Režie:
Irvin KershnerKamera:
Victor J. KemperHudba:
Artie KaneHrají:
Faye Dunaway, Tommy Lee Jones, Brad Dourif, René Auberjonois, Raul Julia, Frank Adonis, Lisa Taylor, Darlanne Fluegel, Rose Gregorio, Steve Marachuk (více)Obsahy(1)
Lauře Marsové se dostalo neobvyklého paranormálního daru, o který však rozhodně nestojí. Z nevysvětlitelných důvodů je schopna vidět svět očima sériového vraha, před nímž se třese celá Amerika. S pomocí policejního detektiva se ho mladá žena pokouší zastavit... (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (23)
Áčková vyvražďovačka nasáklá duchem 70. let s kreditem Johna Carpentera jako jednoho ze scénáristů, bohužel tomu chybí nějaké skutečné napětí a chvílemi má při smrtelně vážně míněných dialozích nezáživných charakterů cynický divák spíš chuť prskat smíchy (jedna z těch chvílí je při úvodním songu Barbary Streisandové, který je textově úplně mimo). Přiznám se, kdyby film nenabídl zajímavou sondu do profesního života fotografů, nesnažil se o sociální komentář na téma vydělávání prachů sexem anebo násilím a nenabízel scény z amerického velkoměsta 70. let, asi bych hvězdu ubral. ()
78 byl dobrý ročníky. Kromě mně vznikaly i zajímavé filmy. Tenhle by se dal označit za něco jako áčkově šilhající giallo po americku. Herecky fajn, Carpenterův scénář možná mohl být trošku odvážnější. Nakonec z toho je nijak neurážející mapínavý horrorový thriller s místy zajímavými sekvencemi. Ale Lulu bylo fakt škoda, to jsem málem obrečel. ()
Oči sice sympaticky pokukují po giallu (hrdinka umělkyně svědkem vraždy, stylové kvartýry...), ale scénář čtyř scenáristů v čele s Carpenterem (!) je uondaný a prost jakéhokoli napětí, vraždy jsou nudné, konec přitažený za vlasy a přitom zoufale nepřekvapivý a jak je Faye krásná, tak tu hraje nepěkně melodramaticky. Škoda, že to nedostal do pracek de Palma. ()
Námět, ve kterym ženská vidí telepaticky očima vraha býval možná v 78. roce originální, přestože byl třeba pozdější Záblesk ve tmě o něco zdařilejší, na celovečerní film je to ovšem sakra málo, ještě k tomu se z 80% zabývá buznovským fotografováním kýčovitých ženských aktů, o to horší že prvotřídních anorektiček, s produkcí prvnotřídních buzerantů, ochomejtajících se okolo hlavní hrdinky, když navíc přihlídnu k tomu, že snímek nemá v podstatě žádnou pointu, vidim to skoro na odpad. 10% ()
Film, který mě potěšil áčkovějším obsazením - od pozdějšího režiséra Impéria vrací úder a Robocopa 2 Kershnera přes Fay Dunaway až po mladé Dourifa, Auberjonoise, Juliu a hlavně nečekaného Tommy Lee Jonese. Toho jsem takhle mladého ve filmu nikdy neviděl a už tady nehrál špatně. A samotný film? Nečekejte horor, tohle je klasický thriler se vším všudy. Žena v ohrožení, sériový vrah, neohrožený policista, láska a trojice podezřelých. Dalo by se říct neurážející tříhvězdičková pohoda se skvělým obsazením. Ovšem za finální twist musím přidat ještě jednu hvězdu, po dlouhé době mě fakt nějaká pointa překvapila. PS: Výborný dobový soundtrack plný discopecek - Boogie Nights, Shake Your Booty a geniální Let´s All Chant. ()
Reklama