řešit záležitosti každodenního života. Je to v podstatě taková krátká epizoda ze života lidí v motelech, neměl jsem pocit, že sleduji film. Silný konec, kdy sociálka odvádí Moonee od její matky je velmi dojímavý.(20.1.2018)

  • Matty
    *****

    Film založený na rozporu mezi dětskou a dospělou perspektivou, mezi dvojicí paralelně existujících, ale zcela odlišných světů. Baker tohoto rozporu využil jako řídícího prvku vyprávění. Průniky „dospělých“ problémů do bezelstné dětské reality vytvářejí dramatické napětí, posunují děj a rytmizují vyprávění. Mikropříběhy dospělých se po většinu času nacházejí na okraji zájmu, což odpovídá dominujícímu dětskému hledisku. S problémy dospělých jsme ovšem obeznámeni dost, abychom chápali motivace postav i dějové zvraty. ___ Dětskému hledisku odpovídá také stylizace snímku. Realistické scény, ve kterých se nízko držená, dětské vidění světa napodobující kamera snaží udržet tempo s mladými herci, jsou prokládány pečlivě komponovanými statickými záběry, připomínajícími svými barvami pop-art. Výrazné barvy, nápisy jako „Magic Castle“, „Futureland“ nebo „Seven Dwarfs Ln.“ a výstřední lokace proměňují zpustošené okolí zábavního parku v jednu velkou hrací plochu, jak jej vnímají a využívají také děti. Vytvořily si svůj vlastní magický svět, který ale není dlouhodobě udržitelný a trhliny, které se v něm objevují, jsou tím větší, čím méně jsou dospělí schopni udržet potomky v iluzi, že všechno bude v pořádku. ___ Energický styl filmu kontrastuje s bezvýchodností situace, ve které je mladá hlavní hrdinka se svou matkou uvězněna. Zásluhou vpádů sociálního dramatu do kouzelného dětského dobrodružství se však film dokáže vyvarovat sentimentality, falše i jakéhokoliv opájení se mizérií postav. Ta pro Bakera ostatně není ústředním tématem filmu. Zajímá ho zejména schopnost adaptovat se na určité prostředí a s ní související sebezáchovné budování vlastního kouzelného království. ___ Baker namísto vytváření umělých dramat nechává události zdánlivě volně plynout. Drobná nedorozumění na sebe ovšem nabalují další příhody, samostatné epizody se skládají do vrstevnatého tvaru a příběh, držící se přes zdání dramaturgické rozvolněnosti tradiční tříaktové struktury, stále větší rychlostí směřuje ke katarznímu finále. Velké závěrečné drama pak vyplývá z řady drobnějších konfliktů, o které vyprávění dříve alespoň zavadilo. ___ Na problémy, které je potřeba řešit, dokáže The Florida Project poukázat, aniž by je zveličoval nebo jimi překrýval drobné radosti života a zneužíval jich k citovému vydírání. Jde o přístup příjemně věcný, soucitný a upřímný, podmanivě magický i realistický, který vedle smutku nabízí i radost a probouzí chuť začít něco dělat. 90% Zajímavé komentáře: novoten, Tft(28.3.2018)

  • - Sean Baker chtěl film natočit už před jeho předchozím snímkem Transdarinka (2015), ale nesehnal finance. Ty nakonec získal právě díky úspěchu Transdarinky. (Minimie)

  • - V rozhovoru pro Radio BBC režisér (Sean Baker) řekl, že rozpočet neumožňoval rezervovat celý motel jen pro film, ale jen jeho část. Během natáčení tak motel provozoval své běžné služby, a proto je možné v některých záběrech vidět skutečné zaměstnance i nájemníky. (vojacekr)

  • - Scény, kde Halley (Bria Vinaite) s Moonee (Brooklynn Prince) prodávají parfémy, byly z velké části improvizovány. Lidi, které oslovují, jsou skuteční kolemjdoucí. (Minimie)