poster

Sestup Orfeův

  • anglický

    The Fugitive Kind

  • slovenský

    Zostup Orfeov

Drama / Romantický

USA, 1960, 119 min

Režie:

Sidney Lumet

Scénář:

Meade Roberts, Tennessee Williams (divadelní hra)

Kamera:

Boris Kaufman
(další profese)
  • Rob Roy
    ****

    A já spoustu let žil v tom, že Cage si to hadí sako ze Zběsilosti v srdci půjčil od Ala Pacina v nějakém jeho filmu..sekl jsem se, bylo to od Branda tady. Jeho fascinující charizma (jak mluví, jak chodí, jak se dívá) opět prosakuje celým filmem a to sáčko je jen třešnička na dortu....--- "Because nobody ever gets to know anybody. We´re, all of us, sentenced to solitary confinement inside our own lonely skins for as long as we live on this earth."(4.8.2007)

  • Djkoma
    ***

    Sestup Marlona B. mezi pouhé lidské bytosti, aby jim opět ukázal svou božskou schopnost hraní. Těžko hledat v celém snímku něco lepšího, než je samotný velký herec osobně. Sidney Lumet se příběh o muži, který se snaží ve vesnici daleko od města snaží najít své klidnější já a stát se novým člověkem bez problémů s policií a minulostí, má svou sílu. Vedle velké hvězdy, která si tentokrát nechá říkat Hadíkůže (o tom saku z hadí kůže nemusím ve spojitosti s Lynchem ani mluvit ne?) tu září také silně pomatená, ale půvabná Joanne Woodward a zralá žena Anna Magnani, která sehraje v celém příběhu jednu z důležitých rolí. Překvapí především kvalitní scénář jehož dialogy jsou vynikající a často velmi civilní. Krom toho samotný příběh má mnoho vrstev, takže o nějaké prázdné tlachání zde nemůže být řeč. Bohužel problémem pro mě byla délka, protože takto vystavený příběh podle Tennessee Williamse by snesl krásných 90-100 minut a nebylo by tu prakticky co řešit. Škoda, že Lumet film ponechal takto dlouhý, protože hluchá místa se těžko ignorují a snižují intenzivní očekávání velkého závěru.(14.8.2009)

  • plechulka
    *****

    Marlon Brando dodnes "funguje" - v Tramvaji (do stanice Touha) řve a miluje na plný pecky, tady na povrchu jakoby nechává sebou manipulovat a působí jako katalyzátor všech tajných tužeb a snů na jedné straně a nenávisti a vzteku na straně druhé. Je jasné, na které straně jsou ženy a na které muži! A je také jasné, jak vše dopadne, když jde o námět podle Tennessee Williamse.....(5.8.2007)

  • NinadeL
    **

    Mladý Brando, to není nic pro moji osobu. Zralá Magnani taky ne, vzhledem k tomu, že patří mezi ty italské herečky, z nichž Lorenová byla nejklidnější a nejmírnější. Normalizační dabing s Munzarem a Hlaváčovou se k Lumetovu přepisu Williamse taky nehodí (viz reakce diváků, kteří si zas užívají jen dabing, ale film je uspává). Williamse tedy radši v moderní adaptaci (viz Ztráta diamantové slzy) a Branda staršího (i V přístavu bylo příliš).(14.4.2017)

  • genetique
    ****

    Priam nadopovane charizmatický Brando a skvelá réžia Sidneyho Lumeta. Milenecká romanca s dramaticky vyvrcholením koncom, medzi tým pár skvelých pomaly plynúcich, ale veľavravných dialógov, ale až tak som na tom neulietaval. Nebyť skvelých záberov kamery skvelých hercov (konštatovanie, že v ňom hrali štyria Oscarom ocenení, to stojí za to) a žalostného konca, asi by film z priemeru nevyšiel. 75%.(4.4.2008)

  • - Marlon Brando dostal za film zaplaceno 1 milion amerických dolarů a stal se tak prvním hercem, který dostal tuto částku za jeden jediný film. (Mol)