Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Janega
    ***

    Príbeh o tajtrlíkovi, ktorý sa vydal do nového sveta, aby si splnil tzv. americký sen. Dej filmu nemá nejakú súvislú líniu, jedná sa skôr o miniepizódky z pobytu v Amerike hlavného hrdinu. Michálek zobrazil Ameriku inom (horšom) svetle, kde vládne sebectvo, pokrytectvo, egoizmus a neľútostné charaktery. K tomu prispôsobil aj kulisy exteriéru Ameriky, ktoré sú dosť ponurné. Herci ma príliš nepresvedčili o svojom hraní.(18.7.2012)

  • Tommassi3
    ***

    "Nikam nespěchej !! Nic ti neuteče.." Chtělo by se říct, jaká je škoda, že Vladimír Michálek nepočkal, až - či jestli vůbec - jako tvůrce pro podobný projekt dozraje, protože tady byl ten potenciál cítit na míle daleko, nicméně myslím, že podobné doslova přízemní úvahy vlastně u něj pozbývají smyslu, žánrově až riskantně rozkročený Michálek totiž rozhodně nepatří mezi ty současné připosrané české režiséry, kteří se bojí vzít diváka svým filmem pěkně po hlavě a servírují mu jednu hořkosladkou upachtěnost za druhou.. Za tu bláznivou odvahu adaptovat Kafku, zvlášť z pozice debutanta, i za tu famózní zemanovskogilliamovskou vizuální stránku snímku mu tleskám, jinak jsem ovšem z téhle Ameriky ve velkých rozpacích.. Ovšem vidět Jirku Lábuse v životní roli a veliké šanci ukázat, za jak nesmírně nevyužitého a nedoceněného herce platí, mi bylo velkým zadostiučiněním..(24.9.2015)

  • dr.fish
    *****

    Film těžce předběhl svou dobu. Co se v devadesátkách jevilo jako studené depresivní divadlo beze smyslu, se dnes ve světle rozvinutého kapitalismu jeví jako výtečné existencionální drama. Film o zásadním životním rozhodnutí, volbou mezi chudou svobodou mezi lidmi anebo bohatým otroctvím samoty. Dokonalé figurky Schmitzera, Kaisera, Landovského, Vorla či Lábuse samotného ještě podtrhují absurdnost Ameriky, země neomezených možností, kde jsou všichni vlastně omezení nejvíc. A je-li úniku, pak jedině prostřednictvím lásky. A to je ta Oklahoma....90%(25.5.2014)

  • lucascus
    ***

    Příliš osobité, což navodilo skvělou ponurou až noirovou atmosféru. Zaujali herci v menších rolích - především Tomáš Vorel a Václav Marhoul, výjimečně děsivě a temně pak působil Jiří Lábus. Filmem se prolínala zajímavě pojatá hudba, která dodávala vlekoucí se tempo a pochmurnost. Nejvíce mě pak zaujaly stylizované kulisy provedené na kafkovský způsob. Tady však klady končí, bohužel mi nesedla hlavní postava které se zhostil Dejdar, který silně přehrával a jeho naivní koulení očima mu prostě nešlo uvěřit. Dobře nedopadly ani ženské postavy, ztvárněné neherečkami (vlastně modelkami). Ne, bohužel k dokonalosti hodně chybí.(6.4.2017)

  • mikestiff
    **

    To napsal Kafka takovou blbost, nebo to jen Michálek tak zvoral? Vždyť se tam za hodinu a půl stane tolik děje, že by se celý vešel do klipu od Lucie. A že si přiťukávají v angličtině na tykání a mají všechna jména a cedule česky už ani nestojí za povzdech. A když nemám prachy na to, aby to alespoň vypadalo jako v Americe, tak to radši ani netočím. Jednu hvězdu za snahu a jednu za perfektní skladbu od Lucie.(8.6.2014)

  • - Jedná se o první kinematografický film podle Kafky v české produkci. (Snorlax)

  • - Vladimír Michálek s Martinem Dubou se Kafkovou nedokončenou prózou Nezvěstný nechali inspirovat ke svému vlastnímu příběhu. (hippyman)

  • - Výtvarné ztvárnění filmu malířem Jaroslavem Rónou bylo inspirováno Verneovkami Karla Zemana. (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace