Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kdysi byla manželkou významného muže, žila v krásném domě na Hradčanech a přátelila se se slavnou automobilovou závodnicí Eliškou Junkovou. Dnes ale žije kdesi na periferii Prahy v přízemním bytě s výhledem do dvora a na ulici, sama a opuštěná prakticky všemi. Manžel zemřel už kdysi dávno a náplní jejího života tak zůstávají jen pravidelná setkání s pošťačkou (A. Elsnerová), která jí nosí důchod a její oblíbené motoristické časopisy, a také pravidelná výpomoc na faře a v místním kostele. Pro otce Jana (V. Preiss) občas uvaří a něco upeče, s ochotou sobě vlastní mu i pere a žehlí. Jedna z posledních jistot jejího života se ale zhroutí nečekaně rychle – otec Jan je přeložen kamsi do Hradce Králové a místo něj přichází mladý pan farář (D. Švehlík), který je zvyklý všechno si dělat sám. Právě v tu chvíli vstupuje do života Květy Galové (J. Bohdalová) usměvavý mladík (K. Hádek) s tmavými brýlemi na očích a květinou v ruce. Říká, že pochází ze Zučic, že se jmenuje Jeník Sekora a že je jejím prapravnukem přes koleno. Květa Galová zažívá po dlouhé době opravdu příjemné odpoledne. Debata o společných známých i mladíkova pozornost a gentlemanství jí na chvíli rozjasní život. Jenže potom paní Galová pozná, že tu něco nehraje. Jenže co a proč? Začíná hra kočky s myší, u níž si nemůžete být jistí, kdo je vlastně kočka a kdo myš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (262)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Hezky natočené poněkud polopatické drama. 1) Výborná 88letá (!) Jiřina Bohdalová (důchodkyně Galová) a 37letý šaramantní a přitažlivý Kryštof Hádek (důchodčin příbuzný), byť s nesportovní postavou, jsou hlavní taháky průměrného scénáře 44letého Marka Epsteina a lehce nadprůměrné režie 46letého Jiřího Stracha._____ 2) Oceňuji dobrou i když nepřekvapivou pointu._____ 3) Hezká je i příliš nápovědná hudba 36letého Ondřeje Gregora Brzobohatého._____ 4) Výstižný koment: Gilmour93***, BigBear****. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Jestli mně budeš sr**, tak to napustim ! '' ---- Na co Strach sáhne, to se povede. Já bych zde ani tak nevyzdvihoval scénář, jako spíš herecké výkony a výběr herců. Kryštof Hádek se svým kukučem hodného klučíka, který se tak moc hodil Svěrákovým pro roli mladého nezkušeného pilota se perfektně hodil i Strachovi. Ten s ním měl ale jiný záměr. Jen málokdo by totiž od té tváře čekal nějaké zlo. V tom je ta genialita výběru. Sám jsem s jistým uspokojením na sobě pozoroval, jak to v kontrastu skvěle funguje. Jak se ze sympatického studentíka prý vrátivšího se z USA najednou klube a stává nebezpečný agresor s takovým podivným leskem v očích. Agresor bez slitování, jdoucí čistě jen za svým cílem. Lidská bestie. Proti němu byla postavena Bohdalka, která tu vyděšenou pobledlou babču dala také skvěle. Asi nejlepší z filmu byla ta počáteční fáze, kdy Hádek získával důvěru. Z té šel opravdu strach. Jakoby jste se dívali na predátora pomalu ale jistě se plížícího k nic netušící oběti. Výborný byl i Etzler, který si poslední dobou nevím proč libuje ve všelijakém muzikálovém bizáru, halt složenky asi musíme platit všichni... Tady jako domovník v nátělníku byl naprosto dokonalý! Perfektní byl i Švehlík, pastor nové doby a nového střihu... :-) . Co dodat k obsahu? Tohle bude vždycky aktuální téma, protože těch dementů co si dokazují sílu na dětech nebo seniorech je bohužel stále dost a tresty jsou směšně nízké. Jestli měl film něco sdělit? Spíš ne, hrálo se tu tak trochu na efekt. Ke konci se Hádek začne chovat dost divně... a skončilo to také docela divně. Něco mi to připomnělo. V jednadevadesátém natočil Chaun seriál - Velmi uvěřitelné příběhy. Většinou to skončilo šíleně a tak tohle by klidně mohl být jeden z dílů tohohle seriálku. Supr byla i místy až hororová hudba O. G. Brzobohatého ! Dávám za 4 klíče od mříží. * * * * ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Poslední z rodu Uriášů. A Kryštof Hádek, žádný Hádek, nýbrž pořádný Had a pořádný čert v jednom, který nedal Bohdalce (a divákům) ani vydechnout. Dvě ústřední postavy, tedy stará osamělá paní s pedagogickým vzděláním a problémový nýmand z ubytovny s hereckými ambicemi, mají dostatek prostoru, jak diváka vtáhnout a zatáhnout do nehostinného bytu s mřížemi na oknech a pancéřovými dveřmi, kde se rozehraje stěžejní psychárna. Zadlužený mladík, který o sobě tvrdí, že je vzdáleným příbuzným letité paní, chce důvěřivou ženu oloupit o peníze a vše cenné, co má v bytě, vymýšlí si o sobě historky, ovšem posléze narazí, když stařena prokoukne jeho lži a klíče od bytu prozřetelně zahodí do světlíku. Jediná úniková cesta je náhle zablokovaná, mladík je uvězněný a musí ve svém zoufalství improvizovat, zahrát na city a zajít až do krajností. Marek Epstein se nechal inspirovat úspornými západními thrillery a Jiří Strach dodal komorní atmosféru podepřenou vynikajícími herci. Na čele Kryštof Hádek, který v pravý čas v sobě probudil správného českého psychopata, paní Bohdalová s přehledem zvládá své utrpení, pohrdání i pochopení pro svého ničemu. Ostatních herců si ani nevšimnete, neměli proti jejich herecké kanonádě nejmenší šanci. Čestnou výjimku tvoří jen neurvalý recepční ubytovny Mirka Etzlera, ale opravdu se jedná jen o roli o dvou obrazech. Dějovou sevřenost však přece jen mírně narušil běh událostí, které předcházely bytové "kontrole", ovšem bez nich by divák nebyl tak úplně v obraze a neznal by důsledek psychopatova jednání, ani to, jak starou paní objevil pro svůj nekalý záměr. Nechybělo mnoho a film se mohl ucházet i o promítání v kinech. Jiří Strach po podbízivé pohádkové čertovině příjemně žánrově vykolejil a diváka, Bohdalku a ani zbloudilého cvrčka ne(u)šetřil v žádném ohledu. 10/10 ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Klec je na české poměry solidně natočený psychologický thriller, který má sice pomalejší rozjezd a delší expozici, avšak v polovině se to celé zlomí, atmosféra začíná nepříjemně houstnout a divák sleduje skvěle a zároveň trýznivě vypointovanou hru na kočku a myš. Celý film stojí zejména na vynikajících hereckých výkonech - Jiřina Bohdalová je Paní herečka, která to má stále v sobě, a roli osamělé a důvěřivé důchodkyně svedla na výbornou, zatímco Kryštof Hádek mísil výraz neviňátka s démonickými úmysly neméně přesvědčivým způsobem. Chvílemi mi to připomínalo film Čekej do tmy s Audrey Hepburn. Myslím, že mi ještě nějakou dobu bude znít v uších cvrččí bzukot. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

FAMÓZNÍ Kryštof Hádek je hlavní hvězdou tohohle filmu a táhne ho. Jiřina Bohdalová je samozřejmě výborná a mnoho naší chvály míří k jejímu věku. Věčná škoda, že se toho o její postavě moc nedozvíme, protože to je pro její sebereflexi a interakci Hádkovou figurou v závěru filmu dost podstatné. Takhle některé věci vypadají jako méně obratný scenáristický konstrukt. A navíc - kdyby neexistovala zfilmovaná novela "Odměna" Jarmily Loukotkové, která má podobné téma, měl bych s Klecí menší problém. Jinak ale velice napínavá záležitost se znepokojivou Brzobohatého hudbou. A vynikající úvodní záběr schodů, Jirko! ;-) 70%. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (12)

  • Natáčení trvalo 20 dní. (Duoscop)
  • „Byla to jedna z nejtěžších rolí, jakou jsem kdy ztvárnila. V textech Marka Epsteina je vždy nejdůležitější lidský příběh. Proto jsem chtěla, aby postava Květy Galové byla věrohodná. Musela jsem zahrát opravdu starou a velmi osamělou paní. Já jsem ale stále plná života. Byl to pro mě vlastně velký protiúkol. Je to paradox, ale musela jsem se nechat ještě zestařit. Tato figura mi dala takzvaně trochu zabrat,“ uvedla o své roli Jiřina Bohdalová. (SONY_)

Reklama

Reklama