Reklama

Reklama

Ženská na vrcholu

  • Česko Vánoce budou! (pracovní název) (více)

Obsahy(1)

Helena je svobodná matka osmiletého syna Mikuláše a majitelka celkem úspěšné biokavárny. Blíží se Vánoce a Mikulášův biologický otec zase tvrdí, že tentokrát se už na Vánoce opravdu za synem zastaví. Doposud vždy jen sliboval a zklamaný Mikuláš měl pokažené svátky. Tentokrát však zasáhne Helenina teta Ela. Pragmatická, úspěšná majitelka kliniky krásy přesvědčí Helenu, že i když se to Heleniným rodičům, zejména její matce, nebude líbit, měla by se s Mikulášem, místo marného čekání na jeho otce, vypravit na hory a užít si to. Helena se nakonec nechá přemluvit a oba se těší jak stráví pár dní v luxusním hotelu ve Vysokých Tatrách, nechají se rozmazlovat ve wellnessu a podobně. Jen díky náhodě, nemusí hned první noc trávit na nádraží. Poslední vlak ujel a jen díky Mišovi, sympatickému a srdečnému členovi horské služby, který je odveze na skútru, se posunou dál. V hotelu však čeká Helenu a Mikuláše nepříjemné překvapení. Helena sice rezervaci udělala, ale bohužel až na další rok a hotel je plný. Ochotná recepční je zatím pošle do kostela na koncert, aby se pro ně pokusila sehnat ubytování někde jinde. To se v tomto období, kdy hotely na horách bývají obsazeny do posledního místečka, nepodaří. Farář v kostele navrhuje Heleně, aby se s Mikulášem ubytovali v horské chatě Samota, kterou obývá Mišův bratr Richard se svou malou dcerou. Jeho manželka zemřela před lety na Vánoce při výstupu na horu. Helena ráda souhlasí, ale netuší, co ji čeká. Místo luxusního hotelu a wellness centra, je ubytování na Samotě opravdu velmi skromné. Richard je pravým opakem svého bratra, nemá z hostů vůbec žádnou radost, ale když je poslal farář, neodmítne je. A tak se typicky městská žena s růžovými kufry ocitá uprostřed zimních hor a zjišťuje, že uvařit, zatopit apod. není v těchto podmínkách úplně jednoduché... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (215)

Nevka 

všechny recenze uživatele

Navzdory svému hodnocení je Ženská na vrcholu jednou z těch méně pitomých českých komedií. Vlastně je to taková obdoba Bezva ženské na krku (jen ne tolik povedená). I tak však člověk musí uznat, že v základních věcech funguje. Dejdar je překvapivě v pohodě a dětští herci taky celkem drží krok (což se nedá říct třeba o Špuntech na vodě, kde jsem kvůli dětskému osazenstvu trpěl celý film). Jen ta Polívková byla "bohužel" prokleta genem svého otce... Ten její hlas je tak otravný až působí nepřirozeně. Ona za to asi nemůže, ale na rozdíl od Bolka se to nedá moc dlouho poslouchat. Slabší tři hvězdičky ale dám. Čekal jsem větší hrůzu a nakonec se občas i pobavil. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Žena na vrcholu je pomyslným vrcholem ledovce soudobé české komedie. Bohužel má vrozená zvědavost opět způsobila, že jsem to chtěl testnout na vlastní kůži. No tak to mám. Polívková hraje blbku (dle tradičních klišé je z Prahy), že by ji svět pohledal. Naštěstí jsou to bratři Slováci, kdo se jí a jejího synka opuštěných v Tatrách ujmou. Vlastně ne, Češi u Slováků pracující. A to rovnou u horské služby. A co čert nechtěl zrovna žena toho nejdrsnějšího záchranáře z nejdrsnějších podobně jako Hanč zmizela ve fujavici a je po ní veta. Bylo to zrovna na Štědrý den a tak se u horala tento svátek nesmí slavit. Žije na kopci s dcerou a najednou jim tam frknou na 24.12. Polívkovou se synem. Těch humorných situací co střet světů (ženská z Prahy versus drsný horal) přinese divák ani nespočítá. Například Polívková zapaluje sirkou poleno průměru 15 cm a se šmouhou na obličeji od sazí sděluje Dejdarovi, že jí to nehoří..Ha ha ha! A nebo... jako vegetariánka udělá hummus a vysvětluje u stolu, že udělala hummus, ale né jako humus, ale jako hummus ! Chá chá... To by jednomu urvalo bránici ! A toho humoru je tam více. Naštěstí to není jen bujará komedie a bylo třeba přiředit kus romantiky. A tak když na kopci vypnou proud, obtloustlý Dejdar vezme saxofon a s vilným pohledem sexuálního loudila se snaží přes orlí nos Polívkové hledět ji do jejích hlubokých očí. Jestli se vzali, to vám neprozradím. Ale povím vám rovnou, že to bylo hrozné. Třešničkou na pomyslném vrcholu pak byly písně doprovázející svištějící skůtry po zledovatělých masivech či pohledy na zasněnžené romantické scenérie kopců. Bohužel po vzoru snowborďáků byly všechny anglicky a výslovnost zpěváků mi dost připomněla čtenou angličtinu ministrině Schillerové...a ta jak víme je tak strašná. Dám tedy jednu sněhovou vločku jen za ty krásné záběry na hory. To ostatní nestojí za řeč. * ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

