poster

Memento

  • USA

    Memento

  • Slovensko

    Memento

Mysteriózní / Thriller / Psychologický

USA, 2000, 113 min

Předloha:

Jonathan Nolan (povídka)

Scénář:

Christopher Nolan

Kamera:

Wally Pfister

Hudba:

David Julyan

Střih:

Dody Dorn

Scénografie:

Patti Podesta, Danielle Berman (set dekoratér)

Kostýmy:

Cindy Evans
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Niktorius
    *****

    Memento je snímek, jehož hlavní zbraní je krom dobrých hereckých výkonů a neméně dobré režie hlavně kvalitní, promyšlený a originální scénář. Příběh dostává na svém koncii třetí - myšlenkový - rozměr, za což si ho cením ještě více, než pro šokující rozuzlení zápletky. Memento je filmem divácky přístupným, hodnotným, zajímavým a nutícím k přemýšlení, ale zároveň je třeba podotknout, že jeho nejsilnější zbraně jsou pouze jednorázové. Jako ty injekční stříkačky s inzulínem. Pozor na předávkování.______25. 2. 2008 po zralé úvaze přehodnocuji na plný počet - tenhle film si prostě zaslouží vypíchnout z masy čtyřhvězdičkových záležitostí.(21.10.2007)

  • Xmilden
    *****

    Přestože sledujeme prakticky celý film pátrání o vrahovi, nakonec zjistíme, že vlastně žádného vraha ani není třeba hledat. Jeden z nejpromyšlenějších filmů co jsem kdy viděl. Koukat by na to člověk měl klidně i dvakrát hned po sobě, protože je to prostě paráda, jak postavy dokáží snadno s naším hrdinou bez krátkodobé paměti manipulovat jak se jim zlíbí. 100%(4.11.2016)

  • MMR
    ***

    Pan Nolan by potřeboval jít na vyšetření hlavy. Takto natočit film může opravdu jen magor. Vracení v čase, sledování filmu od konce a to kouskování jednotlivých scén mě dělalo ze začátku velké potíže. Pak jsem to pochopil a sledování mě už nedělalo takový problém. Nejvíce mě zajímalo, jak to skončí. (Nebo vlastně začne?) Přesto některé pasáže mi připadaly, že tam jsou navíc a některé mi tam vůbec neseděly. Zpočátku jsem měl myšlenky odpadu, poté jedné a dvou, nakonec díky tomu, že mě zajímalo, jak to dopadne a že jsem se vymotal ze ztracení, tomu dávám tři. Kdyby to bylo natočené od začátku, bylo by to pro mě lepší, ale ztratilo by to tu pointu, kterou to mělo v tomto stylu natočení.(27.1.2014)

  • J*A*S*M
    ****

    Tento naprosto originální thriller mi přinesl opravdu unikátní zážitek. Silnější mozkové cvičení si nepamatuju. Jeden z mála filmů, u něhož nemůže snad nikdo usnout. A ačkoli jsem z něj byl pořádně unavenej, jít spát bych po něm nemohl. On nutí přemýšlet i po skončení. A co nevidět si ho musím pustit znova. Bravurní.(29.7.2008)

  • castor
    ****

    Tehdy to byla událost a jméno invenčního Christophera Nolana se začalo ve velkém skloňovat. Dnes je uctívaným polobohem, místy si troufnu tvrdit, že nezaslouženě (poměrně špatně pracuje s emocemi a kupříkladu nechápu jeho pořadí mezi kameramany zde na CSFD). Tehdy „odvyprávěl“ příběh muže, který v souvislosti s vraždou manželky přišel o krátkodobou paměť. Mstít se je proto docela ošemetné, pomůžou polaroidové snímky a tvrdá data vytetovaná na vlastním těle. Holt byla to láska jako trám. Postupně se propracováváme zpět do minulosti, tudíž víme, jak to má celé skončit. Ovšem jak to začalo, to už je o obrácené chronologii tohohle netradičního příběhu. Střih, buldočí vytrvalost pomsty, střih, komu důvěřovat, střih. Guy Pearce i Carrie-Anne Moss jsou fajn, nápad také, ale na zadek zase úplně nepadám. Tedy nepadal jsem léta páně 2000, ani o 17 let později. A ani nikdy mezitím.(21.9.2017)