poster

Memento

  • USA

    Memento

  • Slovensko

    Memento

Mysteriózní / Thriller / Psychologický

USA, 2000, 113 min

Předloha:

Jonathan Nolan (povídka)

Scénář:

Christopher Nolan

Kamera:

Wally Pfister

Hudba:

David Julyan

Střih:

Dody Dorn

Scénografie:

Patti Podesta

Kostýmy:

Cindy Evans
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ****

    Tajemně, nepochopitelně a drsně se vyvíjí průměrný příběh tohoto filmu, který neskutečně obohacuje hlavní postava hrající Guy Pearce. Ten si každý druhý den po určité nehodě nevybaví nic, jen zjišťuje co má na sobě vytetovaného, co kde zanechaného, aby se pomstil za smrt své ženy. Zvláštní nápad, a ještě zvláštnější zpracování dokazuje jen jedno, že myšlení je ve filmech občas dost potřeba, přitom je to všechno tak neskutečně jednoduché, člověk se připravuje na všechno možné, jak mu dá příběh filmu zabrat a přitom je to všechno tak jednoduché. I když jak se to veme, stačí to všechno sledovat, protože každý nový den všechno začíná od znova, jako bílá nepopsaná stránka papíru, a pak že je to všechno nemožné. ---Dobře, co teda teď dělám? Aha, honím tohohle chlápka. Ne... on honí mě.(24.2.2008)

  • ClintEastwood
    ****

    Zajímavý a dnes již kultovní mysteriózní snímek - to každopádně. Tím, že je ale odvyprávěn pozpátku (což ho činí originálním), tak si divák nemůže vychutnávat žádnou ze scén naplno, protože nezná spojitosti a souvislosti případu a tím vyprchává i napětí. A konec? Na Nolana nic moc. Jako jeden z prvních filmů Christophera Nolana to není určitě špatné, ale jedná se o jeho slabší počin. Ty hlavní perly měly teprve přijít. Snad na další zhlédnutí.(27.4.2010)

  • Niktorius
    *****

    Memento je snímek, jehož hlavní zbraní je krom dobrých hereckých výkonů a neméně dobré režie hlavně kvalitní, promyšlený a originální scénář. Příběh dostává na svém koncii třetí - myšlenkový - rozměr, za což si ho cením ještě více, než pro šokující rozuzlení zápletky. Memento je filmem divácky přístupným, hodnotným, zajímavým a nutícím k přemýšlení, ale zároveň je třeba podotknout, že jeho nejsilnější zbraně jsou pouze jednorázové. Jako ty injekční stříkačky s inzulínem. Pozor na předávkování.______25. 2. 2008 po zralé úvaze přehodnocuji na plný počet - tenhle film si prostě zaslouží vypíchnout z masy čtyřhvězdičkových záležitostí.(21.10.2007)

  • KarelR
    ****

    Jak jsem čekal. Konec tomu sice dává punc geniality, ale musel jsem se dost nutit, abych to dokoukal do konce. Nejspíš je to tím, že mi byl hlavní hrdina celou dobu dost ukradenej a backward styl se mi brzo okoukal, protože jinak mi to (samozřejmě až na promakanost scénáře) nepřišlo nikterak zajímavý.(13.8.2008)

  • Fr
    ***

    Nemá krátkodobou paměť, nemůže mít nové vzpomínky. Naposledy si pamatuje svoji ženu. Ví vůbec kdo je? Jak to, že jezdí v jaguáru a nosí značkový oblek?....... . Na tohle musí být zákonitě rozporuplné názory. (Ovšem na co nejsou). Jedni budou nadšeni neotřepaným filmařským stylem, kamerou, herci a ostatní bude štvát právě ten styl, kdy se neustálé opakování může stát nudným. To je bohužel můj případ. Přesto je to výborný nápad, a sledovat, jak do sebe vše pomalu zapadá je zajímavé. Bohužel pomalu. Chtělo by to trošku svižnější tempo.(18.11.2006)

  • - Teddyho číslo je 555-0134, stejné jako měla Marla Singer v Klubu rváčů. (don corleone)

  • - Christopher Nolan během natáčení zakazoval štábu, aby si scénář upravovali do chronologické podoby pro lepší pochopení. (Brousitch)

  • - Slová "ty blázon" vo filme nahovoril sám režisér Christopher Nolan(Zdroj: najky.sk) (srbak)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace