Režie:
Mike NicholsScénář:
J.J. AbramsKamera:
Giuseppe RotunnoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Harrison Ford, Annette Bening, Donald Moffat, Bruce Altman, John Leguizamo, Robin Bartlett, James Rebhorn, Bill Nunn, Glen Trotiner, Nancy Marchand (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Když nehoda zanechá právnické eso Henryho Turnera (na Oscara nominovaný Harrison Ford) zcela bez paměti, musí on i jeho žena (na Oscara nominovaná Annette Bening) čelit obrovské výzvě a znovu vybudovat svůj vztah a začít znovu. Společně zjistí, že druhá šance na život může být druhou šancí na lásku. (Magic Box)
Recenze (59)
Všechno špatné je k něčemu dobré. Tohle pořekadlo lze bez jakékoliv nadsázky aplikovat i na pointu tohoto filmu. Mike Nichols je znamenitý režisér a já jsem s jeho tvorbou již potřetí spokojen. Příběh není vůbec stereotypní, neustále se tu něco děje a hudební podkres je naprosto fantastický. Harrison Ford by si podle mě zasloužil nějakou nominaci. Emotivní stránka není nijak sentimentální a atmosféra je špičková. Spokojenost 80% ()
Taková pohádka. Má asi hodinový a něco rozjezd a úvod (do 15 minut dojde k prostřelení hlavy a pak se věnujeme v detailu rehabilitaci zhruba hodinku), a když už tedy čekáme, že Henrymu docvakne, co dělal a začne dělat v právnické firmě pořádný bugr, tak k ničemu takovému nedojde. V podstatě je to celé takové uhlazené, bez větších konfliktů a konfrontací, k nimž to svádí a láká, ale nedojde na ně. Henryho "prozřením" je zde možnost krásné konfrontace dvou odlišných světů, ale tvůrci je trestuhodně nevyužita. Nebýt Harrisona Forda a hlavně jeho rehabilitačního bratra v podání Billa Nunna, tak tuhle báchorku není problém poslat do odpadu. A jak je u pohádek zvykem - nedozvíme se, z čeho budou dál žít, kde si vydělají na živobytí... hlavně že rodina je spolu. S tím vyzněním nemám problém. Ale až dolehne na rodinu tíže chudoby, pak bych chtěl vidět, jak jim budou držet dál jejich ideály. ()
Utrpení bohatého Werthera. Dravý právník s tváří Harrisona Forda je postřelen, jeho mozek se zresetuje a on přichází na to, že chce žít jiný život než ten dosavadní. Naneštěstí pro nás jako diváky nemá jeho volba oporu v náhlém prozření, ale pouze v události a následcích, které nemůže nijak ovlivnit. Obvykle neřeším miscasty, ale v tomhle případě mi bylo Forda vyloženě líto – ve fázi žraločího právníka byl skvělý, když měl ale přepnout do dospělého člověka s čistou duší, narazil na své herecké limity. A rozhodně to není pěkný pohled. Ta bezradnost z něj totiž doslova sálá – a ne, tvůrčí záměr to nebyl. Podobně laděný příběh musí stavět na emocích - ty ale nepřicházejí. Těžko řešit existencionální otázky v prostředí exkluzivní adresy na horním Manhattanu v apartmánu o rozloze tří rodinných domů. Takto z pohledu Hollywoodu vypadá krize a skutečný život. Respektive si jej takto představoval tehdy třiadvacetiletý JJ Abrams. Buďme vděční za to, že časem dospěl. Jsou filmy, co s roky zrají. V tomto případě tomu tak skutečně není. Ten film možná počítá s tím, že jsme všichni jako hlavní hrdina: s kulkou v hlavě jsme přišli o některé funkce mozku. Je mi líto. Nepřišli. ()
Neviem, prečo to má tak slabé hodnotenie. Väčšina amerických filmov je postavená na jednom základnom omyle alebo ak chcete na princípe "amerického sna", že človek môže sám seba len tak zmeniť: že z loosera sa stane hero, že z chudáka boháč, zo škaredého pekný, atď, atď ... Tento film s týmto faktom tiež pracuje, ale s jedným dôležitým prvkom: premena osobnosti sa udeje po strele do hlavy. Takže všetko, čo som tu videl na mňa absolútne fungovalo. ()
Očekávaně se vyvíjející, ale neočekávaně hřejivý, milý, příjemný a tu a tam i vtipný snímek s perfektním Harrisonem Fordem, jemuž člověk věří původního Henryho i toho, který přišel "pak". Z filmografie Mika Nicholse, pravda, Myslete na Henryho nijak zvlášť nevyčnívá, ale jedná se přinejmenším o zajímavý film, u něhož jsem si díky tomu, jak nekomplikovaný byl, hezky odpočinul. "Já jsem Rudy. Ruu-dyy."-"Co se stalo jemu?"-"Je to osel.". ()
Reklama