Reklama

Reklama

Temná tvář Brooklynu

  • USA Motherless Brooklyn (více)
Trailer 1

New York, rok 1950. Osamělý soukromý detektiv (Edward Norton) se snaží vyřešit vraždu svého mentora a jediného přítele (Bruce Willis). (Magic Box)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (212)

Krystalion 

všechny recenze uživatele

Do profilu filmu bych ještě připsal komedie, protože já jsem fakt nesmírně bavil. To, co tady předvedl Eduard jsem naposledy viděl v jeho filmu Prvotní strach, kde byl taky excelentní. V tomto filmu hraje soukromého detektiva, který se snaží vyšetřovat vraždu svého přítele. Vůbec není hloupý, ale trpí Tourettovým syndromem, což v praxi znamená, že občas má poruchu mluvení, dokonce bych to popsal něco jako zvukové tiky a ostatním lidem v jeho okolí to připadá, jakože je tak trochu mentálně zaostalý, což v tomto snímku představuje velice zábavnou vsuvku. Dobře napsaný scénář, režii i hlavní herecký výkon obstaral již zmiňovaný Edward Norton, par excellence. ()

Martrix 

všechny recenze uživatele

Filmy si sice vybírám podle určitého klíče, ale čas a pořadí v jakém je vidím, je náhodné. Přesto se nezřídka stane, že se v krátkém období objeví dva, které mají ledasco společného. Tím druhým filmem je Amsterodam. Srovnání se nabízí hned několik. Jde o autorské a vypiplané projekty, jejichž témata se týkají americké historie...která pro mnohé diváky nemusí být tak úplně zajímavá. Jde o filmy s nákladnou produkcí ve kterých se sešlo až překvapující množství hereckých hvězd. A ty předvádí vysoce nadstandardní výkony...nejde tedy jen o využití jejich starpower pro marketing. U obou snímků jsem měl pocit, že tvůrci mají jasnou vizi a nenechají si do ní mluvit...i za cenu, že se okruh spokojených diváků zúží o netrpělivé bumbácfily, vyprávějí svůj příběh pozvolna a nenechávají se bobtnající minutáží zneklidnit. Nejspíš i proto jsou nejen na CSFD, oba filmy podhodnoceny a z hlediska tržeb jde o propadáky. Dokonce je tady i vzdálená podobnost ohledně obsahu...oba filmy pojednávají o jakémsi vyšetřování vražd, které vedou k nekalostem ve vyšších kruzích. A spíše náhodným pojítkem je i hudební skladatel Daniel Pemberton...hudební složka obou filmů je velmi důležitá. Nicméně Norton je pro mě o dost lepším režisérem, než David O. Russell. Některé kompozice byly jako vystřižené z grafického románu a opravdu moc pěkně se na to dívalo. Zmiňované hudební pasáže nejspíš diváky rozdělí, protože ne každý zvládne takovou porci jazzu...nutno říct, že vynikajícího jazzu, který k tomuto typu filmů neodmyslitelně patří. Stejně tak k tomuto subžánru patří hlas hlavního hrdiny komentující některé události, krásná žena, velkoměsto padesátých let, noční bary...prostě je to noir detektivka v kabátku, který vypadá opravdu skvěle. Přidanou hodnotu nad rámec žánru je postava detektiva L., kterého si střihl Norton. Umím si představit, že právě možnost zahrát si chytré očko s mírným Tourettovým syndromem, stála za jeho úsilím knihu zadaptovat. A samozřejmě to zvládl bravurně. Stejně jako v Amsterodamu, i tady ten herecký koncert pomáhá překlenout pasáže, kdy děj trochu vázne. Ale není jich vůbec moc. I když dynamika úvodních minut ustoupí až jazzovému zvolnění, pořád je to audiovizuálně podmanivé a o nudění se, v mém případě není řeč. V mnoha noir kriminálkách se stane, že vyšetřování trochu ustoupí atmosféře a stylizace má navrch před vyprávěním, ale tady se to v druhé polovině rozplizlo trochu víc a potíž vidím i v tom, že mě osobně nijak zvlášť tématika výstavby v New Yorku padesátých let nebere. To je ovšem jediná hvězduodebírající výtka, kterou k filmu mám. Jinak je to filmařský klenůtek. ()

