Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lindiště
    *****

    Z tohoto čiší temnota a existencialismus. Pokud někdo napsal, že se mu dělalo špatně, tak si myslím, že se ho dotkla ta pravá "kafkovská" nálada, o kterou režisér jistě usiloval. Podle mého názoru perfektní vystižení atmosféry. Musím také vyzdvihnout skvělé herecké výkony našich vesměs bavičů v neobvyklých rolích.(12.11.2006)

  • ghatos
    ****

    Existenciální, hutná a herecky skvěle zvládnutá partie. Nade vše vyniká Jiří Lábus. Hltal jsem každé jeho slovo. Jiří Schmitzer je těsně na druhém místě, co se týče hereckého výkonu. Vše se točí kolem kolem psychologických témat jako je naděje, šance, prohra a oběť. Vždy je něco za něco. Nemohu také opomenout výborný soundtrack. Ten Ameriku zvěčnil a udržel jí dodnes v povědomí lidí. 74%.(27.5.2010)

  • Jello Biafra
    ****

    Film podľa románu "nezvestný" od Franza Kafku pojednáva o naivnom mládencovi, ktorý chce začiatkom 30tých rokov skúsiť štastie v Amerike u svojho zámožného strýca, ktorý podniká vo veľkom vo vodárskom priemysle. Začína sa v podniku rychlo adaptovať ale začne ho lákať žena jeho veľkého rivala, jeho kariéra sa ocitne v troskách a on skončí v bahne prístavu kde sa musí postarať sám o seba. Film má na svoju dobu výborné vizuálne spracovanie, a aj kulisáci odviedli dobrú robotu. Napríklad detail new yorkského prístavu alebo panoráma manhattanu. Na dnešnú dobu to síce vyzerá smiešne ale v tej dobe to musel byť jasný prelom. Čo sa týka hercov tak tu máme starú gardu ako Jiřího Lábuse, Pavla Nového, Jiřího Schmitzera, dokonca aj vtedy mladého Tomáša Vorla. No a samozrejme hlavnú úlohu tu má Martin Dejdar. A nesmiem zabudnúť na hudobný doprovod, ktorý zaistila legendárna skupina Lucie a jej veľký hit, ktorý zaznie počas záverečných titulkov.(24.12.2011)

  • vypravěč
    ****

    Samozřejmě, že je Michálkova variace na Kafkova Nezvěstného čtením tohoto románu jinošskýma očima, a není důvod mu to vyčítat. Kafku (ba cokoliv jiného) je možné číst různým způsobem a on zvolil tento, korunovav jej Terezinou láskou, „Luciinou“ hudbou a závěrečným panoramatem zastupujícím dojatý úsměv diváka, zapomínajícího, že poušť se rozrůstá vertikálně i horizontálně. Michálek vyzdvihl příběh sebenalezení mladého muže v panoptikálním Novém světě, spojiv v něm groteskní absurdity, kořenící ve starosvětských traumatech, s euforickým okouzlením vábivé novosvětské mnohotvářnosti. Myslím, že uspěl. Nedostal se sice až na myšlenkovou hloubku, ale přinejmenším v psychologické kresbě hrdinů nebyl mělký. Zbytečně (intelektuály) podceňovaný a přirozeně (davem) nedoceněný film, který snad nejednoho jinocha může povzbudit k četbě toho souchotinářského mladíka, který otřásl tímto světem.(28.10.2010)

  • dr.fish
    *****

    Film těžce předběhl svou dobu. Co se v devadesátkách jevilo jako studené depresivní divadlo beze smyslu, se dnes ve světle rozvinutého kapitalismu jeví jako výtečné existencionální drama. Film o zásadním životním rozhodnutí, volbou mezi chudou svobodou mezi lidmi anebo bohatým otroctvím samoty. Dokonalé figurky Schmitzera, Kaisera, Landovského, Vorla či Lábuse samotného ještě podtrhují absurdnost Ameriky, země neomezených možností, kde jsou všichni vlastně omezení nejvíc. A je-li úniku, pak jedině prostřednictvím lásky. A to je ta Oklahoma....90%(25.5.2014)

  • - Jedná se o první kinematografický film podle Kafky v české produkci. (Snorlax)

  • - Vladimír Michálek s Martinem Dubou se Kafkovou nedokončenou prózou Nezvěstný nechali inspirovat ke svému vlastnímu příběhu. (hippyman)

  • - Kvůli uspoře peněz byl celý film natočen na 16mm filmový materiál a až poté hotový překopírován na 35mm film. (ramsatko)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace