Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Flakotaso
    ****

    Toho kvákajícího Kollera na závěr tam opravdu dávat nemuseli, ale jinak, s přihlédnutím k okolnostem (český film, debut, náročné téma), je to velice slušné. Ona každá adaptace Kafky (a nebo každého tak specifického autora) je apriori špatná, takže ve vztahu předloha-film na to moc nemám chuť nahlížet. Tolik filmařské invence aby v dnešních českých filmech člověk pohledal a herci taky překvapivě docela fungují a nad pojetím mizanscény někdo očividně dlouho přemýšlel, takže lehce nadhodnotím.(2.9.2014)

  • Mr. Lobo
    **

    Upřímně čekal jsem víc od adaptace Kafkova románu. Je sice hezké, a příjemně mě to překvapilo, že animace se drží přímo Kafkových kreseb, ale s románem nemá film mnoho společného. Pokud si pan Michálek myslel, že když přeskládá scény, některé (poměrně klíčové) plně vypustí, a postavu Topiče, která se objevuje jen v první kapitole (což původně ještě před vznikem románu byla samostatná povídka) roztáhne na celou druhou polovinu filmu, bude jeho film dávat stejný smysl jako předloha, tak se hodně spletl. Kafkův román byl absurdní až jsem se musel, stejně jako u všech jeho děl, i nahlas zasmát, přesto ve filmu, ač jsem pátral, jsem takový moment nenalezl. Panuje jen nejistota, jak už nejistota hlavního hrdiny (který neví kudy chodí a proč), tak zřejmě i režiséra(který je na tom podobně), pro nějž byla tato látka náročnější než se mu mohlo v prvním plánu zdát..(4.7.2010)

  • Bonaparte.
    ****

    Nandej mi do hlavy tvý brouky a bůh nám seber beznaděj. V duši zbylo světlo z jedný holky, tak mi teď za to vynadej. V úžasném hudebním doprovodu si Dejdar plní svůj americký sen a mizí v dáli amerického texasu. Netradičně, avšak velmi originálně zpracované dílo Franze Kafky. V neobvyklých rolích Dejdar s Lábusem, ale i démonicky temný Kaiser, jenž se může se svým "BODNI SE" rovnat i takovým klasikám, jako je Poevův Krkavec - NEVERMORE-. Zpracování futuristické ameriky v podobě namalovaných kulis mi nikterak nevadilo. Naopak právě toto odlišuje Ameriku od již ztracených porevolučních titulech. 70% 4*(6.7.2013)

  • Haniczka
    ****

    Velmi velmi velmi nedoceněný film plný noir atmosféry, tajemství, skrytých i odkrytých emocí, stylizovaného výtvarna, skvělé hudby a v neposlední řadě skvělých herců. I když to není klasický Kafka, art deco zámkovská atmosféra z toho čiší i tak. Bohužel postavu a celý význam posunuli do jiné roviny. V románu jde o 16letého mladíka, který otěhotněl služebnou, a tak ho rodiče poslali do Ameriky, aby situaci vyřešili. Pocit viny a významů ve filmu tedy chybí.(21.10.2013)

  • Vodnářka
    ***

    Kafka si přál, aby se, až zemře, jeho příběhy nikdy nevydaly. Nechtěl, aby lidé zkoumali, co jimi myslel. Max Brod jej neposlechl a téměř 90 let po Kafkově smrti se jeho příběhy stále řeší, snažíme se v nich najít poselství, točí se filmy... A to nemluvím o osobní korespondenci, která se zkoumá doslova písmenko po písmenku. Vím, že by svět přišel o veliká díla, ale neměla by se přání autorů respektovat, neměl by se i po smrti zachovávat nějaký respekt, nárok na soukromí? ... Samotný film není špatný, nic nového do Kafkova příběhu ovšem nevnáší, spíše ho dělá plytčím, nudnějším...(21.5.2011)

  • - Jedná se o první kinematografický film podle Kafky v české produkci. (Snorlax)

  • - Výtvarné ztvárnění filmu malířem Jaroslavem Rónou bylo inspirováno Verneovkami Karla Zemana. (hippyman)

  • - Vladimír Michálek s Martinem Dubou se Kafkovou nedokončenou prózou Nezvěstný nechali inspirovat ke svému vlastnímu příběhu. (hippyman)