poster

Od Corleone až po Brooklyn

  • český

    Sicilský boss

  • italský

    Da Corleone a Brooklyn

  • slovenský

    Od Corleone až po Brooklyn

  • anglický

    From Corleone to Brooklyn

  • anglický

    Sicilian Boss, The

Krimi / Thriller

Itálie, 1979, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Karamanlis
    ****

    Rezko odsypávajúce poliziotteschi, sem tam nejaká prestrelka či bitka a v pozadí toho si dvaja čestní chlapi - nekompromisný policajt a sicílsky gangster počas strastiplnej cesty pred newyorský súd budujú síce pomyselnými mantinelmi ohraničený, no napriek tomu takmer priateľský vzťah. Umberto Lenzi nebol zlý režisér, počínal si však trendovo a ako sám priznáva, občas pre zisk točil veci, ktoré sa mu vôbec nepáčili a s pribúdajúcimi rokmi ich úplne znenávidel. Od Corleone až po Brooklyn je asi jeho posledným fakt dobrým filmom, následne v 80. rokoch presedlal najmä na horory pochybnej kvality a pošramotil si renomé.(8.7.2017)

  • borsalino
    ***

    Klasické italské krimi sedmdesátých let, na které se dá i po těch letech stále dívat, byť námět, děj i zpracování není nikterak výjimečné. Snad jen ta hudba mě rušila, chtělo to něco dramatického.(11.7.2013)

  • hrona
    ****

    Italské krimi s Maurizio Merlim, který zde ztvárňuje, statně jako ve spoustě jiných poliziotetesci filmech, nekompromisního kriminalistu, který převáží ostatně jak už název napovídá korunního svědka proti mafii z bodu A v Itálii do bodu B do Ameriky. Co čert nechce Mafie se to dozví a snaží se jim všemi prostředky cestu překazit. Co se týče Italské části je to akčňák své doby na jedničku, splňuje vše do puntíku, co od filmu očekávat. Bohužel Americká část působí strašně šroubovaně, prostě tak nějak divně neuvěřitelně a na můj vkus filmu zbytečně ublížila. Každopádně ve své době krimi s velkým K a hvězdičkou před filmem.(3.6.2017)

  • Karlos80
    ****

    Lenzi+Merli opět spolu. Bohužel, toto byl jejich poslední společný film. Pro Merliho to zatím ještě nebyla definitivní tečka v žánru poliziottesci, pro režiséra Lenziho bohužel už ano. On natočil v tomto žánru v 70. letech 10 filmů (z toho 4 s Merlim), mnohé se zařadily ke klasice žánru a tento film k nim patří rovněž. Lenzi šel skutečně s dobou a vždy točil to, co bylo momentálně v módě a v pravý čas od toho upustil. Šéf mafie uniká dopadení policií v New Yorku, poté je pronásledovaný policistou Bernim (Maurizio Merli), kterého doprovází gauner-zločinec (Biagio Pellegra) spolu z Itálie do New Yorku, kde má svědčit proti mafii. Jak už to tak bývá, mafie o nich ví a snaží se je během jejich dlouhé cesty všelijakými způsoby zastavit nebo rovnou zlikvidovat..Film je nádhernou ukázkou, jak to v tomto nelítostném a špinavém světě podsvětí funguje. Organizovaný zločin, spiklenecké zájmy, informace atd. jsou i nadále tím nejdůležitějším a nejdražším zdrojem na světě. Film měl několik napínavých a vzrušujících okamžiků, v duchu s typicky žánrovými znaky, jakými jsou rychlá akce, násilí, střelba nebo sem tam nějaká ta honička. Nebylo to vyloženě to nejlepší, co jsem v žánru viděl, ale třeba taková scéna v New Yorku v nějakém místním baru docela stála za to..Ve srovnání měst a zajímavých okamžiků má však navrch Itálie. Konec byl zajímavý. Jeden ze zdařilejších filmů 70. let, který tu šel naposledy ještě za socialismu (tuším že rok '86?), fanoušci žánru ho jistě ocení.(5.7.2010)

  • Martin741
    ****

    Reziser Umberto Lenzi /Zeny od hluboke reky, Giustiziere sfida la citta, Manhunt in the City/ natocil vysoko kvalitne poliziotteschi , akurat skoda ze pre rezisera to uz bolo posledne polizziotteschi. Pre Maria Merolu /Napoli La Camorra sfida ... la citta Risponde, Trojuhelnik mafie/ este nie, ten v poliziotteschi pokracoval dalej. Hlavne Merola bol pre mna znamy spevak - mal masakrozny hlas, a to nerad pisem oslavne ody na chlapov ,casto spieval v meste Napoli po hospodach, no a tie neapolske pesnicky, to bola proste nadhera. A s Lenzim nemal Merola az take dobre filmy - najlepsie filmy vytvoril so spoluprace s Bresciou. Kazdopadne ako kvalitne poliziotteschi - nesmie chybat akcia, nahanacky, vybuchy , rvacky a veruze aj prestrelky. Riesi sa tu mafia v mestach ako New York a Palermo. Okrem Merolu som videl aj Giovanni Cianfrigliu /Policajt Drabem, Policajt v Africe, Suda a Licha/. No a samouzrejme Merliho /poliziotto senza Paura, Il Commissario di Ferro, Na Plny plyn/- cely film je Merola vlastne v podpornej ulohe, hlavnym tahunom je Merli. Ostatnych som uz potom nepoznal. Akcia v Italii sa mi viac pacila nez ta v USA. Reziser Lenzi sa teda zas rezisersky predviedol, fakt je to natocene vyborne, s rozvahou, kazda scena ma svoje miesto, su tu navzajoim suvislosti - pekne na seba nadvazuju. Najlepsi Lenziho film je ale stale La Giustiziere sfida la Citta - rok natocenia mi vypadol, stava sa : 77 %(9.6.2018)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace