Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ilicka
    ****

    Nejsem zastánce hrabalovské poetiky, proto trvalo dost dlouho než jsem se odhodlala na Vlaky podívat. Skepse mě taky opustila až za polovinou filmu. Menzel předvádí elegantní filmařinu (scéna v koupelně!!!), vykreslené postavičky začnou naplňovat své tragikomické osudy, film dostane spád. Finální pocit je sice dobrý, ale klasikou se pro mě tento film asi nestane.(27.4.2012)

  • Stanislaus
    ****

    Asi jsem čekal od našeho oscarového filmu něco více, ale ona už sama knižní předloha není bůhvíjaký majstrštyk. S hodnocením bych to viděl tak na 70%. Neckář je sympaťák, stejně jako Somr chlívák. Ikdyž je děj filmu vzhledem ke knize překombinovaný, tak bych si nestěžoval, tedy až na ten prapodivně ustřižený konec. Tam se mistr Menzel utnul. Zkrátka klasika české kinematografie, kterou bych už asi podruhé vidět nemusel, ale když to vezmu kolem a kolem, tak mi z toho vyjdou dost slabé (ale ještě pořád) 4*.(29.1.2011)

  • NinadeL
    **

    Oscarová koláž na téma ztráta panictví v Protektorátu nikdy nebyla mým filmem snů. Vždycky mě deprimovala ahistoričnost kostýmů a líčení všech těch Urbánkových, Bendových, Zelenohorských, Fialových a spol. Naprosto mimózně působí všechny ty scény z fotoateliéru, kde na pozadí zní slavný šlágr z operety Na tý louce zelený. Neckář je sice príma nezralý, Somr zase obšourník a Ježková klasicky na zabití, ale takový Protektorát zkrátka neznám a nevěřím té iluzi ani minutu a pokud do těch solitérních výstupů suverénně nakráčí Brodský s těmi svými proříšskými proslovy, je to jak z jiného filmu, který měl natočit někdo jiný a úplně jinak.(16.11.2014)

  • hippyman
    *****

    Joo, pakliže se Vašek Neckář zamiluje, stojí to většinou za to... když zrovna nemaluje srdce po zdech vězení, hrabe se ve starém železe nebo blbne s pyrotechnikou a břitvami... oskarový hořkosladký příběh s úsměvně erotickým nádechem nemůže nezaujmout prakticky jakkoli žánrově vymezeného diváka a atmosféra bezstarostného zapadlého nádraží na pozadí sklonku druhé světové války je jednoduše magická... válka a její důsledky jsou zde zobrazeny pouze zprostředkovaně, daleko důležitější jsou osudy hlavních postav, jejich problémy a činy...děj plyne pozvolna a je vyzdoben příjemně jednoduchými scénami a dialogy... v kongenialitě obsazení a veškerých technických disciplín nelze než prakticky na první dobrou natočený snímek ostře sledovat od počátku až do konce a ohodnotit známkou bezmála maximální. 90%(30.9.2011)

  • genetique
    ****

    V tomto boli (a sú) naši západní susedia vždy jedineční. Z vojnového alebo režimového prostredia vzniklo už niekoľko smutných drám, zároveň s fantasticky trefnou nádielkou humoru a tento snímok sa k nim s hrdosťou pridáva. Najmä začiatok a prvá hodina sľubuje plnohodnotný zážitok, k dokonalosti však čosi máličko chýba. V závere mi chýbala iskra alebo odkaz, prečo to tak muselo byť, pretože počas celého filmu k takému koncu (navyše trošku odseknutému) nič nespelo ani nesmerovalo. Oscarovosť je však úplne na mieste, hlavne tým jedinečným námetom. Kto by nechcel mať deda, ktorý sa snažil hypnotizovať tanky nepriateľskej armády. 85%.(22.4.2008)

  • - Stranický filmový kritik Jan Kliment se nejvíc rozzuřil nad tím, že režisér Menzel řekl, že film se odehrává v době: "Kdy vlaky jezdily ještě včas a železničáři nosili čisté uniformy". (raininface)

  • - Hrma - příjmení hlavní postavy - je starší české označení pro "kožní vyvýšeninu nad zevním pohlavním ústrojím ženským". (gjjm)

  • - Natáčení filmu probíhalo na nádraží v Loděnici u Berouna. (DaViD´82)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace