Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sportovec
    *****

    Již při prvním uvedení tento výrazný film hrabalovského a vančurovského režiséra-mistra ve mně zanechal hluboký dojem. Odvrácená, propagandisticky chválabohu nikdy nezneužitá tvář všedního dne "protentokrátu" Čechy a Morava, v níž, nezávisle na vůli protagonistů nejen tohoto tragického, a přece i úsměvného příběhu, zbýval - a zbývat prostě musel, protože život je vždy, nezávisle na naší vůli, žit se vším, co k tomu patří - i prostor na mezní životní situace vlastně mírového života, je nejsilnějším místem tohoto oskarového díla. Řada scén doslova zlidověla, tou razítkovací počínaje a tou mrazivou, připomínající Moravcovo kolaborantské běsnění, konče. Humor, který prochází celým scénářem, zůstává na stříbrném plátně nedotčen. Mám zato, že hloubka a plnost zážitku krátkého života Miloše Hrmy, který viditelně nese zřejmě řadu autobiografických prvků života tragického konkrétního jedince, musí oslovovat i dnešní mladou generaci. A účinně prostředkovat poselství nejdrsnější doby našich dějin minulého století.(24.8.2007)

  • Xmilden
    ****

    Čtvrtou hvězdičku přihazuju za vynikajícího Vlastimila Brodského a jeho geniální hrátky s mapou. Hromadný ústup na všech frontách prostě pro Němce znamenalo nalákat spojence do jasné pasti:) Jinak na mě film po těch letech nepůsobí nějakým extra dojmem. Trošku se divím, že Ostře sledované vlaky získaly Oscara když jsme natočili mnohem lepší filmy.(4.7.2007)

  • m.krudenc
    *****

    Krásný a dokonalí film. Spolupráce Hrabala a Menzela má na svědomí několik titulů (včetně tohoto), které patří k tomu vůbec nejlepšímu v českém filmu. Václav Neckář je jako nesmělý elév Hrma dokonalý, Josef Somr se jako výpravčí Hubička proslavil razítkovací scénou a Vlastimil Brodský byl zajímavě obsazen proti svému obvyklému typu, aby nám mohl krásně zdůvodnit německý strategický ústup na všech frontách. Krásný film.(15.5.2015)

  • svik
    *****

    Tento film sem si vzal na špacír z nutnosti ke škole. Nečekal sem nic extra ale opak je pravdou. To co se odehrálo se nedalo doopravdy očekávat, ohodně lepší jak Postřižiny. Čekal sem romaitcké nudné drama, ale film mi vyzněl jako ostřě mráz nahánějící (podřezání žil) drama. Neckář byl skvělý a režie na pravém místě.(31.3.2007)

  • NinadeL
    **

    Oscarová koláž na téma ztráta panictví v Protektorátu nikdy nebyla mým filmem snů. Vždycky mě deprimovala ahistoričnost kostýmů a líčení všech těch Urbánkových, Bendových, Zelenohorských, Fialových a spol. Naprosto mimózně působí všechny ty scény z fotoateliéru, kde na pozadí zní slavný šlágr z operety Na tý louce zelený. Neckář je sice príma nezralý, Somr zase obšourník a Ježková klasicky na zabití, ale takový Protektorát zkrátka neznám a nevěřím té iluzi ani minutu a pokud do těch solitérních výstupů suverénně nakráčí Brodský s těmi svými proříšskými proslovy, je to jak z jiného filmu, který měl natočit někdo jiný a úplně jinak.(16.11.2014)

  • - Zajímavý je osud Vladimíra Valenty. V padesátých letech byl politickým vězněm, poté úspěšným scénáristou, aby po okupaci emigroval do Kanady. Tam se sotva uživil mytím aut. Po nějaké době v kině u jeho práce dávaly právě Ostře sledované vlaky. Někdo ho poznal a Valenta za oceánem zahájil kariéru převážně televizního herce. (DaViD´82)

  • - Nové normalizační vedení Barrandova chtělo, aby režisér Menzel projevil pokání tím, že se veřejně vzdá Oscara, který získal za Ostře sledované vlaky. Nakonec se jeho pokáním stal film Kdo hledá zlaté dno (1974). (raininface)

  • - Málokdo možná ví, že kamerové zkoušky na roli Zdeňky úspěšně podstoupila i zpěvačka Helena Vondráčková. Ta však o roli přišla, když režisér Jiří Menzel obsadil do filmu Václava Neckáře, kterého Helena převyšovala, cožbyl prý hlavní důvod, proč do filmu nakonec nebyla obsazena. (Lynette)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace