Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V roce 1970 natočil režisér Dušan Klein svůj první kriminální film podle scénáře Václava Šaška. V něm byl řidič dálkové dopravy Karel Marek (J. Holý) odsouzený před čtyřmi lety za pašování uměleckých předmětů za hranice. Na lavici obžalovaných však stanul sám, neboť vzal vinu na sebe namísto svých společníků výměnou za to, že se postarají o jeho rodinu. My se s ním setkáváme v okamžiku, kdy je po odpykání trestu propuštěn na svobodu a ihned nato kontaktuje jednoho z nich – Karla Hesse (Z. Kutil), jehož následně chladnokrevně zavraždí. Poté se vydá i za ostatními – Jelínkem (J. Somr), Krásou (B. Šmída) a Novákem (I. Prachař), které postaví před hotovou věc, že Hesse zabil. Přinutí je o věci mlčet, poněvadž by je nyní u výslechu všechny potopil. Za vlastní mlčení si pak žádá finanční rentu. Po třech měsících se ale z Marka stává notorický opilec a pro své kumpány začne představovat nebezpečí. Policie také nalezne mrtvé tělo Hesse v potopeném autě. Případu se ujímá zkušený vyšetřovatel Hájek (J. Adamíra), který si brzy dá do souvislosti Hessovu smrt s propuštěným Markem. (Česká televize)

(více)

Recenze (68)

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Filmová temná detektivka ve vynikající režii Dušana Klaina, která je jakýmsi milníkem ve svém žánru. Poctivá detektivní šablona se tentokrát nekoná. Vynikající scénář s perfektními dialogy si s divákem lehce pohrává a zároveň udržuje v napětí. Děj si drží tempo a velmi ponurou atmosféru. Tento snímek je názornou ukázkou poctivé filmařské práce a hereckých dramatických výkonů. Tohle už dnes nikdo nenatočí. Bohužel. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Klein, Schulhoff, Toman - jeden z nich není ani vrah, ale ani režisér detektivek. Kleinovi, ač byl protežovaným režisérem detektivek, se povedla jen Sázka na třináctku, jinak kope okresní přebor. Tenhle námět je velmi zajímavý, a dostat jej do ruky třeba právě Schulhoff, udělá z toho skvělé psychologické drama s detektivním kořením. Ale tenhle film nedokáže udělat pořádně ani expozici kriminálníka, ani následně kriminalisty, a koneckonců, kriminalista zde dokonce překračuje hranice zákona, ale jeho zaujetí mu nevěřím. To už víc věřím Záhorskému coby soudnímu patologovi. A vlastně jsem pořád čekal, co se bude dít dál, a najednou přišel záběr na odjíždějící auto a konec. Potěšily mě tak vlastně jen záběry z pankráckéhjo hřbitova, neboť tam máme pradědu z manželčiny přízně. ()

Reklama

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československé psychologické krimi s kvalitním obsazením a zajímavou myšlenkou. Jeden z prvních filmů Dušana Kleina, v němž bych vyzdvihl zejména herecký výkon Jiří Holého. Celkově mi lepší dojem z filmu zkazil poněkud nedotažený a nepříliš jasný konec a také se mi příliš nezamlouvalo Adamírovo provokativní 'pátrání', kdy bez jakýchkoliv důkazů zkoušel různé triky na podezřelé a pravda se nakonec stejně ukázala jinde. Od kriminalisty v jeho podání mi přišly noční telefonní hovory primitivně přesvědčující B. Šmídu k přiznání pod úroveň. Nepovedený konec stál film spadnutí do průměru a jednu hvězdičku. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Nechci žít s vrahy… Nikdo si nesmí myslet, že může zabít člověk a že se mu nic nestane, když to dobře vymyslí " Detektiv v podání Jiřího Adamíry se sice ve svém úsudku, pokud jde o pachatele vraždy bývalého řidiče Marka, mýlí. Celý ten závěr této poněkud netradiční (s nádechem noir) detektivky tak i proto vyznívá tak trošku do ztracena. Přesto však má tento film své určité kvality. Mě osobně zaujaly zejména filosofující dialogy mezi Adamírou a Záhorským v roli policejního doktora o svědomí policisty: "Co je pro společnost menší riziko. Nevypátraný zločin, byť by to byla vražda a nebo zločin vypátraný, ale za cenu porušení zákona. A určitých etických principů"... "Svědomí, s tím bych začal mít problém, kdybych je nechal, aby je potrestal Bůh... Když mohu sám říci ano, to je svědomí." Rozhodně tedy nejde o plytkou detektivku, což samo o sobě není málo. ()

Maq 

všechny recenze uživatele

Docela náročný příběh, nedivím se, že není každému po chuti. Dialogy jsou skvělé, otevřené je to až do konce a rozuzlení paradoxní tím, že se vlastně nekoná. Važme si detektivky, která určitě není tuctová. Plus kvalitní filmové hudby Svatopluka Havelky. Dneska u filmů namísto skutečných skladatelů zaměstnávají popkulturní trdla. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (4)

  • Když Krása (Bohumil Šmída) sleduje v televizi dostih, komentátor zrovna popisuje souboj Kostravy a Lukavy, koní později známých ze stolní hry „Dostihy a sázky“. Podle pořadí (Lukava druhá, Kostrava zřejmě třetí) by se mělo jednat o Velkou pardubickou v roce 1970. (Gray)
  • Film bol natáčaný v Prahe a na Slapskom jazere. (dyfur)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno