• Oskar
    *

    Aby mohl točit neutrální filmy á la Na samotě u lesa, musel se Jiří Menzel vykoupit bezobsažnou agitkou o budování sídliště. Vyčvěchtal se v normalizačním bahně a šel suchou nohou dál. Bylo by laciné a trapné mu to vyčítat, ale stejně lacině a trapně se chová on v porevoluční éře, když kritizuje "poklesky" Václava Vorlíčka či Oldřicha Lipského a hází je do jednoho rudého pytle se zrůdnostmi Trapla a Čecha. To je zbabělé a hloupé. Jinak samotný film za 20%(24.10.2005)

  • sator
    ***

    Menzelova úlitba po zarachu, aby mohl točit...ale i tak by to mohlo bejt horší. Michajlovova hudba filmu výrazně pomohla... film se chvílemi díky ní jeví jako romance, tedy * navíc.............. Menzel v "Neobyčejných příbězích" vzpomínal že když přečetl scénář a zeptal se scénáristů za by na to šli do kina, odpověděli svorně že ne. Menzel se tedy pokusil do scénáře s pomocí Zdeňka Svěráka zasáhnout, tak aby z filmu neboleli oči. Nakonec se na scénáři podíleli :Zdenek Svěrák, Jiří Menzel,Vojtech Mestan,Rudolf Ráz(18.3.2009)

  • Drom
    *

    No teda tak hlučnej film o naprostým hovně jsem ještě neviděl. Kdybych si zaběhl na nejbližší stavbu, hodinu a půl tam v prachu a randálu čuměl, jak jezdí Tatrovky s šutrama sem a tam a vzpomínal, co bylo za hlubokomyslnou zápletku v posledním díle Ulice, byl bych na tom snad i líp, než když jsem ten čas doslova zabil koukáním na tohle dílo. Charaktery postav jsou, i přes trapné pokusy, vesměs ploché a nudné, až často otravné (zejména ty z rodiny přihlouplé přítelkyně hlavního hrdiny) a příběh je geniálně nahrazen záběry ze stavby přehrady, které zahrnují prakticky celou stopáž filmu. Tatrovka jede, Hrušínský kroutí volantem, jeřáb zvedá, beton teče, Tatrovka vyklápí, buldozer hrne, Tatrovka jede... Hudbu i dialogy překrývá libozvučné řvaní motorů a Tatrovka jede, Hrušínský kroutí volantem, jeřáb zvedá... eh? Jedna hvězdička za techniku.(9.8.2014)

  • movieband
    ***

    Těžce normalizační film. Je fakt, že to vypadalo jako spíš dokument o budování jedné velké přehrady (asi to byl i účel, aby tehdejší vláda ukázala už i mimo dokumenty jejich budovatelské inovace) a celé je to zabalené do balíčku s cedulkou romantické drama o mladém páru. Nebo je to naopak? Každopádně to padlo do rukou Menzela, tudíž se na to dalo aspoň trochu dívat. Sice je tam jeho řemeslnost znát minimálně, ale i tak se na to dá zvládnout. 50%(20.9.2013)

  • Karlos80
    ***

    Po pětileté nedobrovolné pauze natočil Jiří Menzel v těžkých dobách normalizace, tento polozapomenutý netolik výrazný film, o mladém hodináři (Jan Hrušinský), později po vojně budovateli dalešické přehrady, na který se jistě pečlivě dohlíželo, (přepsaný a dodaný scénář), ano i do tý doby na vynikajícího Jiřího Menzela nějakým způsobem došlo, člověk když se na to tak kouká, tak by vůbec neřekl že je to od něj, zde chybí jakýkoliv jeho rukopis, ale vyloženě špatné to zas nebylo, když si člověk odmyslí např. onen ideologický balast, vidí film, který vznikal v nelehké době s nepříliš přitažlivým námětem a komplikovaným scénářem, tohle by opravdu málokterý režisér dokázal, tak aby se na to ve finále vůbec dalo koukat. Každopádně dobře, že nakonec zas začal točit i přes tu dlouhou pauzu kdy byl zakázaný, protože to co natočil později, to už byly opět znamenité filmy pro nejen náročné diváky, které normálně vůbec nemusely vzniknout.(11.6.2010)

  • - Ceny: XIII. FČSF 1975: Zvláštní cena poroty za kameru, XIII. FFM Trutnov 1975: Malé zlaté slunce za mužský herecký výkon - Július Pántik. [LFŠ 2010] (Jeremy.jk)

  • - Příběh se měl původně odehrávat na stavbě ropovodu, ale autoři jej přenesli na atraktivnější stavbu přehrady u Dalešic, kde se i natáčelo. (Karlos80)

  • - Na úpravě dialogů se podílel Zdeněk Svěrák, který dostal honorář ve výši 6000 Kčs. (pávek)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace