Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdysi byla manželkou významného muže, žila v krásném domě na Hradčanech a přátelila se se slavnou automobilovou závodnicí Eliškou Junkovou. Dnes ale žije kdesi na periferii Prahy v přízemním bytě s výhledem do dvora a na ulici, sama a opuštěná prakticky všemi. Manžel zemřel už kdysi dávno a náplní jejího života tak zůstávají jen pravidelná setkání s pošťačkou (A. Elsnerová), která jí nosí důchod a její oblíbené motoristické časopisy, a také pravidelná výpomoc na faře a v místním kostele. Pro otce Jana (V. Preiss) občas uvaří a něco upeče, s ochotou sobě vlastní mu i pere a žehlí. Jedna z posledních jistot jejího života se ale zhroutí nečekaně rychle – otec Jan je přeložen kamsi do Hradce Králové a místo něj přichází mladý pan farář (D. Švehlík), který je zvyklý všechno si dělat sám. Právě v tu chvíli vstupuje do života Květy Galové (J. Bohdalová) usměvavý mladík (K. Hádek) s tmavými brýlemi na očích a květinou v ruce. Říká, že pochází ze Zučic, že se jmenuje Jeník Sekora a že je jejím prapravnukem přes koleno. Květa Galová zažívá po dlouhé době opravdu příjemné odpoledne. Debata o společných známých i mladíkova pozornost a gentlemanství jí na chvíli rozjasní život. Jenže potom paní Galová pozná, že tu něco nehraje. Jenže co a proč? Začíná hra kočky s myší, u níž si nemůžete být jistí, kdo je vlastně kočka a kdo myš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (265)

fantassia 

všechny recenze uživatele

Do Dostojevského to má daleko, ale asi to nemělo mít s ním nic společné. Bohdalovou nemusím, ta umí využít všeho i toho, že je stará baba, to jediné bylo pravdivé, jinak ke zbožnosti měla celý život daleko tou svou ohromnou přizpůsobivostí se čemukoliv a komukoliv, takže ani tady z ní nebyla zbožná stařenka i když leštila kostelní klekátko a nad postel ji naaranžovali kříž. Ničemu z toho filmu jsem nevěřila a byl to ztracený čas nad neskutečnou kravinou, kdy Bohdalová by se spíš hodila na komunistickou než zbožnou bábu do nějakého toho ein kessel buntes,,,, Nevím jestli je Strach tak mladý, že nepobral jaké charizma si který herec sebou nese nebo jestli měl jen strach z baby, či neměl na výběr ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Epštajna asi jeho babka v mládí psychicky týrala, dost možná i pohlavně zneužívala, a taxe na ní teď vyřádil nedouckým, bezzubým a rychlokvašným rádoby psychomrdem, který by patrně skončil jako Janákův hajzlpapír někde v produkci TV Loppatov, kdyby Marek nedostal Strach. A jak víme, Bubák to má vždy pevně v uších, tudíž už po několikáté upletl z hoven Epštajnovy unylé grafomanie za každou cenu technicky, vizuálně a herecky velmi solidní bič, který ale moc nezapráská, protože materiál, z něhož byl vyroben, je řídký, nekonzistentní, nudný, bez solidnější pointy, nemá pevnost v tahu a disponuje psychologickou hloubkou pajzlového rozumbrady. Nicméně je to alespoň pořádný koncert, ve kterém excelentní Malý had (trochu tupě) týrá při domovní invazi neméně dokonalého Rákosníčka, jenž je i v požehnaném věku totální mimická puma. Čili něco jako když dirigent s absolutním sluchem a virtuózní první i druhé housle hrají nějakého zkurveného Janáčka, jehož disharmonické kompozice jsou snesitelné leda jako velmi účinný prostředek k plašení potkanů. Buď zas někdy hetero, Epštajne, z pásové rychloprodukce si uženeš leda tak pásový opar! ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Výborné herecké výkony nejen obou hlavních představitelů přece jen nemohou zamaskovat slabiny scénáře. Příběh dvou lidí uzamčených v jednom bytě mohl být pecka, ale většina odboček jinam ho zbytečně drobí. Stejně tak mnohé události nejsou podmíněny logikou, ale tím, že scenárista postavy někam potřeboval dostat. Takže solidní psychologický thriller podle scénáře, který není tak silný jako ostatní složky podívané. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Klec je snímek, který je nejsilnější v komornosti, každý vedlejší motiv je zbytečně rozbředlý a celkovou strukturu narušuje. Marek Epstein bohužel nedokáže spoustu situací řešit elegantně a zbytečně se pouští do odboček a otoček, které dílo jako celek oslabují. Překvapilo mě režijní vedení Jiřího Stracha, který naprosto ctí onu komorní atmosféru. Soustředí se na jeden byt, konfrontaci dvou lidí a dává prostor diegetickým zvukům, jednoduchý hudební doprovod se ozve jen občas. Vizuální stránka bez problému, takhle by měl televizní film vypadat. Extrémně problematický je ale závěr, který sází spíše než na logiku na efekt. Celému snímku ale vráží kudlu do zad a ukazuje slabost scénáře v celé jeho nahotě. ()

Dzeyna 

všechny recenze uživatele

Kryštof Hádek se tady teda celkem vybarvil, nicméně mi to k němu moc nesedělo. Jak celá postava, tak ty nadávky a podobně. Ovšem Bohdalka se v jejím věku předvedla. Neřekla bych, že bude schopna ještě podávat takové výkony a zahraje to tak dobře. Jinak příběh zajímavý a provedení víceméně realistické. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (12)

  • Natáčení trvalo 20 dní. (Duoscop)

Reklama

Reklama