Reklama

petikacka 

všechny recenze uživatele

Po dlouhé době vidím film s Edwardem Nortonem a zase musím pouze s úžasem zkonstatovat, že je prostě geniální herec... Teď ještě k tomu režisér a scénarista...A, že se mu to povedlo !...Příběh o přátelství ochránce a učitele a jeho žáka který trpí nemocí, která tenkrát ještě ani neměla jméno...Film ve stylu noir se sqělým jazzovým podkresem a hereckými výkony mě dostal...Není to sice nic extra převratného, ale je to velice osvěžující, co se filmového zážitku týče...Za mě 88% ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak se Norton konecne po letech vratil k rezii, navic hodne fajn trailery, na tohle jsem se zkratka tesil. Vysledek rozhodne neni spatnej, ale ani to neni nic kulervouciho, bohuzel, Nortonovi bych nejakej vetsi uspech fakt pral. Takhle tu mame v podstate dobovou kriminalku se sice zamotanym a zajimavym pribehem, kterej ale ve vysledku tak trochu vysumi do zracena a obcas je lehce nelogickej/prekombinovanej. Je fajn, ze to neni nejaka mafianska klasika, kde by se nahaneli poldove a zlocinci, Norton se snazi o neco krapet jinyho, navic s fajn melancholickou atmosferou, ale misty je film proste az moc pomalej a jsou tu casti, ktery klidne mohli skoncit ve strizne, protoze dej nikam neposouvaj. Ale ackoliv tu neni nejaka vylozene kulervouci scena a v podstate tu prakticky ani neni akce, i presto film za tech trochu prehnanejch 140 minut nudit nezacne. Zasluhu na tom maj hlavne fajnovy herci. Dafoe a hlavne Baldwin jsou hodne fajn, Willis na ne samozrejme herecky nema, ale ma minimum prostoru, takze je vlastne taky fajn a vsemu ocekavane kraluje Norton. Ten i v 50 vypada jako takovy mlady ucho, ale tim, ze to neni nejakej drsnej bouchac se od podobnejch filmu taky odlisuje a jeho postavu si diky tomu zapamatujete. A samozrejme i diky ty jeho poruse, to je misty vtipny, misty smutny a misty trochu otravny, nicmene to, ceho jsem se bal nejvic, ze bude delat kokota, jen kdyz se to bude hodit, se nastesti potvrdi jen parkrat, takze ve vysledku super. Jako celek je to proste fajn kriminalka s dobrejma hercema a peknym vizualem, ale nic, z ceho by se mela stat nejaka klasika. Ale i tak v zasade spokojenost. ()

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Motherless Brooklyn je stylově vytříbená noirovka, se skvělým castingem, precizní atmosférou a příznačně zatraceně vychytanou hudbou, ovšem ta zápletka, respektive její zpracování, to je už po hodince trvání filmu na hození flinty do žita a jít se radši věnovat přepočítání zrnek právě zakoupeného pytlíku rýže. Nortona mám jako herce velice rád, jeho výkony se dají většinou označit za strhující, originální a především náročné, a on je vždy vzládá na výbornou, stejně jako je tomu ostatně zde, ovšem Norton jako režisér, natož scénárista, to už je o sakra dost horší kvalita. Sice chápu, že tento svůj příběh odvyprávěl záměrně pomalu, se snahou o co nejpůsobivější a nejpřesvědčivější podobu, což by nebyl zas až takový malér, kdyby to bylo tedy ovšem ale zároveň i dostatečně záživné a tááák moc nenudící. Celé je to totiž neskutečně natahované, se zhruba tak minimálně 45 zbytečnými minutami navíc a asi tak bez 10 dalších nadbytečných postav by se to též obešlo, a pak by to jistě dostalo úplně jiný šmrnc, určitě by tím docílil daleko funkčnějšího napětí, působivěji vygradovaného finále, ale samozřejmě hlavně výraznějšího spádu, který je tu tak hlavním problémem pro jinak mnohem efektivnější dojem z celého filmu. Navíc zde chybí jediná silnější, nebo výraznější scéna, či moment, film nefunguje ale ani po stránce dramatické a emoční, a co se týče samotné zápletky, trocha méně tuctovosti by také jistě prospělo, žádný zvrat, nic nečekaného, zajímavého, nápaditého, a k tomu všemu ještě pak charakterově ploché postavy, prostě nuda a šeď i v těchto ohledech. Po technické stránce se tak zkrátka jedná o skvělou podívanou, s očekávaně výborným výkonem Edwarda Nortona v čele, ovšem musím zopakovat, nic to nemění na faktu, že jako celek je to nudný a utahaný snímek, který si myslím příliš diváků neocení. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (7)

  • Natáčení filmu trvalo 45 dní. (MarLin)
  • Dle režiséra, scenáristy a hlavního herce Edwarda Nortona, ty největší filmový hvězdy na tomto filmu pracovaly bez honoráře. (MarLin)
  • Edward Norton se setkal a konzultoval s mnoha členy Americké asociace pacientů s Touretteovým syndromem, aby se připravil na svou roli. Film také získal souhlas od této organizace. (MarLin)

Reklama

Reklama