• Brouk
    **

    Akční špionážní drama socialistické produkce.... Jo jo jo kontrarozvědka byla honorace... Renaulty místo škodovek... koňak na hotelovém pokoji.... :-) A vrchopl všeho... závěrečná scéna, kterak se Heřmánek s Paulovou řítí do zákazu vjezdu z opačné strany jednosměrné ulice, to asi kvůli éhle vrcholné scéně zavřeli v noci půlku Prahy 1.... hahaha(8.3.2004)

  • MickeyStuma
    **

    Normalizační snímek o československé kontrarozvědce a odhalování rezidentů snažící se získat odborníky pro práci v zahraničí. Na svou dobu velmi typické téma, na který Jaroslav Dietel, opět udělal dle požadavků patřičných míst opravdový kus poctivé scenáristické práce. Bohužel to nedopadlo nijak slavně. Byť Karel Heřmánek se svojí hlavní postavou Jana Prokopa, pracovníka tajných služeb, dělá sec může, je to ve výsledku přesto všechno marné. Podmínka aby toto filmové dílo neobsahovalo žádné imperialistické motivy byla naplněna. A tak se ohromná nezáživnost bez špetku napětí a citových výjevů stalo předností. Všichni jsou klidní, pohodový, nikdo tu nekřičí, nikdo se nerozčiluje, nikdo nikam nespěchá, nikdo se tu s nikým nedostává do ostrého konfliktu. Napětí a nějaké akční scény? Tak to se musí někam jinam. Jediný motiv, který stojí za povšimnutí jsou sledovačky, ale to je na tom všem sakramentsky málo. Jako divadelní hra by to možná obstálo, jako film je hodný k zapomnění.(30.10.2014)

  • mh.mail
    ***

    50% — Odmyslíme-li si to, že šlo o pátrání kontrarozvědky proti špionům a o pokus ukázat tyto lidi v sympatickém světle, ale vezmeme-li si z toho detektivní rovinu, není to tak špatné. Postup, kdy se vyšetřující z minimálních indicií nakonec dobere až k řešení, mi přišel docela logický. Sice zapracovala náhoda (na filatelistické burze), ale bez ní to někdy opravdu nejde.(15.1.2017)

  • kingik
    ***

    Mohlo to být horší a film si klidně mohl dát mat, ale ze svízelné situace se dostal. Na téhle šachovnici se Heřmánek a spol. pohybují poměrně krkolomně a provádějí s divákem riskantní tahy, až to vyvrcholí jakousi rošádou. Filmů o kontrarozvědce v českých končinách mnoho natáčeno nebylo. Zkušený Vít Olmer postupuje ve svých tazích svědomitě za cenu ošemetných tahů, kdy si dovolí s filmem kalkulovat, i za cenu naivního vyznění. Lepší je to s jeho filmovým přístupem, kdy film má parametry filmu pro kina, dobrou kameru, hudbu a velmi pestré herecké obsazení. K výjimečnosti filmu chybí přece jen poněkud zajímavější propracování charakterů, ale napínavé to celkem bylo, takže 60% to získává v pohodě.(20.7.2012)

  • Landauer
    *

    Šit! Upocená snaha tehdejších filmařů a propagandistů srandistů konkurovat francouzským kriminálkám, kde se to hemží luxusníma auťákama, nejmodernější technikou (video, urpočítače, diáky a ženský bez podprsenek), tajnými agetny a drsnými policajty s velkými slunečními brýlemi. Jenže na Francii tehdejší rozkopaná Praha prostě neměla, ty kulisy moderní techniky nezakryjou žalostně oprejskaný kanceláře a celý to zkrátka působí jak poťomkinova dědina. Krom toho scénář otřesnej, člověk neví, co jako a kde a tenhle tam dělá co? A postavy teda taky nic moc. Jedna hvězdička za mimořádně působivý první záběr, kterej kazí jenom ta trapná angličtina toho špióna co zvedne telefon. Ou šit, muda faka, chtělo to větší koule, větší prachy a většího Belmonda.(25.6.2015)

  • - Jaroslav Dietl se realizace tohoto svého scénáře už nedožil. (hippyman)

  • - Automobil, který ve filmu používá rozvědčík Jan Prokop (Karel Heřmánek), je Renault 9. Jeho poznávací značka ACO-36-17 je pravá a nejedná se o filmovou repliku. (Martin_L)

  • - Spolupracovníka zahraničního agenta a vedoucího pánského salonu Hofmana ztvárnil herec Vlastimil Fišar. Jednalo se o jednu z jeho prvních rolí ve filmu po dlouhém zákazu hraní a v titulcích se nesmělo objevit jeho jméno, a proto mu svůj hlas propůjčil Dalimil Klapka. (Martin_L)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace