poster

Klec (TV film)

  • Česko

    Cvrček

    (pracovní název)
  • angličtina

    The Cage

  • Slovensko

    Klec

Drama / Psychologický / Thriller

Česko, 2019, 87 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • slunicko2
    ***

    Hezky natočené poněkud polopatické drama. 1) Výborná 88letá (!) Jiřina Bohdalová (důchodkyně Galová) a 37letý šaramantní a přitažlivý Kryštof Hádek (důchodčin příbuzný), byť s nesportovní postavou, jsou hlavní taháky průměrného scénáře 44letého Marka Epsteina a lehce nadprůměrné režie 46letého Jiřího Stracha._____ 2) Oceňuji dobrou i když nepřekvapivou pointu._____ 3) Hezká je i příliš nápovědná hudba 36letého Ondřeje Gregora Brzobohatého._____ 4) Výstižný koment: Gilmour93***, BigBear****.(25.5.2019)

  • Marthos
    ****

    Herecký koncert Kryštofa Hádka, jehož ztroskotaný outsider výborně balancuje ve všech polohách mezi fikcí a realitou, a samozřejmě Jiřiny Bohdalové, která v postavě staré opuštěné ženské, co prohrála svůj vlastní život (doslova), vytvořila po delší době skvělou roli, vymaňující se z kadlubu jejích obvyklých komediálních taškařic. Filmy Jiřího Stracha dokazují, že tato heroina filmového plátna má stále co nabídnout, je-li nablízku příležitost vyhnout se zavedenému šaržírování – jak to ostatně dokazuje např. velmi dobrý televizní film Povodeň (2005).(19.5.2019)

  • Stanislaus
    ****

    Klec je na české poměry solidně natočený psychologický thriller, který má sice pomalejší rozjezd a delší expozici, avšak v polovině se to celé zlomí, atmosféra začíná nepříjemně houstnout a divák sleduje skvěle a zároveň trýznivě vypointovanou hru na kočku a myš. Celý film stojí zejména na vynikajících hereckých výkonech - Jiřina Bohdalová je Paní herečka, která to má stále v sobě, a roli osamělé a důvěřivé důchodkyně svedla na výbornou, zatímco Kryštof Hádek mísil výraz neviňátka s démonickými úmysly neméně přesvědčivým způsobem. Chvílemi mi to připomínalo film Čekej do tmy s Audrey Hepburn. Myslím, že mi ještě nějakou dobu bude znít v uších cvrččí bzukot.(6.6.2019)

  • silentname
    *****

    Škoda, že všetky filmy v českej kinematografii v posledných rokoch nie sú tak dobre napísané a spracované ako tento. Myslím si, že by mala oveľa viac čo ponúknuť a bol by som oveľa spokojnejší. "Klec" je podľa mňa vynikajúco spracovaný film s dobrou atmosférou a skvelými momentkami medzi Jiřinou Bohdalovou a Kryštofom Hádkom. Celé to graduje a graduje a v podstate tak máme možnosť poznať postupne životy oboch postáv, aj ako sa ich osudy vlastne prepojili a čím to všetko začalo. A musím povedať, že to funguje. Už dávno som nevidel Jiřinu Bohdalovú v takto dobrom filme a je super, že sa konečne dostala niekam, kde môžem oceniť jej talent. Kryštof Hádek sa ukazuje, že vie byť aj milý zlatý a vie byť aj skutočne desivý. Popravde si nie som istý, že by som sa ním niekedy chcel stretnúť, lebo pôsobí ako absolútny schizofrenik a nerád by som sa dostal na jeho zlú stranu. Celý film je silný až do absolútneho záveru, ktorý je podľa mňa veľmi pôsobivý a zaslúžený. Myslím si, že keby to skončilo inak, tak by som bol sklamaný. A je zvláštne, keď si človek pri sledovaní človek uvedomí, že sú na tom všetkom vlastne obaja rovnako. Ani jeden reálne nemá čo stratiť. Teda... Hádek môže niečo aj stratiť, no z toho aké fakty sa nám počas filmu predkladajú je to vlastne len úplný úbožiak. A pani Galová zase je len žena, ktorá dokopy rokmi prišla absolútne o všetkých a o celý zmysel života. Takže čo viac jej vlastne v jej veku ešte zostalo? Podľa mňa je toto skvelý psychologický thriller, ktorý stojí za vašu pozornosť. Čeknite si ho. Hodnotenie: A(25.8.2019)

  • kingik
    *****

    Poslední z rodu Uriášů. A Kryštof Hádek, žádný Hádek, nýbrž pořádný Had a pořádný čert v jednom, který nedal Bohdalce (a divákům) ani vydechnout. Dvě ústřední postavy, tedy stará osamělá paní s pedagogickým vzděláním a problémový nýmand z ubytovny s hereckými ambicemi, mají dostatek prostoru, jak diváka vtáhnout a zatáhnout do nehostinného bytu s mřížemi na oknech a pancéřovými dveřmi, kde se rozehraje stěžejní psychárna. Zadlužený mladík, který o sobě tvrdí, že je vzdáleným příbuzným letité paní, chce důvěřivou ženu oloupit o peníze a vše cenné, co má v bytě, vymýšlí si o sobě historky, ovšem posléze narazí, když stařena prokoukne jeho lži a klíče od bytu prozřetelně zahodí do světlíku. Jediná úniková cesta je náhle zablokovaná, mladík je uvězněný a musí ve svém zoufalství improvizovat, zahrát na city a zajít až do krajností. Marek Epstein se nechal inspirovat úspornými západními thrillery a Jiří Strach dodal komorní atmosféru podepřenou vynikajícími herci. Na čele Kryštof Hádek, který v pravý čas v sobě probudil správného českého psychopata, paní Bohdalová s přehledem zvládá své utrpení, pohrdání i pochopení pro svého ničemu. Ostatních herců si ani nevšimnete, neměli proti jejich herecké kanonádě nejmenší šanci. Čestnou výjimku tvoří jen neurvalý recepční ubytovny Mirka Etzlera, ale opravdu se jedná jen o roli o dvou obrazech. Dějovou sevřenost však přece jen mírně narušil běh událostí, které předcházely bytové "kontrole", ovšem bez nich by divák nebyl tak úplně v obraze a neznal by důsledek psychopatova jednání, ani to, jak starou paní objevil pro svůj nekalý záměr. Nechybělo mnoho a film se mohl ucházet i o promítání v kinech. Jiří Strach po podbízivé pohádkové čertovině příjemně žánrově vykolejil a diváka, Bohdalku a ani zbloudilého cvrčka ne(u)šetřil v žádném ohledu. 10/10(20.5.2019)