S tebou už mě zase baví svět, Anno Polívková. Řekl si chrabrý horal Martin Dejdar, když na jím obývanou vysokohorskou chatu v Tatrách shodou nahodilých okolností dorazila Polívková vyléčit jeho okoralé mužské srdce. Oba protagonisté mají ratolesti v přibližně stejném věku, nemají partnerské protějšky a za studených zimních nocích bývá pořádná zima, tudíž v tom by byla celá velryba s kompletním chrupem a jednou vytrženou stoličkou, aby se ti dva do konce filmu nedali dohromady. Ovšem s jejich anabází ze zasněžených horských svahů vyvstal jeden zásadní problém - film má být prezentován coby oddechová romantická komedie (snad i pro celou rodinu), ovšem romantiky a komedie si divák užije pramálo, cosi romantického se vyrýsuje až v samotném závěru a gagů je jen hrstka. A komediálnost vesměs nepřichází od ústřední dvojice, nýbrž od svérázné rodiny, která má své zastoupení v Bolku Polívkovi, Janě Preissové a Janě Krausové. Ano, těm už se trochu zasmát dalo. Dejdar s Polívkovou moc dobře k sobě neladí, k tomu se přidala scenáristická křeč. V podstatě většinu času sledujeme stále to samé, protagonisté si názorově nesedí, Polívková razí zdravou výživu, hygienu na úrovni, zůstává ale hodnou, načež Dejdar je samorost, co vychovává dceru po svém a tak trochu po smrti své ženy zanevřel na okolní svět, je to ale také dobrák. Má bratra (Marek Němec), ten je členem horské služby, a jednu chvíli dělá do Polívkové. O několik sekvencí dál scénář opomene, že chtěl, aby ženská hrdinka skončila v náručí bratra, tak jaksi nešikovně se rozpomene, že je zde ještě Dejdar, co pohladí saxofon, načež to (asi) vypadá, že by o tu vysoce vysokou hormonální ženštinu přece jen stál. A scénář přeřadí do romantických linií. Jen chci zdůraznit, že filmu vše dost trvá a natahuje se ta horská harmonie jak harmonika, ke všemu se vše podstatné soustřeďuje do prostor chaty, případně do jejího nejbližšího okolí. Film má pěknou malebnou kameru Michaela Baumrucka, solidní hudební složku, která čítá pěvecké hlasy Matěje Rupperta a Kamila Střihavky, a i herecká vybavenost protagonistů, pomineme-li nulové chemické reakce mezi ústřední dvojicí, není nejhorší, ovšem tatranské pastorále Lenka Kny nezvládá s bravurou. Její režijní přístup nemá moc výrazných momentů, ani příval gagů, odbytá realizace se také najde, film se vleče. Mně z toho vyšel přijatelný průměr. 5/10 ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Já budu hodnej a ocením krásné prostředí Tater a absenci sexistického humoru, který se nevyhýbá snad žádné české komedii z posledních měsíců a let, dvojice Polívková - Dejdar také nebyla tak hrozná. Jinak se opravdu jedná o ne zcela zábavný, zdlouhavý, prvoplánový a nestoudně amatérský flák na jedno použití s hromadou všemožných sponzorů, chvílemi poskládaný z nesmyslně navazujících scén a zmateného střihu. Janu Perissovou jsem skoro až litoval, ta do podobných pokusů o zábavu nepatřila a nepatří. [Kino Citadela - Litvínov] ()

