Režie:
Miroslav Josef KrňanskýKamera:
Otto HellerHudba:
Josef DobešHrají:
Nataša Gollová, Rudolf Deyl st., Marta Májová, Otomar Korbelář, Ljuba Hermanová, Jindřich Plachta, Alena Pospíšilová, Ladislav Brom, R. A. Strejka (více)Obsahy(1)
Bankéř Hron se zamiluje do Evy Halerové a rozhodne se pomoci z finanční tísně jejímu otci, majiteli sklárny. Eva Hrona rovněž miluje. Provdá se však za něho až na nátlak rodičů, protože si je vědoma svého dávného provinění. Za svobodna se jí narodila dcera a Eva ji tajně navštěvuje a finančně podporuje rodinu, kde je dítě na vychování. Otec holčičky, hráč a alkoholik Robert Turek, finančně vydírá starého Halera. Rozhodne se narušit i Evino spokojené manželství, když prozradí Hronovi pravdu o nemanželském dítěti jeho ženy. Hron je zpočátku zprávou zaskočen, ale protože je jeho manželství bezdětné a on po dítěti touží, rozhodne se holčičku adoptovat... (ČSFD)
(více)Recenze (18)
Nádherně zvrhlý film, který poněkud lépe zužitkoval aktualizaci Hermannovy předlohy, nežli pozdější Artur a Leontýna, například. Zde se jedná především o výtečný Otomarův profil, po kterém toužím vždy a stejně lačně jako pověstné žáby z kvarty; dále o lascivní Ljubu a cele pasivní Našku. Více netřeba; Naška pak sice odlétla kamsi do pseudohumorné polohy v období rozvitého Protektorátu, nicméně zůstati cele dekorativním a zejména neagresivním žabcem by jí bývalo sedělo lépe. ()
Tento film je asi především novém objevu tehdejšího filmového světa- Nataše Gollové. Zápletka není složitá, dá se odvyprávět za 30-40 minut. Zbytek je vyplněn dlouhými záběry Nataši, či scénkami plačící opuštěné dcerky. Pro obdivovatele Nataši je to ideální film, neboť asi nikdy nevypadala lépe. Ti, kteří Gollovou neobdivují, budou asi znudění, jelikož je film nejen ničím nepřekvapí, ale nesplní ani základní požadavky sledovatelnosti. Já jako fanoušek Gollové oslněn jejími půvaby dávám 70%. ()
Ano, pravdou je, že příběh je to prostý i předvídatelný, nicméně tenkrát se psal rok 1935, s přihlédnutím k tomuto faktu si nedovolím příliš kritizovat, zvukový film byl v plenkách, Nataša Gollová si zahrála svou první hlavní roli a mýma očima se neměla za co stydět, prostě byla na začátku kariéry a nějak začít musela.. Otomar Korbelář jako zachránce a milující manžel lehce uvěřitelný, ostatně jemu bych zbaštila cokoli.. No a mít v té době nemanželské dítě, to asi nebylo vůbec nic jednoduchého, ač se to dnešnímu divákovi nemusí pozdávat, pravidla se během let radikálně změnila.. ()
Prvorepublikový film z r. 1935, který jsem nedávno náhodou viděla v Tv na kanálu ČS film. Sama jsem se divila, že jsem to dokoukala, bylo to naivní až běda, ale pak jsem si uvědomila, že taková tehdy byla doba. Mít nemanželské dítě bylo horší než mít tuberkulózu nebo jinou obávanou nemoc. Herci tam hrali stylem, na který dnešní mladý divák nemůže zabrat a ačkoliv tam hraje tolik vychvalovaná Nataša Gollová, její výkon je amatérský. Je vidět, že přišla k filmu skrze tatínkovy peníze a hrát se naučila až s léty a praxi. ()
Zajímavý film, který je neprávem zatracován. Spojení N. Gollová, O. Korbelář ve velmi krásně funguje, třebaže N. Gollová se v pozdějším letech své kariéry zaměřila spíše na komedie. Motiv filmu je zajímavý: co by se stalo, kdyby manžel věděl, že mám dítě?, rozehrává důmyslný příběh. Kromě zmíněných hlavních protagonistů mi nejvíce v paměti utkvěl R. A. Strejka, vidět ho jinde než ve studentských komediích byla příjemná změna. ()
Galerie (4)
Photo © Elektafilm
Zajímavosti (5)
- Otomar Korbelář (riaditel Horn) zobral rolu, pretože vo filme mohol jazdiť autom Praga Baby - takzvanou "bejbinkou" a robil tak reklamu výrobnej firme. Vždy mu potom dali zľavu na vozidlo. (Raccoon.city)
- Filmovou dceru Nataši Gollové hrála Alenka Pospíšilová, která, jak vzpomínal Otomar Korbelář, již tehdy v pěti letech byla namyšlená. (Kulmon)
- První hlavní role pro Natašu Gollovou, sama se však za film styděla, koneckonců strhala ho i tehdejší kritika. (Kulmon)
Reklama