castor 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byl opravdu vrchol: nevkusu. Ne, nezasmál jsem se. Ano, snažil jsem se pochopit, proč to nejde. Česká romantická komedie je v nehorázné křeči. Na bizarním vrcholu je spíš režisérka a scénáristka Lenka Kny, která předvádí zoufalý sled divných scén. Jejich část ještě dává docela smysl. Anna Polívková, majitelka pražské biokavárny, se nechá přemluvit, aby na Vánoce se synem (tatínek samozřejmě chybí) vyrazili do Tater. Doma zůstává její starostlivá matka, otec-psychiatr a teta, která vlastní kliniku plastické chirurgie. Neustále se k téhle trojce – a pak i čtyřce (!) – vracíme, a zatímco oni zdobí stromeček nebo dumají, zda za dcerou (ochranitelsky) nevyrazit, my přemýšlíme, proč tahle linie nikam nesměřuje. Ač jsou Polívka nebo Preissová docela fajn, tahle část je totálně mimo. Ale zpět na hory. Shodou (pitomé) náhody se matka (která se těší na masáže a litry šampaňského) se synkem ocitají v horské chatě Samota, které velí nerudný záchranář Martin Dejdar se svou dcerkou, které pravidelně navštěvuje sukničkářský bratr. No, jak tohle asi dopadne? Slovenské pohoří, které obývají prakticky samí Češi, je krásné, ale tvůrci z něho moc nevyždímají. Raději nám ukazují střet bioveganky s horským křupanem, který raději konzervy a špek, opatrné matky s dobrodruhem (po konfliktu je vždy klid, jakoby se nic nestalo), a když pak Dejdar zničehonic vezme do ruky saxofon a vypálí romantickou melodii, Polívková ztuhne a evidentně zvlhne. A otočí. Vážně! A divák se tak může „těšit“ na momenty, kdy se dosud zahořklý Dejdar snaží působit svůdně. To je další bizár. Polívková hrát umí, ale tady jen drmolí nesmyslné věty nebo se ztrácí v lese, ve kterém panikaří a objímá stromy. Několik momentů ještě aspoň trochu funguje, celek je ovšem k pláči. Něco mezi jednou a dvěma hvězdami. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (12)

  • Původně se měl film jmenovat „Blíž ke hězdám“. (Stoka)
  • Film v českých kinech vidělo 193 282 diváků. Film při televizní premiéře 28. 11. 2020 na TV Prima vidělo 1,16 milionu diváků. (tsatsiki)
  • „Natáčení se od toho klasického dost lišilo, protože jsme byli v jednom prostředí chaty, hodně lidí pohromadě, v podstatě v extrémních podmínkách, počasí se měnilo třeba třikrát během deseti minut, takže to byl opravdu velký adrenalin,“ popsal natáčení filmu Martin Dejdar. (SONY_)

Reklama

Reklama